PDA

Volledige versie bekijken : Variabele van php naar flash versturen

knackebrot
%Europe/Berlin %683 %2005, 16:23
Hallo allemaal,

Ik wil graag een variabele uit php naar flash sturen. Nou weet ik wel dat je vanuit flash kan zeggen "LoadVars.load(blabla);" Maar dan voert hij geowon een phpscript uit op de achtergrond. Ik wil graag dat als ik het commando geef "doehetnu();" dat hij dan een phppagina opent, waar de gebruiker een item kiest (zodat $welke = "item1", $welke = "item2" enz.) en dat zodra dit gebeurt is DAN PAS de variabele naar flash gestuurd wordt.

Weet iemand of/hoe dat kan?

Roenes
%Europe/Berlin %575 %2005, 13:48
met getURL kun je een website openen. Je kunt dan dus linken naar een php file. Als iemand al zijn keuzes gemaakt heeft laat je em op een knop drukken die de info echo'ed naar flash. Hoe je dit in een loadvars object krijgt weet ik op deze manier niet. Misschien dat ik daarvoor later even in de AS-ref duik. :) Maar het is al een opstapje :)

Wat ik me nu bedenk: met de send methode van loadvars kun je ook een schermpje openen. Misshcien is dit meer geschikt om te gebruiken omdat het loadvars object dan al het scherm opent. Misschien is het dan makkelijker om de data weer in het object terug te krijgen. :)

Najah, genoeg stof voor nu denk ik. Duik even in de AS-ref en als je er alsnog niet uitkomt, laat het even weten. Als ik wat meer tijd heb, zal ik zelf ook ff in de help gaan zoeken :p

knackebrot
%Europe/Berlin %896 %2005, 21:31
nope dat werkt niet maarja dat had ik ook niet verwacht.

Hij moet dus een _blank popup openen vanuit mijn swf met daarin de pagina "kies.php". Dan kies je iets en druk je op Submit, en dan vind ik dat hij de (de popup sluit en) de variabelen doorgeeft aan de oorspronkelijke swf.

Ik had geprobeerd een form te maken met action="javascript:window.parent" maar dat werkt niet, ik heb ook geen idee of dat wel goede javacsript is maarja.