PDA

Volledige versie bekijken : Header: foto beweging en fade in timeline

Ardalstangen
%Europe/Berlin %024 %2005, 00:35
Hallo allemaal,
hier weer zo'n vervelende beginner,

Ben nu zo'n 2 weken aan het stoeien met FlashMX en met "Flash MX 2004 for dummies" op schoot, maar u raad het al; ik snap het niet.

Wat ik wil: Voor een her-ontwerp van mijn huidige site www.heleneus.nl (http://www.heleneus.nl/) wil ik een Header maken ong 600X150 px met daarin een slideshow met wat fotos en wat geanimeerde tekst. De rest zal in good old HTML/CSS opgezet worden.
De tekst is het probleem niet. De slideshow wel. Hoe krijg ik in hemelsnaam een alpha crossfade tussen fotos op de timeline voor elkaar? Wat ook niet wil lukken: foto verticaal motion tween zodat deze alleen zichtbaar is binnen de headerafmetingen. De foto (640X480) gaat wel van beneden naar boven maar schiet zijn doel voorbij doordat hij helemaal zichtbaar is.
En dit alles moet dan ook nog tegelijk gebeuren.

Dacht dit wel even te klaren... Flash onderschat!
Alle tips welkom

Bij voorbaat dank
Groetjes Eugene

Neuro
%Europe/Berlin %078 %2005, 01:52
voor de "alpha crassfade" zet je de fotos gewoon boven elkaar en laat je ze een voor een alpha tweenen van 100 % naar 0%
-zichtbaar is binnen de headerafmetingen : als je hem publiseert en je kijkt in de html dan knipt hij gewoon die afmetingen. met je Ctrl-enter-preview kan je je window "verkleinen" om het zelfde effect te bekomen (tussen streepje en kruisje in de rechter bovenhoek)

om je effecten te combineren moet je ze in MovieClips steken :)

Mitch
%Europe/Berlin %365 %2005, 08:46
Het probleem met flash beginners en met zo'n beetje al het software is dat ze in een keer teveel willen doen. Valt me op dat beginners altijd heel veel dingen tegelijk vragen.

Wil je echt goed worden doe het dan rustig aan :D

Maar voor deze vraag ken je gewoon Neuro's raad opvolgen ;)

Ardalstangen
%Europe/Berlin %497 %2005, 11:57
Ja, hoe simpel kan het zijn?

Superbedankt Neuro!

@Mitch, vond het zelf vrij bescheiden wat ik wilde doen, maar ik vind dat Flash een bijzonder
lastige gebruikersinterface heeft. Die moet ik nog even tackelen.

Bedankt en groetjes Eugene