Volledige versie bekijken : Vars buiten movieclip
Ultre
%Europe/Berlin %892 %2010, 22:24
Hallo allemaal, bij deze mijn eerste post ^^. Ik ben ook pas net begonnen met flash, ik gebruik flash CS4 en as3.
Mijn vraag is als ik bijvoorbeeld een movieclip myMovieclip heb met daar in bijvoorbeeld var test:Boolean = false;
hoe kan ik deze dan buiten de movieclip gebruiken. Want ik kan niet zeggen van if(myMovieclip.test = true) {
blabla
}
kan iemand mij hiermee helpen :D?
Jan
%Europe/Berlin %905 %2010, 22:43
Zet
myMovieclip.test = false;
net boven
if(myMovieclip.test = true)
ipv in die movieclip.
= moet trouwens == zijn bij if.
= is toekennen
== is vergelijken
Welkom op het forum btw. :)
Jan
Ultre
%Europe/Berlin %938 %2010, 23:31
Hey alvast bedankt ! maar het lukt me nog steeds niet helaas. ik heb nu een test opstelling gemaakt wat er als volgt uit ziet:
testing.visible=false;
movieclip.test=false;
if(movieclip.test == true) {
testing.visible=true;
}
dit is de code die in Scene1 staat als het ware
en de code die in movieclip staat is he tvolgende:
var test:Boolean = false;
mybutton.addEventListener(MouseEvent.CLICK, tester);
function tester(event:Event){
clip.play();
test=true;
}
dus ik heb nu een nieuwe file met daarin een movieclip genaamd movieclip en een movieclip genaamd testing
in movieclip heb ik de button staan met nog een andere movieclip om te testen of de button het zoizo wel doet.
Ik krijg geen compile errors en ook geen errors tijdens het lopen van het bestand, maar toch word "testing" niet zichtbaar als ik het op deze manier doe.
Ultre
%Europe/Berlin %942 %2010, 23:37
oh sorry te snel gereageerd :) ik heb een EventListener met ENTER_FRAME toegevoegd en in die functie de if constructie gezet en het werkt! Dus nogmaals bedankt!, dit had ik nodig ^^
Ultre
%Europe/Berlin %460 %2010, 12:03
Hmm mijn volgende vraag, wat als ik het andersom wil doen ? dat ik een var in mijn main scherm heb en ik die waarde in een movieclip wil gebruiken, hoe doe ik dat dan ^^ ?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.