PDA

Volledige versie bekijken : mysql probleem [fixed]

josko
%Europe/Berlin %850 %2005, 20:24
locaal doet php vrij moeilijk... ik zou een script testen, maar dat doet het dus niet...
een aantal commando's geeft ie gewoon weer as onbekend, of niet rechtsgeldig..
ik heb eerder al een topic geopend maar daarbij gingen ze codes posten zonder mijn eigenlijk vraag te zien....

is het mogelijk dat bepaalde commando's eerst moeten worden geactiveerd
en zo ja, hoe activeer ik ze

de commando's die ik tot nu toe ben tegengekomen met het probleem:

explode()
mime_content_type()
mysql_fetch_array()
mysql_num_rows()...

iemand?

latino
%Europe/Berlin %860 %2005, 20:38
volgens mij hoeven deze niet geactiveerd te worden ..zijn gewoon standaard fucties van php..dus ik weet niet wat er mis is..misshien php even opnieuw installeren?

Roenes
%Europe/Berlin %921 %2005, 22:07
explode en de 2 mysql functies zouden zoiezo moeten werken. Die andere ken ik niet dus kan ik niets zinnigs over zeggen. Maar ik zou idd eens php opnieuw installeren als er vage dingen gebeuren. Je hele webserver opnieuw installeren zou ook wel eens wonderen kunnen doen ;)

ThaLyric
%Europe/Berlin %028 %2005, 00:41
Activeren? Dit zijn standaard functies. Of je gebruikt de functies verkeerd of je hebt je webserver verkeerd geinstalleerd.

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %033 %2005, 00:48
Misschien gebruik je een oude versie van PHP en worden deze functies daar nog niet in ondersteund, op dit moment zijn de recentste versies van PHP: 4.4.1 en 5.0.5. (het is zeker verstandig om 4.3 of hoger te hebben)

Als je 1 van deze installeert of met een pakket zoals XAMPP (www.xampp.org) een webserver met php en mysql erop installeerd (en zelfs een switch erbij waardoor je makkelijk kunt switchen tussen PHP4.4.0 en 5.0.5)

josko
%Europe/Berlin %444 %2005, 10:40
ik gebruik php 4.0, heb een php triad... vont het ook best vaag, daarom vrsaag ik...

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %488 %2005, 11:43
Ja dan wil ik je absoluut aanraden om 4.3 of hoger te gaan gebruiken, phptriad lijkt al een tijdje dood op sourceforge, evenals phpdev, maar misschien dat die weer ergens anders verder gegaan zijn, maar XAMPP werkt echt heerlijk en ze houden hem vrij goed up to date, dus ik zou je die echt willen aanraden: www.xampp.org

josko
%Europe/Berlin %502 %2005, 12:03
w8 het is wel 4,3 :P

Vinc
%Europe/Berlin %503 %2005, 12:04
Zoek alles over je functies op op www.php.net, daar staat altijd de beste uitleg ;)

josko
%Europe/Berlin %509 %2005, 12:13
de functies worden wel goed gebruikt...ze willen alleen niks doen...

suplied argument is not valid in /document/ on line /line met commando/

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %543 %2005, 13:02
Sommige functies werken niet als je SAFE MODE aan hebt staan, zoek daar eens op, op php.net misschien dat het daar aan ligt, hoewel ik het me niet kan voorstellen. Ennuh ik zou je toch willen aanraden om een ander pakket te gebruiken want phptriad is een abandoned project, dus support daarop is gewoon niet te vinden.

dioneo
%Europe/Berlin %822 %2005, 19:44
zoals php al meldt; supplied argument not valid.
en wat server betreft raad ik voor beginners WAMP aan

josko
%Europe/Berlin %880 %2005, 21:07
het probleem is juist dat de functie zo hoort te werken... bij een vriend op de server doet het script het nl wel...

dioneo
%Europe/Berlin %475 %2005, 11:24
Anders post het script ff, kan ik kijken hoe & wat

josko
%Europe/Berlin %799 %2005, 19:11
neeee....niet weer eeen...............
het script is correct......
de fout ligt in de functies zelf...

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %834 %2005, 20:02
ik blijf mezelf niet herhalen... P)

w00
%Europe/Berlin %891 %2005, 21:24
neeee....niet weer eeen...............
het script is correct......
de fout ligt in de functies zelf...
Kijk, als de script het wel bij die vriend van je werkt en niet bij jou, dan ligt het aan je installatie. Op de manier hoe het is geinstalleerd. Ik vind het persoonelijk beter om alles appart te installeren maar anders raad ik het je toch echt aan om alles er af te gooien en WAMP te installeren want het is ergens niet goed.
En post ook gewoon je code, of maak een simpel voorbeeld, de andere proberen je daarmee alleen maar te helpen. Hoe zeker je er ook van bent dat de code goed is.

dioneo
%Europe/Berlin %473 %2005, 11:21
ik geloof dat josko geen hulp wil. Ook goed.

josko
%Europe/Berlin %807 %2005, 19:22
josko wil hulp met waarom hij vraagt... josko heeeft dus gene problemen met script, maar met het php programma.... dus moeten mensen niet om codes vragen...

uhmz, heb php al 3 keer opnieuw geinstalleerd, die hoort te kloppen...

je wilt perse code?oke:
http://download.easycomputing.com/EC464/EC464_DownloadPHPzs.zip

hierin staat ie, num_Rows.php..

klagen over de code doe j bij de schrijver....

josko
%Europe/Berlin %726 %2005, 17:25
oke hij doet het...
heb voor de derde keer geherinstaleerd, nu doe ie het...
staat ook in titel fixed..

dank voor de tijd