PDA

Volledige versie bekijken : alles aanelkaar zetten

w00
%Europe/Berlin %881 %2005, 21:08
Hey, als ik bijvoorbeeld 4 langwerpige blokken heb gemaakt, en ik heb deze een beetje inelkaar gezet zodat het 1 ding lijkt. Kan ik van deze 4 voorwerpen ook daadwerkelijk 1 ding maken. Dat ze soortvan samen smelten ofzo.

ninetynine
%Europe/Berlin %884 %2005, 21:13
eum ik weet niet direct het antwoord (ik ben ook beginner in 3d :p)
maar als je antwoord wil kun je best de naam van je3d prog erbij zetten....
zo kunnen mensen die er wel iets van kunnen je direct helpen

w00
%Europe/Berlin %889 %2005, 21:21
Owja, dat is 3ds max 7 :)

INKA
%Europe/Berlin %045 %2005, 01:05
attachen?

inka

w00
%Europe/Berlin %054 %2005, 01:17
Ja, attach moet ik gebruiken. Ik heb al beetje lopen zoeken op het internet en kwam steeds het woord attach tegen. Alleen lukt het me niet om dit ook te doen.
Ik heb 2 objecten, dan selecteer ik deze en ga ik naar "edit mesh" in modify.
In edit mesh zit een knop "attach" en "attach list" alleen kan ik niets selecteren ofzo. Ik snap er nix van...

INKA
%Europe/Berlin %097 %2005, 02:20
hoi,

selecteer 1 object, klik attach, druk de H toets, kies een object van de lijst, klik pick en voila 2 wordt 1.

inka

of gebruik de attach list. :)

w00
%Europe/Berlin %113 %2005, 02:42
Kwam terug om te zeggen dat het gelukt was met boolean. :)
Is alleen zo dat als je het bijelkaar zet dat dan ook de kleuren het zelfde worden.
Nu kan ik een object een ID geven ofzo zodat ik ze allebei appart kan stylen, weet alleen nog niet precies hoe. Weet je dit misschien ook?

INKA
%Europe/Berlin %125 %2005, 03:01
hoi,

kies in sub-oject poly een poly(hmm,logisch) dan onder polygoon properties "material" set ID. kies een nummer, hit enter.

inka

w00
%Europe/Berlin %605 %2005, 14:31
Sorry, maar ik kom er niet helemaal uit. Ik weet niet precies waar ik een ID kan difineren voor een object en of dit voor of na het samenvoegen moet. Lijkt me ervoor.
Ik kom alsmaar uit op die "Material Editor" als je op (M) drukt.
Ook op google hebben ze het er daar steeds over. Zie ook een knop "multi/Sub-object", als ik daar dan op klik krijg ik ook weer een hele lijst enzo.
Kan je het misschien nog een keer uitleggen :(

INKA
%Europe/Berlin %620 %2005, 14:52
ok,

als je een object hebt, bestaat ie uit meerdere poly,s, als je er op 1 klikt in subobject polygoon, dan wordt ie rood, wil je meerdere poly,s met dezelfde id dan houd je de ctrl. vast onder het selecteren.
Met die selectie ga je naar de rollout "polygon properties", onder material(eerste optie)
staat "set ID", vul daar een nummer in bv. 1 of 5 of 20 en hit enter.
Als je daarna in "select ID" je gebruikte nummer invult, en klikt op select id, dan worden diezelfde poly,s weer geselecteerd.
Dit alles werkt alleen in polygon mode!!!
Een voorbeeld: je hebt een poppetje.
om verschillende materialen toe te kennen kun je gebruik maken van multi/sub-object en je ID,s,bv
id 1 bepaalt de kleur van de schoenen
id2 de kleur van de sokken
id3 de kleur van de broek
id 4 de kleur van,pfff noem maar op,enz
Het hoeven natuurlijk niet alleen kleuren te zijn,je kunt dan in je material editor ook mappen en meer van die dingen toekennen aan een bepaald kanaal/ID.

inka

w00
%Europe/Berlin %634 %2005, 15:13
Heel erg bedankt!!! Ik heb het eindelijk allemaal gevonden :D