Volledige versie bekijken : button naar frame in andere movie
charles
%Europe/Berlin %731 %2005, 17:33
Vanwege de zwaarte van mijn plaatjes heb ik een site moeten opsplitsen.
Er is een index-MC bestaande uit een aantal pagina's. In de MC zitten een aantal buttons die sturen naar verschillende MC's. Dit werkt perfect.
Terug wil het echter niet lukken. De buttons in een aangeroepen MC wil ik weer laten verwijzen naar specifieke frames ( pagina) in de index-MC.
Ik weet dat dit moet kunnen en heb de verschillende forums doorzocht zonder iets te vinden. Wie weet er de oplossing.
Pimm
%Europe/Berlin %765 %2005, 18:21
Dan moet je iets gebruiken vanthis._parent.gotoAndStop(1);Je moet dan namelijk niveau's omhoog gaan (één keer _parent is één niveau).
charles
%Europe/Berlin %991 %2005, 23:48
Bedankt. Heb het geprobeerd, maar werkt niet. Simpel getUrl werkt uiteraard wel, maar dat start altijd frame 1 en ik wil juist naar een gekozen frame gaan.
Pimm
%Europe/Berlin %012 %2005, 00:17
Misschien is het handig als je je FLA even upload (zippen en als attachment bij je post toevoegen).
charles
%Europe/Berlin %442 %2005, 10:37
Denk dat ik het probleem misschien niet goed heb uitgelegd omdat je om één fla vraagt.
Heb SWFjes en geen MCtjes. Mijn fout.
Heb 1 SWFje met de naam index en 9 SWFjes met de foto's erin die via een button in indexSWF gestart worden en via een button in de aangeroepen SWF weer terug naar indexSWF gaan. Wil dus terug naar een specifiek frame in indexSWF.
Pimm
%Europe/Berlin %499 %2005, 11:58
Denk dat ik het probleem misschien niet goed heb uitgelegd omdat je om één fla vraagt.
Heb SWFjes en geen MCtjes. Mijn fout.
Heb 1 SWFje met de naam index en 9 SWFjes met de foto's erin die via een button in indexSWF gestart worden en via een button in de aangeroepen SWF weer terug naar indexSWF gaan. Wil dus terug naar een specifiek frame in indexSWF.Ik begreep je wel maar had er geen rekening mee gehouden dat je dan ook meerdere FLA's moet uploaden. Je zult of de AS moeten posten die aangeeft hoe je die andere SWF's aanroept óf beide FLA's moeten uploaden.
charles
%Europe/Berlin %520 %2005, 12:30
AS vanuit index
on (release) {
getURL("gabr.html");
}
Dit is ok want ik wil hier ook op frame 1 beginnen en dat gebeurt automatisch.
AS vanuit gabr
on (release) {
getURL("gabr.html");
}
Heb deze laatste al met verschillende toevoegingen en wijzigingen getest maar kom altijd terecht op frame 1
Pimm
%Europe/Berlin %526 %2005, 12:38
Oh, nú begrijp ik het! Je gebruikt een getURL! (Ik dacht dat je de ene SWF in de andere inlaadde).
Dan zul je PHP moeten gaan gebruiken, heb je daar verstand van?
charles
%Europe/Berlin %537 %2005, 12:54
Kort en krachtig. Nee, maar ik leer snel. Heb voor de retour naar index ook gekozen voor getUrl maar had gehoopt dat een andere mij onbekende scripting van AS het werk zou doen.
Als je me een ingang geeft voor de wijze waarop dit met PHP op te lossen is dan ga ik aan de slag. Alvast bedankt.
Pimm
%Europe/Berlin %557 %2005, 13:23
OK, ik beschrijf hoe je dit aan moet pakken.
Eerst installeer je PHP op je eigen PC om het lokaal te testen en anders upload je het naar een server met PHP ondersteuning (de meeste servers hebben dat).
Je gebruikt als getURL "pagina.php?naarframe=5".
Die pagina.php (of noem 'm anders, maakt niet uit) moet de SWF oproepen, dat doet hij nu waarschijnlijk zo: "indexSWF.swf" en dat moet zo: "indexSWF.swf?naarframe=x" waarbij de X het nummer moet voorstellen dat je in de getURL hebt aangegeven. Om dat te doen heb je PHP nodig. Maak van "indexSWF.swf" zoiets:<?php
echo "indexSWF.swf?";
echo GET_["naarframe"];
?>Nu zal het PHP bestand de "naarframe" doorsturen naar de SWF (het kan goed zijn dat er een fout zit in die PHP code, PHP is niet mijn sterkste kant).
In de SWF zet je op het eerste frame zoiets:this.gotoAndStop(_root.naarframe);
Veel succes!
Tip: als je de bron van je PHP bestand bekijkt in je browser kun je zien of alles goed is gegaan.
charles
%Europe/Berlin %569 %2005, 13:40
Bedankt. Ga het proberen, maar moet dan eerst een andere abonnement nemen. xs4all basic unix website ondersteunt geen PHP.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.