PDA

Volledige versie bekijken : unblur onmouseover

Eburon
%Europe/Berlin %933 %2010, 23:24
Hoi allemaal... Vooreerst mijn excuses voor mijn stuntelige titel van het topic. Ik krijg het niet in een paar woorden omschreven.

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende probleem: ik heb een layer in mijn time line met een soort van middeleeuwse calligrafietekst erop. Wat ik zou willen bereiken is dat ik die tekst aanvankelijk in zijn geheel wazig (blurred) toon, maar dat de tekst in een vlakje dat de muiscursor volgt leesbaar (unblurred) wordt als ik er met de cursor overga. Een soort van vergrootglasfunctie, maar met een leesbaar vlak, in plaats van een vlakje met vergrootte inhoud OnMouseOver.

Mag ik erop wijzen dat ik een AS-leek ben en een beetje begrijpelijke info/hulp nodig heb? Alvast dank voor jullie hulp, appreciëer het enorm!

e.l.dam
%Europe/Berlin %367 %2010, 09:48
Volgens mij is dit het 'makkelijkst' te doen door twee afbeeldingen te gebruiken. Er is misschien wel iemand die weet of je een deel van een afbeelding kunt blurren, maar ik zou het zo aanpakken:

1x afbeelding met blur 'gewoon op de stage'
1x afbeelding zonder blur 'in je vergrootglas'

Op deze manier hoef je helemaal niet lastig te doen met blur filters en zo. 't Enige wat je moet doen is je afbeelding zonder blur een mask geven (zodat niet meer dan je 'vergroot stuk' wordt weergegeven). En natuurlijk de juiste positie geven.

edit: je zegt een AS-leek te zijn, dus dan is het altijd wat lastig om dingen uit te leggen aangezien ik geen idee heb hoeveel je ervan weet...

Eburon
%Europe/Berlin %907 %2010, 22:46
Dank voor je reactie. Iets dergelijks had ik zelf al in gedachten. Alleen weet ik niet hoe je een dergelijke mask je muiscursor laat volgen... Dat bedoel ik dus met een AS leek :) Ik dacht aan een soort van variant op volgende toepassing... : http://www.flashandmath.com/intermediate/magglass/mag_glass.html