Volledige versie bekijken : Daar zijn ze... de Russen
VAW
%Europe/Berlin %657 %2005, 15:46
Lang geleden dat ik nog eens iets heb laten zien, komt vooral door het vele schoolwerk dit jaar. Wat ik nu ga laten zien, is ook schoolwerk. Deze week hadden we namelijk géén vakantie, maar een speciale projectweek, over Rusland. De opdracht was: maak een groot (6m², waar wij 2,5m x 2,5m van hebben gemaakt) werk, waarop je laat zien wat Russen van cultuur, politiek, kleding,... zouden meenemen als ze naar hier kwamen. Met andere woorden: wat is hun bagage (letterlijk en figuurlijk). En op het werk moest de tekst: 'Daar zijn ze... de Russen' komen. Er moest ook een kleine verwijzing in zitten van een Russisch kunstwerk (die zijn altijd heel dynamisch door schuine strepen). Techniek is vrij.
Ons (groep van 5 personen) werk:
http://www.vaw.be/rommel/derussen.JPG
Heel ons werk is gespoten met sjablonen. Een hels prutswerk dus :p. Maar we zijn trots op ons werk :-).
Voor de kenners: het vierkant is niet perfect vierkant omdat het is bijgesneden: kleine verwijzing naar hét vierkant van Malevich)
Shoot!
Dopefish
%Europe/Berlin %666 %2005, 15:59
Ziet er tof uit..
maak er een be site voor..
www.gratisbe.be
www.daarkomenderussen.be !!
VAW
%Europe/Berlin %674 %2005, 16:11
Haha, lol :p. Voor 1 werk zeker :p. Zou wel willen, maar daar heb ik al helemaal geen tijd voor.
Dopefish
%Europe/Berlin %679 %2005, 16:18
jammer.... [V]
Superjoep
%Europe/Berlin %684 %2005, 16:25
Mooi man! Super goed die gezichten allemaal :)
Alleen 1 minpuntje...de tekst. Deze moest er dan wel opkomen misschien, maar je had deze typografisch beter kunnen wegzetten.
Verder niets op aan te merken, leuk gedaan :)
Flashingback
%Europe/Berlin %724 %2005, 17:23
Ik vind persoonlijk de tekst juist heel goed passen bij de illustratie het blokkerige past er erg goed bij. Goed werk VAW!!!
vectorboy
%Europe/Berlin %735 %2005, 17:39
Vette shit (zoals ik al had gezegd op msn [:o)] )
Wie zijn die mensen allemaal?
(ik vermoed Stalin, Poetin,...)
Neon
%Europe/Berlin %753 %2005, 18:04
Ziet er mooi uit! 8D
Je had, kan misschien nog steeds ;), de letters een witte outline of witte letters met een zwarte outline kunnen geven dan past het misschien wat beter bij de illustraties.
Wie zijn die mensen allemaal?
(ik vermoed Stalin, Poetin,...)
Kom zeg zo weinig maar ... :P
Van voor naar achter: Stalin, Lenin, korbachof (of hoe je dat ook schrijft), millosovic, poetin, en die laatste is ff te klein om te herkennen :)
Maar mooi werk ...
Shaped
%Europe/Berlin %766 %2005, 18:23
zo... das een prutswerk geweest ... maar het resultaat is cker vet !
ninetynine
%Europe/Berlin %840 %2005, 20:09
Zeer vet, ik wou dat wij ook zo'n groepswerken kregen :s :)
one5
%Europe/Berlin %004 %2005, 00:06
proper en over nagedacht VAW ;) zeker de kleuren kloppen. Ik dacht ook direct aan constructivisme en dat zit er proper in (lettertype). Allesinds knap gedaan die stencil zal ni gemakkelijk geweest zijn.
VAW
%Europe/Berlin %066 %2005, 01:36
Ziet er mooi uit! 8D
Je had, kan misschien nog steeds ;), de letters een witte outline of witte letters met een zwarte outline kunnen geven dan past het misschien wat beter bij de illustraties.
Kom zeg zo weinig maar ... :P
Van voor naar achter: Stalin, Lenin, korbachof (of hoe je dat ook schrijft), millosovic, poetin, en die laatste is ff te klein om te herkennen :)
Maar mooi werk ...
Goed gezien allemaal :). Die laatste was even een 'fratske' van ons: het is een 2e jaarsstudent bij ons op school, afkomstig van Rusland: de Vladimir :D.
De letters waren bij ons ook wel een discussiepunt, hoewel de meerderheid ze toch goed vonden zo. Ze zien er heel russisch uit en het zijn allemaal capitalen. De witte outlines hebben we ook over gedacht, maar uiteindelijk bleek het toch mooier te zijn zonder de outlines.
De letters op de foto zien er misschien nogal wazig uit, maar in het echt zijn ze heel scherp hoor, ligt aan me fototoestel :)
Bedankt alvast voor de toffe reacties!
mech7
%Europe/Berlin %085 %2005, 02:03
hehe ziet er cool uit.. zie je al lopen met dat ding in de bus naar school :P
VAW
%Europe/Berlin %514 %2005, 12:21
hehe ziet er cool uit.. zie je al lopen met dat ding in de bus naar school :P
correctie: de tram :p
MA2R
%Europe/Berlin %518 %2005, 12:26
ben echt een grote fan van sjabloone deze is ook zeker bruut!
Ea.Z
%Europe/Berlin %529 %2005, 12:42
een woord: vet!
nog een vraag ook: Hoelang hebben jullie hieraan gewerkt?
Mitch
%Europe/Berlin %549 %2005, 13:10
Echt vet zoiets zou ik wel op mijn kamer willen hoor :)
Ik vind alleen dat NL alleen een beetje slap... Daar komen de russen, was vet geweest als dat ook in het russisch stond.
Heb je ook nog foto's van hoe het gemaakt is?
VAW
%Europe/Berlin %564 %2005, 13:32
we hebben er wel wat aan gewerkt.
Maandag: 1,5u brainstormen + voorontwerpjes maken
Dinsdag: Meer voorontwerpjes maken: 2u
Woensdag: Materiaal kopen + grondlaag er op zetten + binnenbreken in school (we kwamen na 6 uur aan, en dan is het school toe, maar die platen moesten nog naar binnen, gelukkig stond er een raam open ;)): 4u; definitief ontwerp maken in photoshop: 1u.
Donderdag: van 10 tot 22 overgetekend geknipt geplakt gesneden gespoten geknoeid etc, en dan was het af.
Vrijdag: rechtzetten van ons werk + op zware houten platen zetten voor de tentoonstelling in school: 1,5 uur.
Foto's hebben we niet, maar wel een snelsnel in elkaar geflanst filmpje [^]. Het is nu de groep aan het rondgaan, en maandag zal ik het schijfje krijgen denk ik, en dan gooi ik het wel op het net (flashvideo dingens eens proberen).
Jelle
%Europe/Berlin %598 %2005, 14:22
Zeker mooi!
Al gepost op Stencilrevolution.com? :p
Renoiser
%Europe/Berlin %744 %2005, 17:51
woah! tof...wil ik ook nogis gaan doen :D
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.