PDA

Volledige versie bekijken : Speciale preloader

DoaX
%Europe/Berlin %644 %2005, 15:27
Ik ben al een tijdje op zoek hoe ik een preloader maak waarbij een foto wordt opgevuld met bv water.

Deze foto: http://www.torquato.de/pic/pkat_100522_100522.jpg

zou ik willen opvullen waarbij het aantal ingeladen procenten overeenkomt met het al opgevulde deel van het glas.

Iemand oplossing?

TheZwier
%Europe/Berlin %646 %2005, 15:31
100 foto`s maken van het glas dat je langzaam voller maakt, dit in een mc zetten, en dan een standaard preloader gebruiken met het glas water als MC waarin de preload-animatie zit?

Of je kan natuurlijk met een mooie tween ook een soort 'water' achter het glas zetten, maar dat is geloof ik ook wel redelijk ingewikkeld.

Flashingback
%Europe/Berlin %647 %2005, 15:33
of in 3D is dit ook makkelijk te verkrijgen maar dan moet je wel een 3dprogje hebben

behived
%Europe/Berlin %648 %2005, 15:33
je moet alleszins een animatie hebben van 100 frames in een mc. dan kan je de mc sturen naar de juiste frame overeenkomstig het percentage dat al geladen is.

een preloader met 100 foto's is niet echt een goed idee, want dan zal je preloader zwaarder worden dan je site :)

DoaX
%Europe/Berlin %648 %2005, 15:34
Mmmm ok! Ik dacht dat ik gewoon ergens de yscale moest aanpassen ofzo ... Maar het ligt precies moeilijk dan dat!

Maar gaat het niet door gewoon bv een blauw vlak vanonder naar boven te laten gaan binnen de vorm van het glas!

Dan moet ik gewoon de yscale gelijkstellen aan het procent, niet ?

Dopefish
%Europe/Berlin %655 %2005, 15:43
het lijkt me dat je gewoon een tween moet afgaan.. en een cartoonesk glas met water moet tekenen

theFlashWizard
%Europe/Berlin %661 %2005, 15:52
1 blauwe vriekantmaken ter grootte van je glas, bovenkant maak je golvend.
die zet je achter een masker ter grootte van een glas (zou ik ook met flash/illustrator tekenen).
en dan verander je de _y aan de hand van de geladen bytes..

als je een mc zou maken met een blauwe vierkant die breder is dan het glas zou je die dmv een simpele tween ook nog is horizontaal heen en weer kunnen laten gaan.. dan zet je deze hele mc achter het maskter.. btje beweging als kleine toevoeging.. :)

behived
%Europe/Berlin %664 %2005, 15:57
bekijk dit even

ps: heb op frame 2 een hoop foto's gezet zodat je de download in flash kan simuleren

DoaX
%Europe/Berlin %666 %2005, 15:59
die zet je achter een masker ter grootte van een glas (zou ik ook met flash/illustrator tekenen).

Hoe zet je zo een masker?

DoaX
%Europe/Berlin %667 %2005, 16:01
dankuwel Behived!

Dit is wat ik zocht.

Bedankt voor jullie oplossingen

DoaX
%Europe/Berlin %680 %2005, 16:20
Bij het leggen van de shapetween vervormd het eerst vooraleer het op de juist plaatst komt. Ik weet nog ergens in mijn achterhoofd dat je bij een shapetween iets moet aanpassen of vastleggen maar wat weet ik niet meer ... Iemand?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %692 %2005, 16:37
je weet niet wat een masker is? :| zoek gewoon eens in flash help onder mask.. nogal basis functie namelijk..

wat je wilt vastleggen bij een shapetween snap ik niet..

treurmars
%Europe/Berlin %716 %2005, 17:11
Hij bedoelt waarschijnlijk een shape hint?

Modify > shape > add shape hint (ctrl + shift + H)

DoaX
%Europe/Berlin %814 %2005, 19:32
Nee, dat bedoel ik niet! Als ik mijn shapetween uitvoer dan loopt het verkeerd! Hij begint wel vanonder maar tweent de shape verkeerd, hij spiegelt hem eerst om dan bij het einde te eindigen

behived
%Europe/Berlin %340 %2005, 08:10
dan bedoel je dus wel shape hint!