PDA

Volledige versie bekijken : Streaming FLV - MediaDisplay of NetStream

ocdaan
%Europe/Berlin %617 %2005, 15:49
Hoi

Ik ben nu al een paar dagen bezig met het in elkaar prutsen ;-) van een movie welke dynamisch FLV bestanden kan afspelen. Nu lukt dit me vrij gemakkelijk, bedoel, een paar regeltjes en je draaid video. Maar hier neem ik geen genoegen mee... ik heb wel een leuk eisenpakketje natuurlijk ;-)

1. streaming moet goed controleerbaar/beheersbaar zijn.
2. progressbar moet netjes werken zodat je door de film kan navigeren.
3. zodra een video heeft gespeeld moet het mogelijk zijn een andere te tonen.

Ik heb met MediaDisplay component gespeeld. Werkt erg leuk, punt 2 heb ik foutloos aan de praat gekregen. Maar met het component kan ik punt 3 niet voor elkaar krijgen en punt 1 vind ik ook erg minimaal.

Met het NetStream object zijn punten 1 + 3 subbliem. alleen punt 2 krijg ik niet netjes voor elkaar. als ik een paar keer heb genavigeerd dan blijft de functie hangen, ben er nog niet helemaal uit waarom. (als iemand een goed voorbeeld heeft...? ;-)

Heeft iemand mss tips voor me? welke weg kan ik in mijn situatie het best bewandelen? Ik denk zelf dat NetStream mijn voorkeur geniet maar als ik nieuwe dingen tegenkom zal ik net zo makkelijk de andere weg (component) inslaan...

alvast bedankt....

Stuf
%Europe/Berlin %664 %2005, 16:56
..ik kan je niet echt tips geven wat je het beste kunt doen...
maar mss heb je hier iets aan..

gotoandlearn (http://www.gotoandlearn.com/)

d'r staan goeie tutorials op over het gebruik van video en het encoden naar .flv

ocdaan
%Europe/Berlin %685 %2005, 17:26
..ik kan je niet echt tips geven wat je het beste kunt doen...
maar mss heb je hier iets aan..

gotoandlearn (http://www.gotoandlearn.com/)

d'r staan goeie tutorials op over het gebruik van video en het encoden naar .flv

gotoAndRead... zou ik zeggen als je niets te melden hebt :rolleyes:

Ik gaf toch al aan dat ik al behoorlijk diep in de stof zit - waaruit je kan concluderen dat ik al tientallen tutorials heb doorgespit. Ik heb dus met verschillende componenten oplossingen gemaakt maar nog gen enkele voldoet 100% daarom zit ik niet op zulke domme antwoorden te wachten. Domme vragen zijn er niet - wel domme antwoorden :D

Stuf
%Europe/Berlin %717 %2005, 18:13
chill dude.. ooit eens gehoord van fatsoen ?

d'r had altijd wat bij kunnen zitten wat je mss had kunnen helpen..
De videotutorial geeft een goede uitleg over punt 2, daarom gaf ik je die link ook..

..en als je een reply niet bevalt kun je hm ook gewoon negeren, ..dan gelijk iemand lopen afzeiken die je probeert te helpen.

davyvh
%Europe/Berlin %720 %2005, 18:17
Mensen proberen je te helpen, en jij breekt ze af...
Dit stimuleert ze niet in de toekomst verder te helpen.
Zo dom is dit antwoord niet, het is gewoon een poging om jou een stap dichter bij de oplossing te brengen.

TheDutch
%Europe/Berlin %720 %2005, 18:17
Moet je zeggen dat ik de reactie van Ocdaan ook wel wat kort door de bocht vindt, maar het zal alle regen wel zijn :).

Heb je een ZIP voor me met een FLV en de FLA?

ocdaan
%Europe/Berlin %789 %2005, 19:56
//offTopic

Hmmm. okee, als iedereen er zo over denkt dan zie ik het iets anders.

Bij deze ....Excuses ;-)

Ik ging er vanuit dat als ik een 'niet beginners' vraag stel, dat er dan geen algemeen antwoord komt als 'lees tutorials'.

Omdat ik al aangaf dat het gewoon openen, afspelen, stop, pause enz enz wel lukt verwachtte ik een iets geavanceerder antwoord dan hierboven word gegeven.

en trouwens, nu ik verder kijk (terug kijk ;-) als mij neus lang is zie ik dat Mr. Stuf bij het woord:

gotoandlearn

een linkje had/heb staan... Ik dacht dat je dit negatief bedoelde als : zoek zelf eens iets uit alvorens je gaat vragen op het forum. Daarom antwoorde ik ook met 'gotoandRead'. Nou ja, nu voel ik me helemaal lullig. Dus Stuf... 1000 maal excuses, nu helemaal.

// onTopic

Ik heb het navigatie probleem gedeeltelijk opgelost. Het vreemde is wanneer ik navigeer (door te klikken op de navigatie-bar) de ene keer de flv doorspeeld en de andere keer op pause blijft staan. Dit gaat om-en-om.

Zal zo de source ff online gooien, kan je kijken als je het interessant vind.

TheDutch
%Europe/Berlin %806 %2005, 20:21
trouwens, nu ik verder kijk (terug kijk ;-) als mij neus lang is zie ik dat Mr. Stuf bij het woord:

gotoandlearn

een linkje had/heb staan... Ik dacht dat je dit negatief bedoelde als : zoek zelf eens iets uit alvorens je gaat vragen op het forum.
Dat dacht ik al ja :).
Het is ook zo slecht te zien inderdaad
Kortom, de link kleur kan beter even goed aangepast worden.

Stuf
%Europe/Berlin %840 %2005, 21:10
..np..

als je er geen link in zag kan ik me je reactie voorstellen. k zou waarschijnlijk hetzelfde gezegd hebben..

..dus zand erover ;)

ocdaan
%Europe/Berlin %865 %2005, 21:46
Thanx m8 ... ;-)

Ik heb nu een leuke player met 2 verschillende statusbar navigatie maar geen van bijde werkt perfect.

De skip func waarbij de flv movie in 1 keer naar de aangewezen positie werkt ok maar alleen om en om zoals ik hierboven al zei...

Voor wie er even naar zou willen kijken ... ;-) stuur me even een pm (kan toch nog?) dan pm ik even een linkje of email terug. thnx

//--> edit

Ik heb de andere navigatie control (fast forward/backward) aan de praat gekregen. Deze ga ik denk ik gebruiken want ziet er ook erg leuk uit. Alleen even kijken als het wel een beetje performed... ;)