PDA

Volledige versie bekijken : Website probleem

maartenwinkels
%Europe/Berlin %807 %2010, 20:23
Hey allemaal

ik ben maarten winkels en ben bezig met een website te maken.
Ik heb een hele mooie layout gemaakt in photoshop maar nu wil ik hem gaan designen met scripts en zo is er een functie dat er layout of zo naar achtere gaat dat ik er gewoon scripts op kan zetten en typen en zo

gr maarten

bij voorbaat dank

Tom.
%Europe/Berlin %821 %2010, 20:43
Mogelijk kun je je layout als achtergrond zetten, maar ik raad het af. Leer HTML, CSS en eventueel JS. Of laat het doen, als je wat te besteden hebt en het gewoon goed moet zijn. :)

maartenwinkels
%Europe/Berlin %835 %2010, 21:03
ik snap html ik heb dreamweaver gekocht dit is het enige probleem waar ik op blijf haken al die websiites zijn mooi en zo met layout maar ik snap dit niet xD

Tom.
%Europe/Berlin %865 %2010, 21:45
HTML snappen is het niet. Dat is als snappen hoe je aan het stuur van een auto moet draaien, maar geen idee hebben hoe een auto werkt, hoe het verkeer werkt, etc.

Je moet eerst gaan kijken hoe je de HTML gaat opzetten, hoe je de CSS gaat maken, dan de PSD slicen en alles om gaan zetten. Om dat goed te doen kun je bijna niet zonder ervaring.

maartenwinkels
%Europe/Berlin %725 %2010, 18:24
het om zetten naar html bestand en alles knippen en zo dat je knoppen krijgt is makkelijk dat kan met de slice tool en zo voor de rest weet ik alles maar niet hoe je dan bv van 1 vak in de layout een tekstvak maakt of een marquee op een stuk van de layout

gr maarten

Tom.
%Europe/Berlin %771 %2010, 19:31
Je weet alles? Nou, dan is een tekstvak gewoon een p. Of een div. Even stylen met CSS en het is klaar.
Met alle respect, maar ik vrees dat je niet alles weet en raad je dan ook aan om je gewoon goed in te lezen. Met de slice tool kun je inderdaad knoppen uitknippen, maar gewoon exporteren naar HTML in Photoshop is een afrader 1e klas. Daar komt geen nette code uit.

maartenwinkels
%Europe/Berlin %603 %2010, 15:28
k ik heb atm een hele goede tutorial gevonden over het omzetten naar divs en stylen met css ty

gr maarten