PDA

Volledige versie bekijken : Flash 8 Bug met exporteren classes

McVirusS
%Europe/Berlin %397 %2005, 09:31
Ik ben bezig met een project waar ongeveer 25 Classes in gebruikt worden. Nu ben ik tegen een bug aangekomen. Tenminste, ik neem aan dat het een bug is. Als ik 1 van de classes wijzig en vervolgens de SWF exporteer worden de wijzigingen die ik gemaakt heb in die class niet meegenomen. Als ik de SWF echter exporteer met debug (CTRL-SHIFT-ENTER) worden de wijzigingen wel meegenomen.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Is dit op te lossen? Is er een logische verklaring voor?

TheDutch
%Europe/Berlin %420 %2005, 10:04
Dan moet je de class cache bestanden .ASO verwijderen. Mike Chambers heeft er een mooie extensie (http://weblogs.macromedia.com/mesh/archives/2004/07/new_aso_cache_c.cfm) voor geschreven die dit voor je kan doen wanneer je de Flashmovie published.

Dit was ook al in Flash MX 2004. Het valt me de laatste tijd op dat mensen al snel dingen als Flash 8 BUG neerzetten terwijl het meest van tijd een fout of een onwetendheid van de gebruiker is. Wees dus voorzichtig met gelijk het woord "bug" in de mond te nemen ;).

McVirusS
%Europe/Berlin %434 %2005, 10:26
Ik werk sinds kort met Flash 8. Het was me niet opgevallen in FMX2004 dus ik ging er vanuit dat het een Flash 8 bug was. Sorry :). In mijn ogen is het trouwens wel een bug. Ik was inderdaad niet op de hoogte van ASO cache maar hij zou toch geen files mogen cachen die nieuwer zijn dan de gecachte variant?

In ieder geval erg bedankt, ik ga het uitproberen! :)

Roenes
%Europe/Berlin %476 %2005, 11:26
Bewerk je je AS files ook in flash? Want dan moet je die volgens mij ook steeds opslaan voordat je je fla exporteert anders worden je wijzigingen volgens mij ook niet meegenomen.

Tenminste, ik kan me zoiets herinneren van de tijd voordat ik een externe editor gebruikte :)

McVirusS
%Europe/Berlin %489 %2005, 11:44
Bewerk je je AS files ook in flash? Want dan moet je die volgens mij ook steeds opslaan voordat je je fla exporteert anders worden je wijzigingen volgens mij ook niet meegenomen.

Tenminste, ik kan me zoiets herinneren van de tijd voordat ik een externe editor gebruikte :)

Ja bewerk ze ook in Flash. Maar ik save m'n files altijd voordat ik ze exporteer :). Dus dat was niet het probleem.

TheDutch
%Europe/Berlin %536 %2005, 12:52
In mijn ogen is het trouwens wel een bug. Ik was inderdaad niet op de hoogte van ASO cache maar hij zou toch geen files mogen cachen die nieuwer zijn dan de gecachte variant?
Het is geen bug in Flash. Het probleem dat Flash niet kan detecteren of iets veranderd is ligt aan de timestamp manager van je OS wanneer je bijvoorbeeld via een netwerk werkt en niet alles via het lokale station doet. Lees meer hier (http://www.macromedia.com/cfusion/knowledgebase/index.cfm?id=tn_19045) :).