PDA

Volledige versie bekijken : Meebewegen met buttons

antm
%Europe/Berlin %020 %2005, 00:28
Hallo mensen,

Wie zou mij kunnen helpen met het volgende:

Ik ben een website aan het ontwerpen, waarin ik een soort navigatie cirkel wil maken.
Dus gewoon een cirkel, met in het midden een plaatje, maar dat plaatje wil ik laten meedraaien met de button waar je op klikt. Vervolgens moet er een menu met verschillende opties (links) verschijnen als je een van de buttons aanraakt met de muis.

Met Action script ben ik nog niet zo goed, dus als iemand mij zou kunnen helpen...graag!

Om wat duidelijker te maken wat ik wil, heb ik het.fla bestand er ff bij gedaan.

Alvast bedankt!

Anthony

theFlashWizard
%Europe/Berlin %314 %2005, 07:32
is dat niet een kwestie van de _rotatie aanpassen?
hoe wou je dan die opties laten verscheinen?

mischien heb je wat aan deze tuturial over het bewegen van mc's:
http://www.actionscript.nl/data/tutmove.htm

antm
%Europe/Berlin %453 %2005, 10:53
Als ik de rotatie aanpas, krijg ik de beweging niet vloeiend. (weet het juiste script er niet voor of hoe je het wel kunt doen) Hoe ik die opties wil laten verschijnen weet ik dus ook niet :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %494 %2005, 11:51
in de tutorial staat hoe je vloeiende bewegingen maakt.. alleen dan met de _x en _y property.. nu is bijna het enigste dat jij moet doen is dat omgooien naar _rotation..

antm
%Europe/Berlin %525 %2005, 12:37
Oke, bedankt, dan zal ik die Tutorial eens goed bekijken. Al snap ik er weinig van..
Kun je die beweging dan ook koppelen aan je muis of aan de buttons waar op geklikt wordt?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %532 %2005, 12:47
als je die niet snapt ga je voorderest ook weinig beginnen moet ik eerlijk zeggen.. :$
tuurlijk kan dat.. dat kan je inweze aan alles koppelen.

antm
%Europe/Berlin %566 %2005, 13:35
Die snap ik nog niet omdat ik nog helemaal niet zo thuis ben in Action Script, maar wil gewoon al teveel. Misschien maar iets simpeler houden nog... :)

In ieder geval bedankt!

theFlashWizard
%Europe/Berlin %578 %2005, 13:52
hmm naja mischien heb je dan hier wat aan:
http://members.lycos.nl/tut1/uploadbestanden/tutorials.txt
staan alle tutorials in die ik heb verzameld :)

als ik thuis ben zal ik wel ff een voorbeeld online zetten waarbij n lijn constand naar de muis wijst.. mischien dat je daar wat aan hebt.. :)

antm
%Europe/Berlin %592 %2005, 14:12
Oke dan. Alvast bedankt! Zal eens kijken in de Tutorials, Top!

Kan ik me eens flink verdiepen in Action Script dit weekend (+ nog 100 weekenden) :P

theFlashWizard
%Europe/Berlin %878 %2005, 21:05
hier is n voorbeeldje :)
easend en direct..

antm
%Europe/Berlin %695 %2005, 16:41
Oke tnx! Als ik thuis ben zal ik er naar kijken.

Fijn weekend.

Anthony