PDA

Volledige versie bekijken : txt

rickbongers
%Europe/Berlin %801 %2005, 19:14
Ik krijg het niet voor elkaar om een extern txt bestandje in een dynamic textveld te krijgen dat in een movieclip staat, dus niet in een graphic want dat doet hij wel. Waarom weet ik niet. Ik heb gebruik gemaakt van"loadvars".
Heeft iemand een idee?

Grtz

Laiverd
%Europe/Berlin %830 %2005, 19:56
Wellicht een heel idioot idee hoor, maar het lijkt me slim om even exact te vertellen wat je tot nu hebt gedaan. Dat maakt de communicatie een stuk efficiënter.

John

rickbongers
%Europe/Berlin %837 %2005, 20:06
Ok ik heb een scroller gemaakt waar nieuwsitems in komen te staan, deze worden ondersteund door plaatjes. De scroller staat in een movieclip, en zo doende ook de dynamic text kaders. En ik krijg die txt bestandjes niet in de movieclip.
Kan je daar wat mee?

Rick.

Cowerd
%Europe/Berlin %847 %2005, 20:19
zo?
jeMC.jeTextField.text = je tekst uit het tekst bestand

theFlashWizard
%Europe/Berlin %855 %2005, 20:32
we bedoelen script.. daar zit meestal de fout in ;)

Cowerd
%Europe/Berlin %857 %2005, 20:35
Het is niet mijn script:)

rickbongers
%Europe/Berlin %858 %2005, 20:36
Op deze manier heb ik het nog niet geprobeerd, ik weet niet precies waar ik dit moet plaatsen. (MC.jeTextField.text)

Cowerd
%Europe/Berlin %859 %2005, 20:37
Als je eerst je script even post kunnen we je verder helpen:)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %867 %2005, 20:48
Cowerd, ik had et tegen rickbongers :)
dat hij net zoals jij net zegt ff ze script moet posten..

rickbongers
%Europe/Berlin %869 %2005, 20:52
Als je een graphic hebt waar een dynamic textkader in staat ontvangt hij de text wel, maar als je het text kader in een movieclip zet doet hij het niet meer.
Ik gebruikte, loadVariablesNum("data.txt", 0); en vulde bij "vars" data1 in. Mijn txt bestand begon met data1=

Moet kloppen toch?

Ook heb ik het geprobeerd met: main_tekst = about; in de timeline. Text kader met instance name: main. En bij "vars" main_tekst en mijn txt begon dan met &about=

theFlashWizard
%Europe/Berlin %873 %2005, 20:58
lijkt niks van te kloppen.. graphics kan as niet aanspreken omdat ze geen instancenames kunnen krijgen..
en loadVariabelesNum is verouderd gebruik loadVars:
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/loadVariables_and_loadVars/index.shtml/index3.shtml

owja en gebruik niet de var van een textfield maar de instancename..

rickbongers
%Europe/Berlin %875 %2005, 21:00
Ga ik eens proberen Thnks!