Volledige versie bekijken : Gradient over meerdere shapes
adchannel
%Europe/Berlin %619 %2010, 14:51
Ik heb een zwik rectangles naast elkaar staan die ik als mask wil gebruiken. Het ziet er ongeveer uit als verticale lamellen. Nu wil ik over die hele zwik een gradient heen, echter als ik alles selecteer en middels de color tool een gradient toepas dan krijg ik over iedere individuele rectangle een gradient terwijl ik er juist ene over alle lamellen tegelijk wil.
e.l.dam
%Europe/Berlin %723 %2010, 17:22
Een gradient op een mask werkt niet?
Van je "lamellen" een mask maken, dan daar onder (layer) 1 grote rectangle maken met je gradient
adchannel
%Europe/Berlin %584 %2010, 14:01
Ik ben bang dat dat niet gaat werken. Ik heb onder de lamellen een shape die verschuift van links naar rechts. Het zijn golven die langslopen, en het is de bedoeling dat die golven aan 1 kant in het niets verdwijnen d.m.v. die gradient op de mask layer. Als ik die golven de gradient zou geven dan schuift die gradient dus het beeld uit.
Mediamonkey
%Europe/Berlin %616 %2010, 14:47
Je zou in elke lamelle een stukje gradient kunnen tekenen.
Dan zul je het kleurverloop moeten berekenen dmv interpolatie.
Maar een makkelijker manier is om je gradient in een bitmap te tekenen en die in stukjes te knippen en te gebruiken als lamellen.
e.l.dam
%Europe/Berlin %719 %2010, 17:15
Ik ben nou heel erg benieuwd naar waarom mijn idee niet werkt en andere ideeën wel... kun je (een kleine versie) van wat je wilt maken/hebt uploaden (de fla + eventuele AS?) ?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.