PDA

Volledige versie bekijken : Ingeladen, gemaskte swf disabled alle knoppen?

PeaceFrog
%Europe/Berlin %707 %2005, 16:58
lo,

Met een moviecliploader laad ik een aantal swf's in. Deze dienen als knoppen, en staan achter een mask, zodat slechts een stuk v/d ingeladen swf te zien is.

De onRelease functie 'opent' de swf door de _width van de mask te vergroten tot de breedte van de geladen swf, en 'disabled' (mc.enabled = false; ) de mc, zodat de rollOver/Out functies niet aangeroepen worden.

Het probleem is nu, dat knoppen, mc's die als knoppen dienen, zowel op de stage als met AS aangemaakt, niet meer reageren op de muis. Het 'handje' komt niet te voorschijn P).

Om dit op te lossen dacht ik de mask te "unsetten" en verwijderen, zodat de swf nog wel zichtbaar blijft, met mc.setMask(null); en mcMask.removeMovieClip(); De mask is daarmee wel weg, maar de knoppen werken nog steeds niet. Ook de mc enabled houden werkt niet, los van het ongewenste resultaat wat dat geeft.

De swf werkt verder, voor zover getest, prima. Ik kan de tijdlijn aansturen, mc's aanmaken etc. Alleen die knoppen [V]

Mijn koninkrijk voor suggesties en/of ideeën 8~

peace

Roenes
%Europe/Berlin %714 %2005, 17:08
Ehmz, ik begrijp het volgende: in eerste instantie werken je knoppen. Maar als je erop klikt zet je enabled op false zodat je knoppen niet meer werken. Maar ik hoor je nergens zeggen dat je dat ongedaan maakt. Oftewel: na het klikken werken je knoppen niet meer omdat je dat zelf hebt ingesteld.

je zult dus ergens moeten aangeven dat enabled weer true moet worden om de onRelease weer te laten werken :)

PeaceFrog
%Europe/Berlin %735 %2005, 17:38
Roenes,

Met de knoppen die niet meer reageren bedoelde ik knoppen die in de ingeladen swf staan.

Ik heb i.p.v. het disablen getest met een var, die true wordt onRelease, en waar met een if() op getest wordt in de onRollOver/Out functies. Dan nog werken de buttons ín de swf niet, en krijg ik natuurlijk ook dat handje continu in beeld, ook niet helemaal de bedoeling.

Kan het zo zijn dat omdat de mc waar ik de swf inlaad, in de loadInit onRollOver/Out/Release -functies heeft ,er een soort van 'hitarea' is waardoor de buttons in de swf niet werken? (bwvs een soort masker?) En zoja, kan ik die, of de functies, opheffen?

thanks iig

peace

Roenes
%Europe/Berlin %738 %2005, 17:42
Kan volgens mij aan 2 dingen liggen:
1) zijn je paden goed? Dus ook de eventuele verwijzingen met root moeten nog wel goed zijn als je je swf hebt ingeladen :p
2) die ingeladen knoppen, zitten die in een mc die ook al een onRelease heeft? Want zo jah, dan werken je geneste knoppen niet meer.

Is dit het ook niet, kun je dan ff de betreffende bestanden online zetten? test wat makkelijker :)

PeaceFrog
%Europe/Berlin %757 %2005, 18:11
Bah :X deur #2 .

De knoppen zitten in de SWF, die in een MC geladen wordt waar die onRelease etc op staat :(

Nou ja, dan laad ik t spul waar een gebruiker "bij moet kunnen" wel in een andere mc o.i.d. , en blijft de swf bij "een dynamische achtergrond".

Iig weer als ouderwets bedankt Roenes :)

peace

Roenes
%Europe/Berlin %797 %2005, 19:08
Iig weer als ouderwets bedankt Roenes :)En wederom weer graag gedaan :)