PDA

Volledige versie bekijken : Op welke manieren kan ik verbinden met een server?

Vortexnl
%Europe/Berlin %540 %2010, 12:58
Ik ben de laatste tijd veel bezig met Flash in samenwerking met PHP en mySQL, maar dit heeft vast ook zijn limieten als het gaat om snelheid.

Bij websites zoals >drawball (http://www.drawball.com)< word ook gebruik gemaakt van flash, maar waarschijnlijk is mySQL geen goede database hiervoor, omdat duizenden mensen tegelijk zitten te tekenen daarop.

Bij >Red Interactive (http://www.ff0000.com/)< gebruiken ze ook flash, en het is mogelijk om andere mensen ook te zien lopen, het lijkt me hier ook sterk dat Flash steeds requests stuurt naar een database.

Weet iemand wat hier gedaan word?
Alvast bedankt!

eriknoorland
%Europe/Berlin %567 %2010, 13:37
Flash en MySQL samen gaat erg goed met iets als AMF PHP of Zend AMF. Daarnaast zou je ook XML kunnen gebruiken in combinatie met PHP.

Het tweede wat je noemt lijkt me gedaan met een red5 of flash media server. Hierbij maak je gebruik van zogenaamde shared objects.

Heb je daar iets aan?

Vortexnl
%Europe/Berlin %570 %2010, 13:41
Flash en MySQL samen gaat erg goed met iets als AMF PHP of Zend AMF. Daarnaast zou je ook XML kunnen gebruiken in combinatie met PHP.

Het tweede wat je noemt lijkt me gedaan met een red5 of flash media server. Hierbij maak je gebruik van zogenaamde shared objects.

Heb je daar iets aan?

Ik gebruik nu gewoon de POST methode om iets naar PHP te sturen, is dit veel langzamer dan AMF PHP of Zend AMF?

Van red5 of flash media server heb ik wel gehoord, maar misschien moet ik meer info erover opzoeken

eriknoorland
%Europe/Berlin %571 %2010, 13:43
Ik heb zelf nog nooit post gebruikt, geen idee hoe je dan de data weer terug krijgt. Ik zou zeggen kijk er gewoon eens naar, test het uit en beoordeel zelf.

Vortexnl
%Europe/Berlin %575 %2010, 13:49
Ik heb zelf nog nooit post gebruikt, geen idee hoe je dan de data weer terug krijgt. Ik zou zeggen kijk er gewoon eens naar, test het uit en beoordeel zelf.

Volgens mij is de POST methode alleen handig voor simpele dingen zoals forms, ik heb nu ook een soort dynamisch lichtknopje gemaakt die andere mensen ook kunnen zien op www.nickslick.nl/write (http://www.nickslick.nl/write)
Je ziet ook linksonderin de pagina dat flash constant requests aan het sturen is ( 500ms )

Je laad eigenlijk een PHP file in flash, en terwijl je dat doet kan je variabelen sturen én ontvangen.

EDIT:
Weet jij misschien een goede plaats voor tutorials?

Televisie
%Europe/Berlin %957 %2010, 22:59
Ik heb onlangs thuis een server geinstalleerd. Dat is een computer waarop Apache draait. Het werkt prima voor kleine experimentele opzetjes.
Op de server draait een PHP script dat boodschappen verstuurt aan alle computers die zijn verbonden met deze server. Op die manier kon ik een chatapplicatie maken.
Door ipv. gewone chatmessages xy-coordinaten door te sturen kon ik een multiplayer applicatie maken. Verder heb ik er nog niets mee gedaan.

De code voor deze PHP socketserver vond ik hier: (2e post)
http://board.flashkit.com/board/showthread.php?t=757231
Als je Apache op je eigen computer installeert, kun je het script al uitproberen. Moet je verbinding maken met je eigen IP adres.

nightyNight
%Europe/Berlin %539 %2010, 12:56
Als je Flash of Flex gebruikt, is AMF het beste om te gebruiken. Snelste verbinding, ook de gemakkelijkste. Zend AMF is gewoon een verlengstuk van AMF want is gemaakt door dezelfde.

Ook heel handig om services te schrijven in php en ze te checken via gateway in amf.

eriknoorland
%Europe/Berlin %581 %2010, 13:57
AMF is niet per se het beste. Het is maar net wat je doel is. Als je wilt communiceren met andere clients is een SharedObject een veel beter keuze.

Als je wilt gaan communiceren met een DB of andere serverside "dingen" zou ik wel voor AMF gaan.

mknol
%Europe/Berlin %666 %2010, 15:59
Het nadeel van AMF is dat het niet altijd te gebruiken is, je server dient dit wel te ondersteunen.

Vortexnl
%Europe/Berlin %925 %2010, 22:13
AMF is niet per se het beste. Het is maar net wat je doel is. Als je wilt communiceren met andere clients is een SharedObject een veel beter keuze.

Als je wilt gaan communiceren met een DB of andere serverside "dingen" zou ik wel voor AMF gaan.
Wat zijn de voordelen van zo'n shared object?
Stel, ik wil in realtime mensen in een room kunnen hebben die dingen kunnen verslepen, waarmee is dit mogelijk? Ik zie soms wel is langskomen op het internet...

eriknoorland
%Europe/Berlin %347 %2010, 08:20
Dat kun je realiseren met een SharedObject. Als je het object aangepast hebt geef je aan (aan je connectie met je RTMP server) dat hij veranderd is en alle andere clients die gebruik maken van dat SharedObject krijgen een onSync event. Stel dat daar in zit dat jij een bepaalde doos hebt verschoven, dan kunnen zij dat zien.

Vortexnl
%Europe/Berlin %604 %2010, 14:30
Dat kun je realiseren met een SharedObject. Als je het object aangepast hebt geef je aan (aan je connectie met je RTMP server) dat hij veranderd is en alle andere clients die gebruik maken van dat SharedObject krijgen een onSync event. Stel dat daar in zit dat jij een bepaalde doos hebt verschoven, dan kunnen zij dat zien.

Welke dingen heb ik nodig om zoiets te kunnen doen? Moet ik echt een speciale server ervoor hebben? Of kan ik gewoon een applicatie downloaden?

eriknoorland
%Europe/Berlin %606 %2010, 14:32
Als je dat online wilt doen heb je inderdaad een red5 of FMS server nodig. Je dient dan een host te vinden die dat aan jou kan leveren. Voor red5 kun je kijken op www.flashon.nl (http://www.flashon.nl)

Als je iets lokaals wilt maken kun je zelf een computer als server instellen en dan van red5 gebruik maken. Dit is gratis te downloaden. voor FMS weet ik het zo snel niet.