PDA

Volledige versie bekijken : foto dynamisch laden lukt niet

Ynske
%Europe/Berlin %497 %2005, 11:56
Hoi

ik ben bezig met een onderdeel van een site, waar foto's ingetoond moeten worden. Dit gebeurt nu echter nog door de foto's te wijzigen in de fla file.

Ik weet niet waar ik de fout maak, echter wanneer ik via een txt file probeer de foto aan te roepen krijg ik het niet voor mekaar. Het laden van de foto wanneer ik een vast pad aangeef levert geen probleem.
Het is echter de bedoeling dat in het txt bestand 10 tallen foto's worden aangeroepen, en deze op willekeurige plaatsen getoond worden door de site verspreid.

ik plaats de fla en txt hierbij en hoop dat jullie me kunnen helpen.

thnx

pulletje
%Europe/Berlin %520 %2005, 12:29
dat is een mooie vrouw.. eh foto.

pulletje
%Europe/Berlin %524 %2005, 12:35
je hebt in je fla (voorzover ik kan vinden) nergens geen loadvars, of uberhaubt niks waarmee je je textbestand aanroept. zonder dit zal het nooit werken...

behived
%Europe/Berlin %534 %2005, 12:49
welke code heb je gebruikt om via de txt je foto op te roepen?

Ynske
%Europe/Berlin %542 %2005, 13:01
welke code heb je gebruikt om via de txt je foto op te roepen?
loadVariablesNum("fotos.txt",);

{
loadMovie(loadMovie("foto1"));
}

behived
%Europe/Berlin %544 %2005, 13:03
je mag foto1 niet tussen aanhalingstekens zetten, want dan bekijkt flash dit niet als een variabele maar als tekst

Ynske
%Europe/Berlin %562 %2005, 13:29
je hebt in je fla (voorzover ik kan vinden) nergens geen loadvars, of uberhaubt niks waarmee je je textbestand aanroept. zonder dit zal het nooit werken...
blonT :# had de verkeerde eraangehangen

nu wel de juiste

en dit is de foutmelding die ik krijg

**Error** Symbol=pict004, layer=Layer 5, frame=1:Line 1: Unexpected ')' encountered

**Error** Symbol=pict004, layer=Layer 5, frame=1:Line 3: ')' or ',' expected
{

**Error** Symbol=pict004, layer=Layer 5, frame=1:Line 4: Wrong number of parameters; loadMovie requires between 2 and 3.
loadMovie(loadMovie(foto1));

**Error** Symbol=pict004, layer=Layer 5, frame=1:Line 5: Unexpected '}' encountered
}

Total ActionScript Errors: 4 Reported Errors: 4

behived
%Europe/Berlin %571 %2005, 13:42

{
}

}

moet zijn

loadVariables("fotos.txt",this);

{
container.loadMovie(foto1);
}

}

container is de instancename van de mc waarin je de foto wil inladen

Ynske
%Europe/Berlin %349 %2005, 08:22

{
}

}

moet zijn

loadVariables("fotos.txt",this);

{
container.loadMovie(foto1);
}

}

container is de instancename van de mc waarin je de foto wil inladenok dit heb ik veranderd (waarbij ik container in photo1 heb veranderd, aangezien mijn mc ook zo heet.
Wanneer ik er een swf van maak om dit te testen, krijg ik geen foutmeldingen meer, maar de foto wordt niet weergegeven

theFlashWizard
%Europe/Berlin %374 %2005, 08:59
werkt dit? :|
probeer eens loadVars te gebruiken.. zoals we altijd hebben aanbevolen op het forum.
tutorial daarover staat hier bij:
http://members.lycos.nl/tut1/uploadbestanden/tutorials.txt

behived
%Europe/Berlin %380 %2005, 09:07
@ Wizard
kan je mij even uitleggen waarom dit eigenlijk beter is, want ik gebruik nog veel "oude" as in plaats van die nieuwe en vindt het moeilijk om mij aan te passen

@ Ynske
je moet de code om de variabelen uit de txt in te laden inderdaad op frame 1 zetten
maar de code om de foto in de mc te laden moet je op de frame zetten waar je mc ook in staat. Nu probeer je de foto in frame 1 in je mc photo1 in te laden, terwijl je mc op frame 5 staat

latino
%Europe/Berlin %398 %2005, 09:33
idd mooie foto :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %400 %2005, 09:36
loadVars vs. loadVariables(Num) is eigenlijk gelijk aan de MovieClipLoader class vs. loadMovie.

Je kan er namelijk een event aan verbinden wanneer hij klaar is met laden..
en in het algemeen kan je er van uitgaan dat het beter werkt omdat het nieuwer is..

behived
%Europe/Berlin %406 %2005, 09:44
dat van dat event aan verbinden is idd superinteressant, want daar had ik dus problemen mee: je wil al een actie uitvoeren met de variabele terwijl ze nog niet is ingeladen

Thanks voor de uitleg!

Ynske
%Europe/Berlin %422 %2005, 10:08
werkt dit? :|
probeer eens loadVars te gebruiken.. zoals we altijd hebben aanbevolen op het forum.
tutorial daarover staat hier bij:
http://members.lycos.nl/tut1/uploadbestanden/tutorials.txt
hmmm dan zullen we dat nog maar eens proberen, alleen zal t wel aan mij liggen dat ik daar een heel stuk minder van begrijp.

iig uit de het tekstbestand wat je net gaf staat een link
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/loadVariables_and_loadVars/index.shtml/index3.shtml die het helaas niet meer doet.

en wanneer ik hier ga kijken
http://www.macromedia.com/support/flash/applications/creating_forms/creating_forms03.html (http://www.macromedia.com/) kom ik er ook niet echt wijs uit.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %448 %2005, 10:45
graag gedaan hoor behived :)
dat probleem zie ik idd heel veel langs komen op het forum

Tlijkt idd een stuk moeilijker..
5x zoveel regels.. maar geloof me.. dit is eigenlijk veel handiger.. ;)

maarre.. had je de tuturial niet ff terug kunne vinde op de site denk je?
kwestie van naar www.actionscripts.org gaan, op tuturials klikken en dan daar te zoeken op loadVars..

zo heb ik em ook weer gewoon kunne terug vinde:
http://www.actionscripts.org/tutorials/beginner/loadVariables_and_loadVars/index3.shtml
:)

Ynske
%Europe/Berlin %445 %2005, 10:42
ok heb in een test file een stukje met loadvars gemaakt.
dit werkt

var myLV:LoadVars = new LoadVars();
myLV.onLoad = onLoadHandler;
myLV.load("fotos.txt");
function onLoadHandler(){
loadMovie(myLV.foto1,"container");
loadMovie(myLV.foto2,"container2");
}

wanneer ik deze echter in mijn bestaande document ga plaatsen krijg ik de volgende foutmeldingen:

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 47, frame=3:Line 1: Clip events are permitted only for movie clip instances
onClipEvent (load) {

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 47, frame=3:Line 1: Statement must appear within on/onClipEvent handler

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 47, frame=3:Line 2: Statement must appear within on/onClipEvent handler

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 47, frame=3:Line 3: Statement must appear within on/onClipEvent handler
myLV.load("fotos.txt");

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 47, frame=3:Line 4: Statement must appear within on/onClipEvent handler

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 47, frame=44:Line 1: Statement must appear within on/onClipEvent handler

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 47, frame=44:Line 2: Statement must appear within on/onClipEvent handler

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 47, frame=44:Line 3: Statement must appear within on/onClipEvent handler
myLV.load("fotos.txt");

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 47, frame=44:Line 4: Statement must appear within on/onClipEvent handler

Total ActionScript Errors: 9 Reported Errors: 9

wanneer ik er dit van maak

onClipEvent (load) {
myLV.load("fotos.txt");
function onLoadHandler() {
loadMovie(myLV.foto1,"container");
}
}

krijg ik deze foutmelding
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 47, frame=3:Line 1: Clip events are permitted only for movie clip instances
onClipEvent (load) {

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1

is er iemand die me hiermee kan helpen?