Volledige versie bekijken : ILLUSTRATOR - lijn scheiden van vulling
paulusch
%Europe/Berlin %426 %2005, 10:13
als ik bijvoorbeeld in illustrator een simpele cirkel teken met een omlijning dan is er een manier om de omlijning en de vulling van elkaar te scheiden en dan bedoel ik niet via object > path > outline stroke. Ik weet dat het bestaat want ik heb het al eens gebruikt, maar ben het echter vergeten :(
Neon
%Europe/Berlin %459 %2005, 11:01
Cirkel dupliceren, bij de één de vulling uitzetten (transparante kleur) en bij de ander de lijn uitzetten (transparante kleur)
malarin
%Europe/Berlin %466 %2005, 11:11
kan je het beste doen met ctrl c en dan crtl f...dan blijft de duplicaat op dezelfde plek staan, hoef je ook niet precies goed te slepen :)
paulusch
%Europe/Berlin %468 %2005, 11:14
bedankt maar dit bedoel ik niet, want als je nu de omlijning kleiner maakt dan blijft de lijndikte hetzelfde, ik bedoel dus eigenlijk dat je van de omlijning een nieuwe vulling maakt zodat als je hem kleiner maakt de lijn ook minder dik wordt
malarin
%Europe/Berlin %483 %2005, 11:36
als je wilt dat de lijn mee schaalt (bij groot de lijn dikker word, en bij klein, de lijn dunner word), moet hoe je de vulling en lijn niet te scheiden. Je gaat naar je toolbar, daar klik je op de button van de scale tool (schaal gereedschap) daar vink je de optie: 'scale strokes and effects' aan. als het goed is, schalen de lijnen dan mee :)
paulusch
%Europe/Berlin %489 %2005, 11:45
jah, dat bedoelde ik :) bedankt!
malarin
%Europe/Berlin %503 %2005, 12:05
graag gedaan ;)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.