PDA

Volledige versie bekijken : Juiste grootte swf inladen

QuuN
%Europe/Berlin %838 %2010, 20:07
Ik wil de welbekende simpleviewer gebruiken. Dit doe ik door middel van de swf in te laden. Hiervoor gebruik ik de volgende code:
var swfLoader:Loader = new Loader();

holder.addChild(swfLoader);

var bgURL:URLRequest = new URLRequest("viewer.swf");

swfLoader.contentLoaderInfo.addEventListener(Event .COMPLETE, loadProdComplete);

swfLoader.load(bgURL);

function loadProdComplete(e:Event):void {

//trace("file loaded");

}

Bij het testen v/d movie zie ik telkens dat mijn swf wel wordt ingeladen, echter is deze veel te groot, en staat deze niet netjes in de holder movieclip.

De holder movieclip is als het goed is even groot als de swf die wordt ingeladen.

Iemand enig idee waarom mijn swf veel te groot en op de verkeerde plaats wordt ingeladen?

TheDutch
%Europe/Berlin %933 %2010, 22:24
Ik weet niet wat "holder" precies is maar Loader krijgt standaard de dimensies van de SWF die je ingeladen wordt. Je zou dus kunnen proberen de dimensies van de loader te zetten. Verder kan het zijn, best wel aannemelijk maar slecht, dat de Simple Viewer gebruik maakt van Stage als zijn parent en dus niet jouw "holder", met als resultaat mogelijk verkeerde posities en schaling.

Er is altijd maar één Stage binnen de Flash Player, deze als leidend gebruiken is dus riskant wanneer het mogelijk ooit ingeladen gaat worden in een andere container dan de Stage zelf :).

QuuN
%Europe/Berlin %516 %2010, 12:24
Ik zie nu net zelf de fout, alleen de oplossing nog niet.

De holder is een movieclip waar de swf in geladen moet worden. Deze zijn van exact dezelfde grootte.

Echter maak ik bij mijn swfLoader volgens mij ook een soort movieclip aan?
Het is dus de bedoeling dat mijn swf wordt ingeladen in de movieclip "holder".

Iemand die me hiermee verder kan helpen?