PDA

Volledige versie bekijken : Geselecteerde Sprite van de rest onderscheiden.

Freeji
%Europe/Berlin %940 %2010, 22:33
hallo allemaal!
Ik heb een hoofd Sprite met daarin 3 andere subSprite's. de 3 subSprite wil ik elk afzonderlijk een boolean waarde geven. True or false. Bestaat er iets van een propertie waarmee ik dat kan doen?

bijvoorbeeld:

sprite.boolean = true;

//of

sprite1.isSelected = true;
sprite2.isSelected = false;
Mijn subSprite zijn onderdeel van een navigatiebar.
Op elke subSprite hangt een click eventListener.
Stel mijn subSprite heten: home, portfolio en contact. Op het moment dat ik op home klik, wil ik dat deze met behulp van een tween van kleur veranderd.
Nadat home klaar is met tweenen wil ik zijn status op false zetten.
Zodra ik dan weer op home klik, zie ik aan de status dat deze false is en dus niet weer mag gaan tweenen.
Als ik nu op contact klikt moet de status van home weer true worden en moet home weer naar zijn oorspronkelijke kleur tweenen.
Ondertussen moet de status van contact van true naar false gaan.
Er is dus altijd maar 1 subSprite die de waarde true heeft.

Stel ik wil van home naar portfolio naar contact en weer terug naar home dan moet home dus weer opnieuw gaan tweenen. Om die reden kan ik ook niet de eventListener verwijderen.

Het idee zit al redelijk in mijn hoofd maar ik weet niet het mogelijk is en als dat wel zo is hoe ik het moet uitvoeren omdat ik niet weet hoe ik een Sprite een boolean waarde kan meegeven in een proportie ofzo.

Kan iemand mijn misschien advies geven over hoe ik het moet aanpakken? Als mijn idee niet mogelijk is, zijn er dan andere mogelijkheden? Moet ik misschien MovieClips gebruiken?

Alvast super bedankt voor het meedenken!

jaspermuts
%Europe/Berlin %983 %2010, 23:35
Als je MovieClips gebruikt kun je inderdaad zelfverzonnen properties toevoegen (bij Sprite niet).
Je kunt ook een variabele selectedSprite (oid) bijhouden, en dan steeds kijken of de geklikte sprite niet gelijk is aan de selectedSprite.
Als dat dan niet zo is, dan kun je beginnen met tweenen en zet je iets van selectedSprite = geklikteSprite.

Freeji
%Europe/Berlin %991 %2010, 23:47
Als je MovieClips gebruikt kun je inderdaad zelfverzonnen properties toevoegen (bij Sprite niet).

Dat wist ik dus niet. Bedankt voor deze nuttige info! Maar hoe lees je die dan uit.

trace(clip.isSelected.value) ? <-- dit werkt namelijk niet (ik gebruik nu movieclip)

Nidd
%Europe/Berlin %397 %2010, 09:32
Hey,

mijnMovieClip.verzonnenProperty = "Lalala!";
trace(mijnMovieClip.verzonnenProperty);

Grtz,
Niels.