PDA

Volledige versie bekijken : Hoe variabelen uit PHP / MYSQL te gebruiken in een functie

jaapoost
%Europe/Berlin %967 %2005, 23:13
Ik heb het al voor elkaar gekregen om variabelen te laden vanuit PHP en ze vervolgens in een textfield in flash te laten zien.
Nu wil ik voor een ander onderdeel in mijn site sommige kleuren uit de database halen. De manier waarop ze ge-echod worden door het php script klopt volgens mij al:
&homecolor=33ff33&nieuwskleur=000000

zo ziet mijn php script eruit:

<?php

require("connection.inc.php");

$query = "SELECT name, kleur FROM outlinecolors";
$result = mysql_query($query);

while(list($name, $kleur) = mysql_fetch_row($result)) {
print("&$name=$kleur");
}

?>

Op deze manier werkt het ook met het andere dynamische onderdeel in mijn site. Alleen nu wil ik dus de geechode kleurwaardes in een functie gebruiken die ik als volgt in mijn movie aanroep:

home_btn.onRelease = function() {
outline.fadeColor(homecolor, 100, tweensnelheid, test);
};

"homecolor" is de plek waar de waarde uit php (&homecolor=33ff33) dus 33ff33 moet komen.

kan iemand mij hiermee helpen?

Greets...

Flasher
%Europe/Berlin %631 %2005, 15:09
met welk script laad je ze in?

jaapoost
%Europe/Berlin %637 %2005, 15:18
De manier waarop ik dat in het andere onderdeel in mijn site voor elkaar heb gekregen werkt zo:

// create LoadVars instance to retrieve date from PHP script
var getPageTxt:LoadVars = new LoadVars();
// load date from PHP
getPageTxt.load("getpages.php");
// assign theDate property of the LoadVars instance to text field
getPageTxt.onLoad = function() {
thePage_txt.htmlText = this.page1;
};

En ik wil ook een soort gelijke scriptje gebruiken im de variabelen in te laden.
Ik ben net een beetje aan het experimenteren, maar weet er dus niet heel veel vanaf...
hopelijk heb je zo voldoende informatie...

tnx Gr. Jaap

Flasher
%Europe/Berlin %645 %2005, 15:29
Dan krijg je zoiets denk ik. Je hebt geen onLoad nodig, omdat het toch pas wordt uitgevoerd bij de onRelease
var color_lv:LoadVars = new LoadVars();
color_lv.load("script.php");
home_btn.onRelease = function() {
outline.fadeColor(Number("0x"+color_lv.homecolor) , 100, tweensnelheid, test);
}

jaapoost
%Europe/Berlin %702 %2005, 16:51
Helemaal top! Het werkt perfect!

Helaas nog 1 klein probleempje:
bij het starten van de movie moet hij ook de standaar "homecolor" krijgen. ik had voorheen (toen ik de variabelen nog in de movie defineerde) dit script:

onLoad = function() {
outline.fadeColor(homecolor, 100, tweensnelheid, test);
};

Bij het drukken op knoppen werkt jouw manier helemaal perfect, alleen nog niet bij het laden van de movie, waar ik het nu op deze manier heb gescript:

onLoad = function() {
outline.fadeColor(Number(color_lv.homecolor), 100, tweensnelheid, test);
};

(even voor de duidelijkheid: de "0x" laat ik uit de php file komen (http://www.yesnomedia.nl/getcolors.php)

Weet jij hier misschien een betere manier voor?
Voor de duidelijkheid kun je kijken op: http://www.yesnomedia.nl (let nog even niet op de kleuren en plaatjes ;) )

Alvast bedankt!