PDA

Volledige versie bekijken : AS Weekly ideeen.

Jordy
%Europe/Berlin %906 %2005, 21:45
Aangezien we die weekly's door moeten zetten, maar ik+ dauntless niet echt goede ideetjes ervoor hebben P) kun jij hier je weekly ideeen posten. Het moet niet te moeilijk zijn, maar mag wel een uitdaging zijn voor ook de mindere AS'ers. Dus post je ideeen, dan kunnen we weer snel verder gaan.

Fatty Owl
%Europe/Berlin %911 %2005, 21:52
tetris :)

Cowerd
%Europe/Berlin %914 %2005, 21:56
Je weet niet waar je aan begint hoor FO:P
het lijkt met wel leuk opzich..
anders break-out..
of darten ofzo:D

theFlashWizard
%Europe/Berlin %915 %2005, 21:58
mischien weer een spelletje: pong

mischien iets heel anders..
bedenk een manier om in een klein venster (banner bijv) iets te vertellen / iets te verkopen. maar dan vooral text, dus geen plaatjes of pure illustraties. en dit moet dan wel zo dynamisch zijn dat je bijv een textfile extern kan zetten..
dus een soort van veredelde, aantrekkelijke, opvallende, orginele news ticker..

Jordy
%Europe/Berlin %918 %2005, 22:02
pong ZONDER hitTest :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %924 %2005, 22:11
mischien weer een spelletje: pong

mischien iets heel anders..
bedenk een manier om in een klein venster (banner bijv) iets te vertellen / iets te verkopen. maar dan vooral text, dus geen plaatjes of pure illustraties. en dit moet dan wel zo dynamisch zijn dat je bijv een textfile extern kan zetten..
dus een soort van veredelde, aantrekkelijke, opvallende, orginele news ticker..
pong zonder hitTest EN compleet dynamisch(zonder mc's of wat dan ook op de stage)

Dat laatste is meer designen als AS vind ik :)

oh ja, is Tetris zo moeilijk?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %926 %2005, 22:14
idd! :P
en dan mischien een restrictie opleggen dat we het binnen de zoveel kb willen hebben.. :)
kan juist veel creatiefe dingen oplevere.. dat zie je aan de 5k contest :
http://www.sylloge.com/5k/finalists.html
:)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %927 %2005, 22:15
nee.. dat laatste is juist veel as.. als je namelijk het eigenlijke verhaal inlaad moeten de effecten dynamisch en dus bijna altijd gescript zijn.. ;)

Dauntless
%Europe/Berlin %931 %2005, 22:21
FO, 't Is niet omdat iets puur AS is dat het dynamisch is hé ;).

Fatty Owl
%Europe/Berlin %938 %2005, 22:30
oei:p wat is dynamisch dan?

Dauntless
%Europe/Berlin %938 %2005, 22:31
Bv mijn snake is dynamisch omdat je al die dingen gemakkelijk kan veranderen... 'k Heb niet naar jouw code gekeken, dus 'k weet niet of dat simpel gaat bij jou ...

Fatty Owl
%Europe/Berlin %940 %2005, 22:33
Mijn snake is dus niet dynamisch :P ik weet wat dingen over mijn snake die niemand weet :P (tip: pas de speed aan:P)

SaphuA
%Europe/Berlin %943 %2005, 22:39
Er is al een pong en een snake in Flash gemaakt van < 1kb

Veel verdere ideeën zijn er niet :)

Roenes
%Europe/Berlin %951 %2005, 22:50
Tetris is voor de 'mindere' AS'ers niet te doen omdat deze een heleboel kleine moeilijkheden heeft. Pong is wel weer eens leuk. Maar ik zou graag eens een opdracht zien die de wat ervarenere AS'ers niet al eens standaard gemaakt hebben. Ik bedoel: iedereen die al een tijd AS kent, heeft wel eens pong of snake of zoiets gemaakt. Dat is bv voor mij niet echt meer een uitdaging en ik denk dat dit mede een reden is waarom ik die snake vergeten ben te maken.

Wat dan wle te maken? Dat weet ik niet, maar graag eens iets wat niet zo'n standaard opdracht is :)

theFlashWizard
%Europe/Berlin %953 %2005, 22:52
mischien mijn 2de idee? (A)

Dauntless
%Europe/Berlin %956 %2005, 22:57
Euhm, dit was m'n eerste snake ooit :D

Roenes
%Europe/Berlin %958 %2005, 23:00
DL, ga je schamen ;)

En dan nog wel met zoveel mooie "features" erin :D

Pong heb je toch al wel gemaakt he? ;)

Cowerd
%Europe/Berlin %959 %2005, 23:01
ben jij ervaren dan;)

Roenes
%Europe/Berlin %963 %2005, 23:07
Kdoe alsof ;) Maarjah, genoeg geouwehoerd in deze topic. Nu weer verder met het verzinnen van ideeën :)

ninetynine
%Europe/Berlin %967 %2005, 23:13
patience of zoals roenes mijnenvegen :)

nuja tis zijn ook al moeilijkere :s

Roenes
%Europe/Berlin %971 %2005, 23:19
Mijnenveger vond ik toen wel lache jah. Die hebk destijds met kerst gemaakt :P Ik weet niet eens of die goed in elkaar zat ;) van de week maar eens opzoeken :D

SaphuA
%Europe/Berlin %471 %2005, 11:18
Mijnenveger heb ik al gemaakt :)

Edit: Of een mijnenveger met een 3D-effect? :D (Hij doet het niet hoor, maar dit is een oud experiment waar ik in een keer aan moest denken |) )

Fatty Owl
%Europe/Berlin %574 %2005, 13:47
mischien een spel zoals uitgelegd wordt in Saphua's tutorial, dan heeft hij veel succes :D
en dat is altijd leuk om te maken en je krijgt veel verschillende versies.

behived
%Europe/Berlin %632 %2005, 15:10
om ter mooiste "optische illusie" scripten - al dan niet interactief of dynamisch

bv:

http://www.levitated.net/gravityIndex.html
of
http://www.complexification.net/

Neuro
%Europe/Berlin %638 %2005, 15:19
mischien een spel zoals uitgelegd wordt in Saphua's tutorial, dan heeft hij veel succes :D
en dat is altijd leuk om te maken en je krijgt veel verschillende versies.

dit vind ik een goed idee, zo kan ik als onervaren scripter ook eens meedoen :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %647 %2005, 15:32
waar blijft de nieuwe weekly :)

snake123
%Europe/Berlin %656 %2005, 15:45
ik zou gewoon 2 verschillende weeklys maken, de een voor 'beginners' ( like me :P ) en een voor 'gevorderden' en dat dan de mensen op dit forum zelf bepalen waar ze bij horen. Want dan kan je voor de beginners iets doen zoals pong, maar voor de gevorderden iets veel moeilijkers... snappie? :P

Cowerd
%Europe/Berlin %657 %2005, 15:47
Wahah en dan denkt DL laat ik ze allebei eens winnen:P

snake123
%Europe/Berlin %817 %2005, 19:37
tsja... wat dan? want wat hier voor 'goede' ideeën vorbijkomen..

datbenik
%Europe/Berlin %827 %2005, 19:51
Misschien is het ook wel leuk om een platform game te maken. Net zoiets als Commander Keen of Prince maar dan een beetje simpeler. Dus gewoon het idee van hindernissen overbruggen, dingen verzamelen en monsters verslaan.

Fatty Owl
%Europe/Berlin %828 %2005, 19:53
zoals ik ook al had voorgesteld op p1 (saphua's tutorial game):)

SaphuA
%Europe/Berlin %838 %2005, 20:07
ik zou gewoon 2 verschillende weeklys maken, de een voor 'beginners' ( like me :P ) en een voor 'gevorderden' en dat dan de mensen op dit forum zelf bepalen waar ze bij horen. Want dan kan je voor de beginners iets doen zoals pong, maar voor de gevorderden iets veel moeilijkers... snappie? :P
Denk dat iedereen zichzelf graag gevorderd noemd, en iedereen heeft zijn eigen grenzen tussen gevorderd en niet gevorderd. Dus dan krijg je toch onenigheden of meningsverschillen. En aangezien er bij de laatste competitie niet veel mensen meededen, lijkt mij een afsplitsing een erg slecht idee.

Edit: Over een platform game, leuk idee, maar 90% van de source is al beschikbaar. Het enigste originele wat je erin zou kunnen voegen is vooral grafisch (tenzij je een hoop tijd hebt en een geheel eigen engine wilt maken...)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %860 %2005, 20:39
Ik vind de weekly meer iets om van te leren. en als iedereen je tutorial doet, leren ze allemaal veel bij :) (wat ik wel spijtig vind is dat je fla online staat, in plaats van alleen de swf). Dus ookal is 90% van de source beschikbaar, is het nog iets om van te leren :).

Roenes
%Europe/Berlin %585 %2005, 14:03
ik zou gewoon 2 verschillende weeklys maken, de een voor 'beginners' ( like me :P ) en een voor 'gevorderden' en dat dan de mensen op dit forum zelf bepalen waar ze bij horen. Want dan kan je voor de beginners iets doen zoals pong, maar voor de gevorderden iets veel moeilijkers... snappie? :PZou ik niet doen. Op die manier heb je niet snel dat 'beginners' de uitdaging krijgen om iets te maken wat op zich misschien net iets te moeilijk nog is. Als je gewoon 1 weekly hebt met een wat moeilijkere opdracht, heb je als beginner sneller de neiging om je er toch eens in te verdiepen omdat het anders een tijdje duurt voordat er weer een weekly is die je al wel kan maken. :) Op die manier kunnen de gevorderden zich lekker uitleven en kunnen beginners er veel van leren. Ookal doen ze zelf niet mee, door de posts te volgen in die topic kun je veel oppikken :)

Wahah en dan denkt DL laat ik ze allebei eens winnen:PNiet als het aan mij ligt ;)

Misschien is het ook wel leuk om een platform game te maken. Net zoiets als Commander Keen of Prince maar dan een beetje simpeler. Dus gewoon het idee van hindernissen overbruggen, dingen verzamelen en monsters verslaan.Een platform game maak je niet zomaar even en is dus denk ik te uitgebreid voor een weekly. Dit zou overigens wel eens een goede battle kunnen zijn die bv een maand duurt. Je hebt dan tijd zat en dat is voor zo'n opdracht wel nodig :)

Edit: Over een platform game, leuk idee, maar 90% van de source is al beschikbaar. Het enigste originele wat je erin zou kunnen voegen is vooral grafisch (tenzij je een hoop tijd hebt en een geheel eigen engine wilt maken...)Tjah, als er zo'n opdracht is, is het natuurlijk erg makkelijk om de source te pakken die jij online hebt gezet en er wat plaatjes bij te knallen. Maar mensen leren er veel meer van als ze zelf aan de gang gaan en jouw source erbij pakken als ze tegen grote problemen aan lopen. Ze hebben dan iets achter de hand wanneer ze er echt niet uitkomen.

En dan is er nog een ander punt: bijna iedere code is nog wel te optimaliseren. Dus als mensen jouw source pakken, betekend dat niet meteen dat ze al klaar zijn. Er kan natuurlijk altijd nog aan de code geknutseld worden :)

waar blijft de nieuwe weekly :)Tjah, wat wordt het onderwerp? Er is volgens mij nog niet echt iets vastgesteld :) En je kan zelf natuurlijk ook een weekly openen he. Als die van start gaat, contact je gewoon ff mij of Dauntless of wij er een sticky van willen maken :) (vast van te voren: neej, wij gaan geen 10 sticky's maken van 10 verschillende weekly's die gelijkertijd lopen. Let daar dus op :))

behived
%Europe/Berlin %339 %2005, 08:09
Citaat:
Oorspronkelijk gepost door Cowerd
Wahah en dan denkt DL laat ik ze allebei eens winnen
Niet als het aan mij ligt

Dan moet je wel meedoen he Roenes!

Roenes
%Europe/Berlin %646 %2005, 15:30
Jaja, is wel de planning ;) Maar dan moet ik er wel de tijd voor hebben en het moet een opdracht zijn die me wel aantrekt :p

SaphuA
%Europe/Berlin %718 %2005, 17:14
Jaja, is wel de planning ;) Maar dan moet ik er wel de tijd voor hebben en het moet een opdracht zijn die me wel aantrekt :p
Ja troo :)

Heb wel zin in wat nieuws, iets verfrissends :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %738 %2005, 17:43
neeh altijd meedoen :). ik heb nog een idee voor de weekly: De nuttigste class schrijven die je kan :) (handig voor het flashfocus class pack:p)

Cowerd
%Europe/Berlin %740 %2005, 17:46
Ja maar ik heb dus even totaal geen inspiratie voor een handige claas:P

Dopefish
%Europe/Berlin %746 %2005, 17:55
en ik weet helemaal niet wat het is, ook niet na het lezen van Dauntless uitleg..

snake123
%Europe/Berlin %747 %2005, 17:56
wie de beste tut maakt... is da niet een idee :P

Cowerd
%Europe/Berlin %748 %2005, 17:57
Dat vind ik wel een goeie, maar er is dacht ik al een tutorial battle..

Dauntless
%Europe/Berlin %748 %2005, 17:58
Zal je nog wel duidelijk te horen krijgen wanneer we bij dat onderwerp aankomen in de AS 2.0 Tutorial :D

Roenes
%Europe/Berlin %766 %2005, 18:23
Tut battle schiet niet op. Hoe wil je gaan battlen? :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %767 %2005, 18:24
Tutorials is niet echt AS heh ;) dan vind ik optische illusie scripten nog het leukste idee :)

behived
%Europe/Berlin %911 %2005, 21:51
Roenesn zet dan maar de optische illusie maar als weekly eh, dan kunnen we tenminste beginnen!

behived
%Europe/Berlin %911 %2005, 21:52
Roenesn zet dan maar de optische illusie als weekly eh, dan kunnen we tenminste beginnen!

Roenes
%Europe/Berlin %957 %2005, 22:58
neej neej, zo makkelijk gaat dat niet ;):P

Schrijf maar een beschrijving en regels in een topic en open die maar hier in het AS forum. Dan maak ik of Dauntless er wel een sticky van. Denk bij regels aan dingen zoals tijdsduur, alles in code of juist niet, wel of geen externe dingen, wel of geen filesize limiet enz enz :)

peres
%Europe/Berlin %961 %2005, 23:04
Is een soort van pinball niet een leuk idee?

Waarbij je een beetje moet spelen met de zwaartekracht van een balletje. En waarmee je het balletje in het spel moet houden met van die 'stoters'. De bonussen die op het veld liggen ofzo mag je met je eigen fantasie maken.

Of is dit echt te moeilijk, want ik heb eigenlijk niet zovaak pinball-games op het internet gezien. Het is maar een ideetje :D

Dauntless
%Europe/Berlin %962 %2005, 23:05
Vergeet niet dat dit oorspronkelijk een ID van de leden zelf was hé :p.

SaphuA
%Europe/Berlin %966 %2005, 23:12
Is een soort van pinball niet een leuk idee?

Waarbij je een beetje moet spelen met de zwaartekracht van een balletje. En waarmee je het balletje in het spel moet houden met van die 'stoters'. De bonussen die op het veld liggen ofzo mag je met je eigen fantasie maken.

Of is dit echt te moeilijk, want ik heb eigenlijk niet zovaak pinball-games op het internet gezien. Het is maar een ideetje :D
Hehe grappig :)
Denk niet dat veel mensen mee zullen doen aan een pinbal game, als je je bedenkt wat er allemaal bij komt kijken.

Misschien is een puzzle-game een leuk idee? Dan zou je ook een hoop kanten opgaan. We zouden het kunnen minimaliseren tot een bepaald genre of type, maar dan nog kan dit best leuk worden :)

Ik heb verder echt geen ideën.. |)
~Sph

behived
%Europe/Berlin %335 %2005, 08:02
ik heb er niet echt genoeg verstand van om de regeltjes gaan op te stellen, dat laat ik liever aan iemand anders over... Hoop wel dat het niet te moeilijk wordt, dan kan ik meedoen...

gbolssens
%Europe/Berlin %369 %2005, 08:51
Misschien moeten we voor de weekly eens helemaal af van het idee om een applicatie te maken en meer webgericht werken. Bvb zelf een RSS reader maken in flash + volledig zelf geschreven (niet van flashkit gaan downen dus ;-) ).

Op die manier gaan mensen die niet precies weten wat RSS en XML is, kijken wat het juist is en zo ervaring opdoen. De opdrachtgever kan dat een klein beetje uitleg geven (wil ik gerust doen), maar zodanig dat de mensen zelf nog wel e.e.a. moeten uitzoeken. Dat is mss meer "les krijgen en huiswerk maken" dan iets anders, maar het is wel een manier van werken waar je veel mee bijleert.

Je kan dan ook grafisch leuke dingen gaan doen, en als je iedereen van dezelfde RSS file laat werken, dan kun je mooi de verschillen zien hoe ze het hebben aangepakt.

goed idee? slecht idee?

greetz,
GB

behived
%Europe/Berlin %379 %2005, 09:07
@ gbolssens

goed idee, + je kan mij al beginnen uit te leggen wat RSS is :)

xtr0
%Europe/Berlin %441 %2005, 10:36
mij ook :p

behived
%Europe/Berlin %447 %2005, 10:44
@ xtr0
http://weblog.r-win.com/losse_html/rss.html

xtr0
%Europe/Berlin %508 %2005, 12:11
bedankt ;)

gbolssens
%Europe/Berlin %517 %2005, 12:25
Ik weet wat RSS is, maar als ik dan zulke dingen lees:

"RSS-bestanden worden veelal gebruikt om webkopij in syndicatie te brengen."

dan begin ik toch te twijfelen.... ;-)

Ok, nu ff serieus:
Dus als ik het goed snap kunnen veel mensen nog iets leren van een RSS opdracht.
Dan is dat mss een leuk idee voor een AS-weekly....
Dauntless, wapeisde?

greetz,
GB

SaphuA
%Europe/Berlin %576 %2005, 13:49
Voel er nou niet echt veel voor zo'n RSS dingetje te maken, maar das dan weer mijn mening |)

behived
%Europe/Berlin %586 %2005, 14:05
komaan Dauntless, Roenes, eender wie...
Hak de knoop door!

Roenes
%Europe/Berlin %657 %2005, 15:46
komaan Dauntless, Roenes, eender wie...
Hak de knoop door!Nogmaals: het is niet aan Dauntless of mij om de knoop door te hakken. Weekly's zijn jullie initiatief en jullie bepalen regels, opdracht, tijdsduur enz enz. Er is dus ook iemand van jullie die de weekly leid. Dauntless en ik kunnen de mogelijkheid bieden voor bepaalde forum opties (zoals een sticky topic) maar het is niet de bedoeling dat wij iedere weekly gaan leiden. Daar gaat dan voor ons beide teveel tijd in zitten. :)

Wat gbolssens zegt is denk ik wel goed: juist een opdracht kiezen waarvan je iets kan leren. Een RSS reader is bv leuk als je niet weet wat een rss reader precies is en hoe je die moet maken. Je hebt dan een leuke uitdaging en je leert er weer van. Zo kan dat ook met andere opdrachten :) (denk terug aan de A* topic. Ik wist toen ook niet hoe dat in elkaar zat, maar had in vrij korte tijd een redelijke engine ervoor geschreven)

Dus als er genoeg animo voor een RSS reader is, zou ik zeggen: start een topic met wat regeltjes en zo en kies iemand die de leiding neemt in het geheel. Als alles rond is en je wilt een sticky topic, dan contact mij of Dauntless even :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %667 %2005, 16:01
neeh geen RSS, optische illusie scripten :). RSS en XML vind ik geen AS;) Ookal zijn daar in AS classes voor gemaakt :)

Cowerd
%Europe/Berlin %756 %2005, 18:09
Open er een topic over zou ik zeggen..

Dauntless
%Europe/Berlin %762 %2005, 18:18
Er is nu al een Weekly aan de gang... De volgende weekly kan beginnen rond 25 november...

Fatty Owl
%Europe/Berlin %768 %2005, 18:26
dus blijven ideeën posten? Omter mooiste animatie maken met alleen AS :) (niks in de lib ofzo)