Volledige versie bekijken : Movieclip X as einde
Jarno!
%Europe/Berlin %476 %2010, 11:25
Ik maak een soort image scroller, het is 1 lange MC met daarin plaatjes.
Nu heb ik dit op de next/prev knoppen:
huizen_mc.x += 240;
En natuurlijk een min.
Maar hoe zorg ik dat hij bij de 2 einde's van de MC (links/rechts) stopt? Dus dat je niet verder kan klikken omdat anders de MC buiten beeld gaat.
De HTML pagina waarop de SWF staat bepaald welk plaatje in het midden is, dus ik kan niet zoiets schrijven van als je 3 keer links klikt moet hij stoppen.
jaspermuts
%Europe/Berlin %483 %2010, 11:36
De HTML pagina waarop de SWF staat bepaald welk plaatje in het midden is, dus ik kan niet zoiets schrijven van als je 3 keer links klikt moet hij stoppen.
Hoe bepaalt hij het dan? Als je flash kan uitvogelen welk plaatje in het midden staat, kan hij ook uitvogelen welke links staat/waar de meest linkse staat.
Evt kan het ook simpeler als je weet hoever het mag (als voorbeeld -1000 tot 1000 genomen):
if(huizen_mc.x + 240 < 1000)
{
huizen_mc.x += 240
}
// en
if(huizen_mc.x - 240 > -1000)
{
huizen_mc.x -= 240
}
Jarno!
%Europe/Berlin %495 %2010, 11:53
Hij bepaald het door FlashVars, en dan zoiets:
else if(naam == 'Cerreto') {
huizen_mc.x -= 240;
}
Maar bedankt voor de code! Ik ga het even uitproberen :)
Jarno!
%Europe/Berlin %502 %2010, 12:03
Ik snap eerlijk gezegd je code niet helemaal, wat doet hij nou precies? (ik ben ook een beginner hoor)
Ik zou denken dat het zoiets moet zijn, alleen is dit geen goede code:
if (huizen_mc.x == < 0) {
prev_btn.buttonMode = false;
}
EDIT:
Ik heb het al:
if (huizen_mc.x<= 0) {
prev_btn.buttonMode = false;
}
jaspermuts
%Europe/Berlin %561 %2010, 13:29
Dat is alleen maar zeggen dat de muis niet meer in een handje verandert, maar dan kan hij nog steeds buiten beeld gaan als je klikt. Wat ik deed was kijken of de mc nog binnen de grenzen valt, als hij bij de volgende verplaatsing niet binnen de grenzen zou vallen: verplaats m niet.
PageMaker
%Europe/Berlin %605 %2010, 14:31
Wat dacht je van optellen in de modulo van het aantal plaatjes dat je in de holder hebt?
jaspermuts
%Europe/Berlin %643 %2010, 15:26
Wat dacht je van optellen in de modulo van het aantal plaatjes dat je in de holder hebt?
Wat bedoel je daarmee?
Voor een modulo-berekening (of hoe je dat noemt) heb je 2 getallen nodig: het getal dat je hebt, en het getal waardoor je wil delen, dus 'de modulo van een getal' zegt niet veel. En 'optellen in de modulo', wat wil dat dan zeggen?
Maar sowieso zie ik niet in hoe dat met dit verhaal kan helpen.
Jarno!
%Europe/Berlin %454 %2010, 10:54
Dat is alleen maar zeggen dat de muis niet meer in een handje verandert, maar dan kan hij nog steeds buiten beeld gaan als je klikt. Wat ik deed was kijken of de mc nog binnen de grenzen valt, als hij bij de volgende verplaatsing niet binnen de grenzen zou vallen: verplaats m niet.
Ja snap ik, ging meer om het idee. Ik heb nu ook:
next_btn.visible = false;
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.