Volledige versie bekijken : Movie Clips invoegen in Flash Site
arbadelli
%Europe/Berlin %784 %2005, 18:49
Met movieclips, kun je toch andere swf bestanden invoegen in je Hoofd-swf bestand?
Dus als ik index.swf heb, met hierop meerdere buttons. dan kan ik toch aangeven dat de buttons resp. 1.swf, 2.swf, 3.swf, 4.swf en 5.swf open!
Nu heb ik dus deze 6 swf bestanden gemaakt met flash en dan publish. ik heb hiervan nu dus alle fla's, swf-bestanden en 6 html bestanden.
Nu open ik de eerste swf ( hoofdbestand ) waarin de buttons staan, en wat moet ik nu doen?
Ik weet het echt niet, en ik heb op het forum rondgekeken en daar staat natuurlijk wel heel veel over opgeschreven, maar als iemand het heeft gevonden zegt die, ow ik had wat fout, maar dat is nu opgelost! ;)
ja en dan weet ik weer niet wat ie fout had!
dus ik denk dan stel ik deze vraag zelf ook maar. anders zit ik er nog langer mee te puzzelen
alvast bedankt voor de reacties,
Cowerd
%Europe/Berlin %806 %2005, 19:21
button1.onRelease = function() {
loadMovie("swf1.swf",depth);
}
zo iets moet het worden denk ik, zoek eens in de flash help naar loadMovie
arbadelli
%Europe/Berlin %945 %2005, 22:40
als ik een button maak en ik zet op deze button de actie zoals hierboven dan krijg ik de volgende foutmelding:
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=1:Line 1: Statement must appear within on handler
Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1
Wat bedoelen ze hiermee?
Niek_M
%Europe/Berlin %961 %2005, 23:03
je moet deza actie niet op een button zetten, maar op je as layer.
En je button instancename "button1" noemen.
arbadelli
%Europe/Berlin %970 %2005, 23:17
Oke, ik heb dus in mijn eerste fla nu 2 layers. op de 2de layer staat mijn button
nu zet ik in het eerste frame van deze 2de layer een action op de timeline (dat bedoel je toch?)
en ik save en publish dit dan opnieuw! Ik heb de button zijn naam gewijzigd in Button1 en op de action op de timeline exact de zelfde naam gebruikt.
Maar als ik op de button klik dan opent hij echt helemaal niets.
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %993 %2005, 23:51
Dit bedoelen we met instancename, zie plaatje. Dat is dus NIET de naam van je library symbol, zie 'instance of'. Dat had je ook al?
[flashpic=properties_button]
Niek_M
%Europe/Berlin %002 %2005, 00:03
Als je er echt niet uitkomt kan je altijd even je .fla posten he :)
arbadelli
%Europe/Berlin %916 %2005, 22:00
Hier heb ik mijn fla bijgevoegd!
Het test flaatje open je en door op het zwarte knopje te drukken open je het andere bestand genaamd leeg!
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %486 %2005, 11:40
Je bent vergeten om een depth in te vullen, op frame 1 heb je nu:
loadMovie("leeg.swf",depth);
}Die depth moet wel een waarde hebben, hij verwacht daar namelijk een Number, dus bijvoorbeeld:
loadMovie("leeg.swf", 10);
}Daarnaast krijg je een achtergrondkleur uit een Flash-movie die je inlaadt niet te zien, een ingeladen swf is dus transparant, dus als je het wil kunnen testen moet je wel een vierkantje of een tekstje of iets dergelijks in je 'leeg.fla' zetten. Succes!
GolderPower
%Europe/Berlin %002 %2005, 00:03
OMG!!! ik zit echt al 2 uur te klooien en ik snap niet waarom flash mijn andere movie niet wil inladen...... vergeten dat je een achtergrond niet ziet...snik snik... noem me aub n00b!!!!, ik verdien het
Laiverd
%Europe/Berlin %008 %2005, 00:11
@TrueChaoz: was je wel wakker?? LoadMovie naar een depth??
In testmovie een lege movie clip neerzetten met de instancename "blah"
en dan:
blah.loadMovie("leeg.swf");
}
En zet even een of andere shape in je leeg.swf, anders ga je het echt niet zien. Je kunt ook i.p.v. in een movieclip in een level laden. Het wordt dan
loadMovie("leeg.swf", "_level1");
En sla er voor de gein de as dictionary eens op na; dan had je bovenstaande echt zelf kunnen vinden.
John
GolderPower
%Europe/Berlin %055 %2005, 01:19
ik snap er echt geen flikker van bij mij...
Inladen in een MC lukt niet, maar in een level wel :S
FlashL
%Europe/Berlin %059 %2005, 01:25
heb je die leeg wel aangemaakt alvast? en staat hij in dezelfde movieclip als de button?
GolderPower
%Europe/Berlin %063 %2005, 01:30
nee, de button staat in de main, en de lege MC in een laag erboven
FlashL
%Europe/Berlin %065 %2005, 01:33
dan moet je van de mc link maken this._parent.blah
GolderPower
%Europe/Berlin %070 %2005, 01:42
ok, ik ben even doorgegaan met testen en loop nu tegen het volgende aan
ik heb een .swf(1.swf) die een andere .swf inlaad, die 2e swf (2.swf)staat in een andere folder(dieper)
2.swf laad ook weer wat .txt files en foto's in. Maar nu het probleem:
als ik in 1.swf de 2.swf inlaad, kan die 2.swf ineens zijn bestanden niet meer vinden. Die zoekt ie dan in de vorige folder. Hoe voorkom ik dit?
GolderPower
%Europe/Berlin %100 %2005, 02:25
ook de "unLoadMovie" knop in 2.swf doet nu niks meer. Ik zit waarschijnlijk weer te hannesen met _root parent en this, maar heb volgens mij alle mogelijkheden wel geprobeerd, maar niks werkt.. :( help me plzzzzzz :)
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %592 %2005, 14:13
@TrueChaoz: was je wel wakker?? LoadMovie naar een depth?? Lol nou je het zegt... dat klopt idd van geen kant.. hahahaha...oops :# Ik ging verder op wat eerder aangegeven was zonder daar verder bij na te denken, wel dubieus trouwens dat ik het wel werkend kreeg met die depth=10 daar neer te zetten...echt weer typisch Flash.
@GolderPower
Kan je nog een keer een nieuwere versie van je Fla er op gooien?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.