downstream
%Europe/Berlin %512 %2010, 12:17
Goedemorgen,
Ik ben bezig met een project waarbij ik fonts moet embedden, iets wat geen probleem mag zijn in AS3. Gisteravond liep ik tegen een vreemd probleem aan, misschien heeft een van jullie dit ook meegemaakt.
Het project waaraan ik werk wil één van de fonts die ik moet gebruiken niet embedden, terwijl als ik datzelfde font in een nieuw project embed het zonder problemen met dezelfde code wordt weergegeven.
Stappen die ik volg om een font te embedden:
1. Create New Font in de Library, geef deze een classname
2. Font toevoegen in code:
package {
import flash.display.MovieClip;
import flash.text.Font;
import flash.text.TextField;
import flash.text.TextFormat;
public class Main extends MovieClip{
public function Main():void{
var myFont:Font = new Font1();
var myTextFormat:TextFormat = new TextFormat();
var myTextField:TextField = new TextField();
myTextFormat.font = myFont.fontName;
myTextFormat.size = 14;
myTextField.defaultTextFormat = myFormat;
myTextField.embedFonts = true;
}
}
}
Heeft iemand het eerder gezien dat een font in het ene project wel wordt toegevoegd, maar in het andere weer niet? Ik ga nu proberen het betreffende bestand helemaal opnieuw op te maken, kijken of het bestand zelf misschien ergens corrupt is.
Als iemand een oplossing weet, hoor ik het graag, ik laat nog even weten hoe het hier loopt.
Do 8D
Ik ben bezig met een project waarbij ik fonts moet embedden, iets wat geen probleem mag zijn in AS3. Gisteravond liep ik tegen een vreemd probleem aan, misschien heeft een van jullie dit ook meegemaakt.
Het project waaraan ik werk wil één van de fonts die ik moet gebruiken niet embedden, terwijl als ik datzelfde font in een nieuw project embed het zonder problemen met dezelfde code wordt weergegeven.
Stappen die ik volg om een font te embedden:
1. Create New Font in de Library, geef deze een classname
2. Font toevoegen in code:
package {
import flash.display.MovieClip;
import flash.text.Font;
import flash.text.TextField;
import flash.text.TextFormat;
public class Main extends MovieClip{
public function Main():void{
var myFont:Font = new Font1();
var myTextFormat:TextFormat = new TextFormat();
var myTextField:TextField = new TextField();
myTextFormat.font = myFont.fontName;
myTextFormat.size = 14;
myTextField.defaultTextFormat = myFormat;
myTextField.embedFonts = true;
}
}
}
Heeft iemand het eerder gezien dat een font in het ene project wel wordt toegevoegd, maar in het andere weer niet? Ik ga nu proberen het betreffende bestand helemaal opnieuw op te maken, kijken of het bestand zelf misschien ergens corrupt is.
Als iemand een oplossing weet, hoor ik het graag, ik laat nog even weten hoe het hier loopt.
Do 8D