PDA

Volledige versie bekijken : MovieClip verplaatsen

nickdonath
%Europe/Berlin %438 %2010, 10:31
Ik zet met een probleem. Ik wil een MovieClip over de stage laten bewegen en als deze dan aan de ene kant verdwijnt moet hij aan de andere kant weer verschijnen. Het zelfde principe als bij snake. daar gaat je snake ook aan de ene kant van het beeldscherm af en komt hij aan de andere kant weer te voorschijn.

Kan iemand Mij helpen>>???? I really hoop so....

het is ongeveer het idee van de marquee tag in html alleen dan met dynamische movieclips in flash as3

RubenElzerman
%Europe/Berlin %251 %2010, 06:02
Je kan niet een mc opsplitsen. Eventueel zou je nog vier instances op de stage kunnen zetten:een stageHeight boven en onder je originele mc. een stageWidth links en rechts van je originele mc.

e.l.dam
%Europe/Berlin %410 %2010, 09:51
Als je echt de illusie wilt wekken dat hij verdwijnt en tevoorschijn komt, en je movieclip is te groot om het op te lossen zoals snake (waarbij "een snake deel" verplaatst wordt, maar die delen zijn klein dus dat lijkt oké), dan moet je dus twee instanties hebben van je movieclip.

Ik weet niet wat precies de bedoeling is, maar ik zou denk ik twee instanties op scherm hebben en die bewegen. mc1 op x = 0, y = 0, mc2 op x = stage.stageWidth, y = 0. Beweegt het naar rechts, dan check je wanneer mc1 de rand raakt rechts. Is dat het geval, zet je mc2 op x=-mc2.width. Beweeg je nu verder naar rechts, gaat mc1 dus buiten beeld en komt mc2 het scherm op.

Precieze code dus een beetje over nadenken ;)

Argama91
%Europe/Berlin %613 %2010, 14:42
Je kan ook gewoon 2 movieclips aan laten maken.
Dat wanneer hij de rand raakt je een addChild triggert en je dan de aangemaakte movieclip van -100 ofzo laten bewegen en als je eerste movieclip achter de andere rand verdwijnt je deze doet removeChild.