Volledige versie bekijken : preloader balkje verschuift niet..?
kweenie
%Europe/Berlin %736 %2005, 17:40
Hallo,
Ik heb een SFW gemaakt met een preloader erin verwerkt. Als ik deze swf test dan verschuift het balkje om aan te geven hoeveel er geladen is, m.a.w. hij werkt dus goed.
Nu laad ik deze SWF in mn "hoofd-SWF" en dan werkt het balkje niet meer. Ik zie wel de preloader maar hij beweegt niet, m.a.w. hij lijkt aan te geven dat de te laden SWF file al geladen is terwijl dat niet niet zo is, want het duurt nog even voordat mn SWF geladen verschijnt.
Wie kan mij helpen?
:)
TheDutch
%Europe/Berlin %747 %2005, 17:55
Zet in de external SWF even dit stukje code op frame 1 van de maintimeline:
this._lockroot = true;
Ik heb je dezelfde oplossing hier (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=5744) ook al gegeven. Wanneer dit inderdaad hetzelfde probleem is wil ik je vragen voortaan eerst zelf even te proberen alvorens je gelijk hier om hulp komt vragen :).
kweenie
%Europe/Berlin %761 %2005, 18:17
Zet in de external SWF even dit stukje code op frame 1 van de maintimeline:
this._lockroot = true;
Ik heb je dezelfde oplossing hier (http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=5744) ook al gegeven. Wanneer dit inderdaad hetzelfde probleem is wil ik je vragen voortaan eerst zelf even te proberen alvorens je gelijk hier om hulp komt vragen :).
dat is prima, maar kun je me dan ook even uitleggen wat dit stukje AS doet, want het werkte inderdaad wel, alleen heb ik geen idee hoe..., in ieder geval bedankt! Gisteren was het overigens een ander probleem....
TheDutch
%Europe/Berlin %772 %2005, 18:32
Het zegt niets meer dan de SWF waar je deze code op uitvoert gebruikt zijn eigen _root en niet die van de hoofdfilm. Dus wanneer jij het op frame 1 op de main timeline van een externe SWF zet denkt de externe SWF dat hij alleen is en dus zijn eigen _root gebruikt wanneer je naar _root verwijst.
Snap je? :).
kweenie
%Europe/Berlin %849 %2005, 20:23
Het zegt niets meer dan de SWF waar je deze code op uitvoert gebruikt zijn eigen _root en niet die van de hoofdfilm. Dus wanneer jij het op frame 1 op de main timeline van een externe SWF zet denkt de externe SWF dat hij alleen is en dus zijn eigen _root gebruikt wanneer je naar _root verwijst.
Snap je? :).
OK, 'k snap m, ik heb het geprobeert alleen dit keer werkt het niet..... :S
Ik heb ook al _root veranderd in this etc. werkt ook niet. Heb al wel gezien dat er veel topics zijn omtrent dit probleem maar dat niemand er echt uit komt. Heb ook de tutorial op Gotoandlearn al gezien maar daar stond niet veel meer in dan dat ik al wist.
Nog andere suggesties??
kweenie
%Europe/Berlin %689 %2005, 16:32
OK, 'k snap m, ik heb het geprobeert alleen dit keer werkt het niet..... :S
Ik heb ook al _root veranderd in this etc. werkt ook niet. Heb al wel gezien dat er veel topics zijn omtrent dit probleem maar dat niemand er echt uit komt. Heb ook de tutorial op Gotoandlearn al gezien maar daar stond niet veel meer in dan dat ik al wist.
Nog andere suggesties??
NIet meer nodig, het werkt, op mn eigen pc werd alles uit het geheugen geladen dus ging het te snel op het balkje te zien, het werkt toch wel!!
Thanks!!
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.