Volledige versie bekijken : actionscript in xml?
GolderPower
%Europe/Berlin %714 %2005, 17:09
Ik wil een menu maken met behulp van een .xml file waarin de knopnamen in staan.
Naast de namen van de knop wil ik door middel van deze xml file ook wat actionscript meegeven. Dat de knop bij een "on release" een in de xml aangegeven .swf kan inladen in het volgende frame. Maar hoe krijg ik dit in flash geimporteerd als zijnde actionscript voor de button?
alvast bedankt
meagain
%Europe/Berlin %716 %2005, 17:11
for (i=0; i<length_arr; i++) {
new_mc = container_mc.attachMovie("MenuItem", "Item"+i, container_mc.getNextHighestDepth());
new_mc._y = 30*i;
new_mc.menu_text = menu_arr[i];//"Menu Item " + i;
new_mc.onPress = function(){
trace(this.menu_text);
};
};
In dit stukje bepaal jij wat er moet gebeuren, hier wel dmv LoadVars:
trace(this.menu_text);
};
GolderPower
%Europe/Berlin %720 %2005, 17:17
ok, dit begrijp ik, maar hoe geef ik de function() dan mee vanuit mijn xml file? Het gaat erom dat de knop een aangegeven .swf inlaad.
meagain
%Europe/Berlin %741 %2005, 17:48
trace(this.menu_text);
};
Wanneer er hier op de pas aangemaakte 'knop' wordt gedrukt, krijg je een trace.
Wil jij een .swf inladen, moet je dat coderen?! Ipv vd trace-functie zet jij wat er moet gebeuren. Je zal een attribuut moeten bepalen waar de te laden swf in wordt aangeduid.
Uit nieuwsgierigheid: Waarom wil je dit met xml doen?
GolderPower
%Europe/Berlin %751 %2005, 18:02
omdat ik het wil gebruiken in een presentatie op cdrom, als .exe :) dus opties als php zijn er helaas niet, maar het geheel moet wel aanpasbaar zijn door leken die niks weten van flash. XML leek me dus de beste optie. Of niet? Je tip van het attribuut leek mij ook de enige optie, maar toch bedankt dat je even wilde meedenken! als er nog meer tips zijn hoor ik die graag.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.