PDA

Volledige versie bekijken : Flash animation live

Granato
%Europe/Berlin %842 %2010, 20:13
Ik ben bezig met een flash animatie die een lotterij weergeeft. Deze krijgt inputs via php (die getallen uit de database haalt) en zo in de flash animatie de correcte nummertjes doorgeeft. Nu, de animatie begint om iets voor 20u. Maar ik zou het zo moeten kunnen maken dat als je om 20u naar de lotterij gaat kijken, je niet het begin van de animatie ook moet bekijken.

Dus eigenlijk zou de animatie zich met de tijd van de server moeten bezighouden, en zo voortspoelen.

Is dit mogelijk? Zoja, hoe

Bedankt, Ben

jelmer91
%Europe/Berlin %473 %2010, 11:22
http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/Date.html

Flash kent een 'Date' class, hiermee kan je datum en tijd etc opvragen.

Je kan dan iets maken dat checkt of je dicht bij de 8u zit, en als dat zo is, skip animatie.

EDIT:

Oeps, vergeten dat dit enkel de lokale tijd van de pc afhaalt waar de swf word afgespeeld..

Wat je zou kunnen doen is een "server programma" maken, dat draait op de server, en elke minuut ofzo de tijd in de database zet, die je vervolgens met de clients uitleest =p

Granato
%Europe/Berlin %616 %2010, 14:47
http://www.adobe.com/livedocs/flash/9.0/ActionScriptLangRefV3/Date.html

Flash kent een 'Date' class, hiermee kan je datum en tijd etc opvragen.

Je kan dan iets maken dat checkt of je dicht bij de 8u zit, en als dat zo is, skip animatie.

EDIT:

Oeps, vergeten dat dit enkel de lokale tijd van de pc afhaalt waar de swf word afgespeeld..

Wat je zou kunnen doen is een "server programma" maken, dat draait op de server, en elke minuut ofzo de tijd in de database zet, die je vervolgens met de clients uitleest =p

Dank voor de snelle reactie. Na wat denken had ik al het idee om het zo te doen:

-Lengte van animatie vooraf bepalen
-Script die bepaalt hoe ver de animatie nu gevorderd moet zijn en dan de seconden * 12 doet (aantal frames per seconde). Ingeeft bij de client
Vervolgens leest de client die informatie, En spoelt hij de gewenste aantal frames vooruit.

Geen idee of dit de goede manier is hoor :P