PDA

Volledige versie bekijken : Website navigatie

wolfshape
%Europe/Berlin %816 %2010, 19:35
Hallo Allemaal,

Ben nieuw met flash dus heb denk ik een basale vraag.

De eerste 80 frames van mijn project animeren (buttons), daarna blijft de handel stilstaan. Ik weet echter niet hoe ik die buttons moet gebruiken om content aan te sturen.

Ik heb al zitten te denken van:

if (currentPos>=80) {
// etc...
}

Helaas gaat dat niet werken, moet ik hier een listener van maken? Zo ja, welk type event kan ik dan gebruiken? Of zit ik er helemaal langs?

Help!

Groet,

Marco

florindustries
%Europe/Berlin %005 %2010, 00:07
Op je buttons moet je inderdaad een evenListener toevoegen. Je kan werken met een MouseEvent.CLICK om de klikken op te vangen en dan een functie op te roepen.

vb:
mijnKnop.addEventListener(MouseEvent.CLICK, clickHandler);

// type van parameter is een MouseEvent; de functie geeft niets terug (void)
function clickHandler(event:MouseEvent):void
{
trace("mijnKnop werd geklikt");
}

Let wel op dat je voor elke knop een andere functie koppelt, anders zal je waarschijnlijk ongewenste resultaten krijgen :)

Ik neem aan dat je een play en pauze knop hebt, of wilt gebruiken, en dus heb je deze code nodig:

//dit moet in de speel knop functie
play(); // laat de tijdslijn spelen
// dit moet in de stop knop functie
stop(); // stop de tijdslijn

In de 80e frame plaats je gewoon dit om de tijdslijn te doen stoppen:

stop();

Indien je nog een terugspoel knop nodig hebt, kan je dit gebruiken om terug te keren naar de eerste frame:

//deze code moet in de rewind knop functie
gotoAndStop(1); // terugkeren en stoppen op de eerste frame

wolfshape
%Europe/Berlin %999 %2010, 23:59
Dank je wel voor je reactie...

De flow is een flash movie wordt me nu wel wat duidelijker...

Ik vind het wel verwarrend dat je op ieder frame, code kunt plaatsen, lijkt me uiteindelijk erg onoverzichtelijk worden.

Groet,

Marco

Jarno!
%Europe/Berlin %508 %2010, 12:12
Dank je wel voor je reactie...

De flow is een flash movie wordt me nu wel wat duidelijker...

Ik vind het wel verwarrend dat je op ieder frame, code kunt plaatsen, lijkt me uiteindelijk erg onoverzichtelijk worden.

Groet,

Marco

Je kunt externe AS files gebruiken. Kan alleen ff geen goede link erover vinden..

Toch iets gevonden: http://www.adobe.com/devnet/flash/quickstart/external_files_as3/