PDA

Volledige versie bekijken : Portfolio site.

joba
%Europe/Berlin %619 %2010, 14:51
Ik heb nu al een tijdje mijn site online, en zelf ben ik aardig tevreden over.
Hoor van iedereen altijd wel positieve reacties maar zou ook wel eens mening willen van de 'kenners'

Ik heb expres de site heel smal gemaakt omdat op school altijd geleerd wordt om met een "header boven, menu links en content rechts" compositie te werken, en dan moet het ook nog eens op 1024 by 748 pixels. Maar daar hou ik niet van, maak het zoals je wilt. We zijn allemaal creatieve ontwerpers dus waarom moet het dan allemaal zo standaard? Dat is de gedachte er achter, maar nadeel hier van is is dat de gebruikersvriendelijkheid hierdoor wel naar beneden gaat. Maar misschien hebben jullie hier nog tips voor?

Mijn werk liet ik eerst zien in slide show (simple viewer) maar niet veel mensen begrepen dit dus heb ik het omgezet naar html. (Dit is nog wel te zien op http://www.designbyjoba.nl/work2.php )

Wat vinden jullie ervan? (plus en min punten)

URL: http://www.designbyjoba.nl/

Joran

ath92
%Europe/Berlin %643 %2010, 15:26
Wat je zelf al zegt: hij is niet erg gebruikersvriendelijk. Ik druk meestal eerst op de links, en dacht eigenlijk dat je de website zo had gemaakt dat hij op mobiele internet-apparaten zoals mobieltjes ook goed te bekijken was. Toen ik las dat dit niet het idee was achter het smalle ontwerp vond ik dat toch een beetje raar.

Mensen hebben tegenwoordig namelijk vaak al Full HD beeldschermen, met dus 1920 pixels in de breedte. Op de homepagina gebruik jij maar net iets meer dan 440 pixels, nog niet eens een kwart van die ruimte dus. Je onderscheidt je er misschien mee, maar in dit geval wordt de website wel behoorlijk gebruikers-onvriendelijk.

Wat je zou kunnen verbeteren is de navigatie vanuit een project-pagina (waar je op komt als je een project in work hebt aangeklikt). Hier komt bij mij het tekstballonnetje over de tekst "Back to index" (of iets dergelijks) te staan. Hierdoor wordt het echt onduidelijk hoe je verder kunt navigeren. Wat je dus zou kunnen doen is die tekst beter zichtbaar maken, maar wat mij nog beter lijkt is dat je op die pagina's naast de "back to index" knop ook gewoon een menu plaatst. Op die manier hoeft de gebruiker namelijk minder te klikken wat over het algemeen als gebrukersvriendelijker wordt ervaren.

Natuurlijk is het niet alleen maar slecht, verder vind ik het namelijk een erg coole website! Je hebt op een goede manier patronen in je ontwerp verwerkt waardoor het misschien wat druk wordt maar het springt er ook erg uit.

joba
%Europe/Berlin %477 %2010, 11:27
Bedankt voor je reactie!
Ik zal dit zeker meenemen bij het verbeteren van de site, o.a. de navigatie vanuit de project pagina zoals je zij.

Joran

eriknoorland
%Europe/Berlin %756 %2010, 18:09
Ik ben geneigd om dergelijke sites te vermijden. Er zijn niet voor niets "richtlijnen" om een website optimaal te maken voor een gebruiker. De vraag is natuurlijk wat je doelgroep is. Ervaren internet gebruikers zullen hier misschien nog mee overweg kunnen, maar veel mensen zullen er niets van begrijpen.

Je menu bovenaan wordt zelfs geblokkeerd door een tekst waardoor ik soms niet meteen op contact kan klikken, hoogst irritant.

Teksten zijn niet prettig om te lezen zoals je ze nu hebt opgezet.

Het is een creatief gebeuren, maar slaat denk ik als website helemaal de plank mis.