Volledige versie bekijken : Tekst laten bibberen om de 10 sec
reQuire
%Europe/Berlin %491 %2010, 11:47
Beste flashers,
Hopelijk post ik het hier op de juiste locatie, zo niet, sorry daarvoor.
Ik heb nog helemaal geen verstand van adobe flash, daarom hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen met mijn probleem. :)
Er zal wel al iets bestaan over dit, en ik heb al gezocht op het internet, maar ik kan niets vinden :(
Als ik mijn swf open, en laat afspelen, gebeurt alles naar wens. Je komt op de startpagina, je kan klikken op nieuws, contact en al die dingen.
Maar ik zou willen weten hoe ik mijn "bedrijfsnaam" subtiel kan laten bibberen om de 10 seconden. (deze staat bij elke pagina rechtsbovenaan) Gewoon heel simpel laten trillen.
Als er iets onduidelijk is laat je het maar weten, want ik weet namelijk niet of ik deze vraag wel goed heb gesteld..
Dank bij voorbaat :)
Sander
Dauntless
%Europe/Berlin %741 %2010, 17:48
Welkom op FlashFocus!
De meest eenvoudige manier (voor jou) is wellicht door gewoon de tijdlijn te gebruiken. Als je bijvoorbeeld je site ingesteld hebt op 20fps (zie settings) dan zal het 20 * 10 = 200 frames duren om 10 seconden te laten passeren. Als je in je bedrijfsmovieclip (mocht hij nog niet in een movieclip zitten, maak er dan een van) een keyframe maakt op frame 200 dan weet je dat er op dat ogenblik 10seconden gepasseerd zijn. Daar maak je dan een kleine animatie van je logo dat bibbert. Als je geen stop() op de laatste frame zet zal hij automatisch terug vanaf frame 1 beginnen met spelen en zo bekom je dus een loop van 10 seconden met telkens een 'bibber' animatie.
Om er voor te zorgen dat je loop niet gereset wordt, moet je er voor zorgen dat het logo in een apparte layer staat, zonder keyframes in. (Of toch zonder keyframes die bezocht worden tijdens het bezoeken van je site)
Ps: Het FPS dat je opgeeft is een richtlijn voor de Flash Player. Het kan zijn dat daar van wordt afgeweken, maar dat gebeurt eerder wanneer je een te hoog FPS instelt en dat niet haalbaar is voor de computer van de bezoeker. Aangezien het hier om een simpele animatie gaat zal het wellicht niet zo belangrijk zijn of hij nu wat vaker of minder vaak trilt.
reQuire
%Europe/Berlin %775 %2010, 18:36
Welkom op FlashFocus!
De meest eenvoudige manier (voor jou) is wellicht door gewoon de tijdlijn te gebruiken. Als je bijvoorbeeld je site ingesteld hebt op 20fps (zie settings) dan zal het 20 * 10 = 200 frames duren om 10 seconden te laten passeren. Als je in je bedrijfsmovieclip (mocht hij nog niet in een movieclip zitten, maak er dan een van) een keyframe maakt op frame 200 dan weet je dat er op dat ogenblik 10seconden gepasseerd zijn. Daar maak je dan een kleine animatie van je logo dat bibbert. Als je geen stop() op de laatste frame zet zal hij automatisch terug vanaf frame 1 beginnen met spelen en zo bekom je dus een loop van 10 seconden met telkens een 'bibber' animatie.
Om er voor te zorgen dat je loop niet gereset wordt, moet je er voor zorgen dat het logo in een apparte layer staat, zonder keyframes in. (Of toch zonder keyframes die bezocht worden tijdens het bezoeken van je site)
Ps: Het FPS dat je opgeeft is een richtlijn voor de Flash Player. Het kan zijn dat daar van wordt afgeweken, maar dat gebeurt eerder wanneer je een te hoog FPS instelt en dat niet haalbaar is voor de computer van de bezoeker. Aangezien het hier om een simpele animatie gaat zal het wellicht niet zo belangrijk zijn of hij nu wat vaker of minder vaak trilt.
Heel erg bedankt voor uw snelle reactie!
Maar, ik ben namelijk maar een beginner en weet nog niet echt veel..
Als ik de site open, dan komt mijn logo al binnenvliegen, dus er zit al een animatie op, kan je er dan gewoon een 2de aan toevoegen?
ik heb ook al gezien dat de FPS ingesteld staat op 40.
& Hij zit in een movieclip :) Maar hoe maak je precies een animatie van iets dat bibbert :#? Misschien ergens een tutorial van dit soort?
ik heb al het één en het ander zitten uit zoeken maar het vlot niet echt.. :(
Bij voorbaat dank!
Groeten Sander
nancy_kelpie
%Europe/Berlin %986 %2010, 23:40
Dubbelklikken op de movieclip om het te veranderen.
Dan zie je ook de animatie die er al is op de frames (tenzij het met script gemaakt is?) en aan het einde van de frames kan je nog meer frames toevoegen voor je eigen animatie.
Het bibberen is heel simpel te doen door op 1 keyframes de tekst wat naar links of recht te verschuiven, en dan steeds rechts-normaal-rechts-normaal-rechts-normaal.
reQuire
%Europe/Berlin %713 %2010, 17:07
Dubbelklikken op de movieclip om het te veranderen.
Dan zie je ook de animatie die er al is op de frames (tenzij het met script gemaakt is?) en aan het einde van de frames kan je nog meer frames toevoegen voor je eigen animatie.
Het bibberen is heel simpel te doen door op 1 keyframes de tekst wat naar links of recht te verschuiven, en dan steeds rechts-normaal-rechts-normaal-rechts-normaal.
Dag Nancy
Bedankt voor u reactie!
Mijn heel project van bewegingen zit allemaal bij elkaar, en dat heet "scene 1".
En het is niet met een script gemaakt ;) als ik die rode balk van het begin tot het einde sleep, dan zie ik dat alles beweegt, inclusief mijn titel, maar ik wil gewoon dat ie dan nog om de zoveel seconde zeer subtiel bibbert.. Heb het nog geprobeerd hoe u het zei maar het lukt me niet, het lijkt wel alsof hij ze niet wil afspelen maar er staat toch een animatie :s
Ik vind het heel moeilijk om het zo uit te leggen..
Vriendelijke groeten!
Sander
Dauntless
%Europe/Berlin %752 %2010, 18:03
Ik denk dat je best iemand inhuurt om het even voor je te doen.
reQuire
%Europe/Berlin %853 %2010, 20:28
Ik denk dat je best iemand inhuurt om het even voor je te doen.
Oei, dan moet ik er ook nog voor gaan betalen :p?
kan jij mij verder helpen? of moet ik iemand anders zoeken?
Groetjes
Sander
nancy_kelpie
%Europe/Berlin %021 %2010, 00:30
Is betalen zo erg dan? :p Flash designer is gewoon een beroep hoor... wij moeten ook eten :D
Duidelijker dan dit kan ik het niet uitleggen... en als jij je probleem ook niet duidelijker kan uitleggen en het echt zelf wil doen moet je waarschijnlijk een boek kopen/lenen en het programma leren. Ik weet niet of een tutorial je zal helpen want het bibberen is echt zo simpel als heel veel keyframes maken waarbij de tekst verspringt. Het probleem ligt waarschijnlijk in je basis kennis van het programma, niet het trillen zelf.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.