Volledige versie bekijken : Tekst laten bibberen om de 10 sec
reQuire
%Europe/Berlin %491 %2010, 11:47
Beste flashers,
Hopelijk post ik het hier op de juiste locatie, zo niet, sorry daarvoor.
Ik heb nog helemaal geen verstand van adobe flash, daarom hoop ik dat jullie me verder kunnen helpen met mijn probleem. :)
Er zal wel al iets bestaan over dit, en ik heb al gezocht op het internet, maar ik kan niets vinden :(
Als ik mijn swf open, en laat afspelen, gebeurt alles naar wens. Je komt op de startpagina, je kan klikken op nieuws, contact en al die dingen.
Maar ik zou willen weten hoe ik mijn "bedrijfsnaam" subtiel kan laten bibberen om de 10 seconden. (deze staat bij elke pagina rechtsbovenaan) Gewoon heel simpel laten trillen.
Als er iets onduidelijk is laat je het maar weten, want ik weet namelijk niet of ik deze vraag wel goed heb gesteld..
Dank bij voorbaat :)
Sander
Dauntless
%Europe/Berlin %741 %2010, 17:48
Welkom op FlashFocus!
De meest eenvoudige manier (voor jou) is wellicht door gewoon de tijdlijn te gebruiken. Als je bijvoorbeeld je site ingesteld hebt op 20fps (zie settings) dan zal het 20 * 10 = 200 frames duren om 10 seconden te laten passeren. Als je in je bedrijfsmovieclip (mocht hij nog niet in een movieclip zitten, maak er dan een van) een keyframe maakt op frame 200 dan weet je dat er op dat ogenblik 10seconden gepasseerd zijn. Daar maak je dan een kleine animatie van je logo dat bibbert. Als je geen stop() op de laatste frame zet zal hij automatisch terug vanaf frame 1 beginnen met spelen en zo bekom je dus een loop van 10 seconden met telkens een 'bibber' animatie.
Om er voor te zorgen dat je loop niet gereset wordt, moet je er voor zorgen dat het logo in een apparte layer staat, zonder keyframes in. (Of toch zonder keyframes die bezocht worden tijdens het bezoeken van je site)