PDA

Volledige versie bekijken : Menu verschijnen + klikken

Feyenoord20
%Europe/Berlin %969 %2005, 23:15
Ey, :(,
Ik ben bezig met iets ( hotels )
zijn allemaal plaatjes, maar je moet op een hotel kunnen klikken
en als je hierop klikt komt er een klein menutje tevoorschijn
met wat tekst erin .. maar hoe kan ik iets doen dat je erop
kan klikken ( tis wel in een plaatje ) en dat er dan als je geklikt heb
een menutje komt ..

Coumans
%Europe/Berlin %982 %2005, 23:34
2 simpele mogelijkheden:

1. zet de info + overige spul dat je in beeld had op een ander frame. Spring naar dat betreffende frame zodra je op een fotootje klikt.

2. zet de info in een apart movieclipje.
Deze zet je op je stage en middels as zet je de visible hiervan op 0
Maak een button aan welke alleen een hit-area bevat. Zet deze over je fotootje heen en laat het desbetreffende info-movieclipje verschijnen als je erop klikt. Eventueel gebruik maken van een rollOut om de movieclipjes weer te verbergen.

Feyenoord20
%Europe/Berlin %045 %2005, 01:04
:o ik ga het proberen ;) en tis geen foto haha,
tis eigenlijk 1 groot plaatje met ong, 4 hotels erop . en je moet op ale 4 kunnen klikken
dan schuift er een menu naar beneden waar je wat informatie ziet ;)
Datte.. maar bedankt voor je hulp

Feyenoord20
%Europe/Berlin %666 %2005, 15:59
Pff, k heb ut geprobeerd maar snap het niet ...-.- dit soort dingen gaan mij
dus never nooit lukken ..

Fatty Owl
%Europe/Berlin %671 %2005, 16:06
Niet te snel opgeven :). Maak eerst van het plaatje een shape als het dat nog niet is. dit doe je door het te selecteren en op ctrl+b te duwen net zolang je elke pixel apart kan selecteren :). Dan selecteer je de buttons elk apart en duwt voor elke button op F8. Dan kies je telkens button. Je geeft hen telkens een aparte instance name.
[flashpic=properties_button]
dan zet je op je frame de volgende actie(dit herhaal je per button)
instancediejegekozenhadvoordebutton.onRelease = function(){
this._parent.gotoAndStop("framewaardebuttonnaarverwijst")
}

hopelijk kom je hiermee verder.

Feyenoord20
%Europe/Berlin %703 %2005, 16:53
:o maar het is geen los plaatje tis 1 groot plaatje,
met ong 4 hotels erop .. dus ik heb eigenlijk
1 groot Area nodig ,, en alleen op dat vak ( dat zien ze natuurlijk niet )
kunnen ze klikken ,, en en dan verschijnt er een menutje ...

Hier de 8ergrond waar het op moet ;)
Klik hier voor het plaatje :) (http://www.habbocity.nl/page/dio.PNG)
niet op die strepen letten ;) en die tekstne / menu / radio enz..

je hebt kans dat als je naar die website hij het niet doet, moet je ff op addres balk boven in drukken en dan enter ;) dan doet ie het ..

theFlashWizard
%Europe/Berlin %861 %2005, 20:41
wat dacht je ervan dan 4 ontzichtbare buttons te maken ;)
en em.. ik zal mijn mening over dat je een bestaand plaatje pikt en daarop een zwart, waarschijnlijk iets van times new roman lettertype zet maar voor me houden denk ik..

Feyenoord20
%Europe/Berlin %930 %2005, 22:20
Ik pik niks,
dit is van een spel habbohotel.nl dat zijn verschillende hotels en 4 screenshots
heb ik bij elkaar gezte, en die weg heb ik zelf gemaakt -.-

Feyenoord20
%Europe/Berlin %964 %2005, 23:09
Hoe maak k die ontzichtbare buttons ?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %999 %2005, 23:59
je hebt 4 frames in een button.. als je alleen wat in het "hit" frame zet is hij ontzichtbaar en kun je er toch op klikken.

of je selecteerd een mc, kijkt in de property inspector, daar bij color in het rechterkeuze menu voor alpha kiest. kun je daarachter 0% invullen en is de mc ook ontzichtbaar..

iedereen die 1 goede basis cursus/tuturial/boek over flash zou hebben doorlopen had iig 1 van deze 2 dingen kunnen bedenken.

Feyenoord20
%Europe/Berlin %723 %2005, 17:21
Ik heb toch ook een tutorial gedaan :S
maar zat volgens mij in geen 1 een ontzichtbaren button -.-

theFlashWizard
%Europe/Berlin %820 %2005, 19:40
tja.. niet alles kan in tuturials staan he.. btje creatief zijn met de kennis die je hebt.. :)

Feyenoord20
%Europe/Berlin %056 %2005, 01:21
Nou, je weet zelf ook wel dat k niet zoveel kennis heb :(
ik probeer er echt wat aan te doen :o !!
maar ik zou echt .. zijn naam niet weten om zo Klik area te maken :(

theFlashWizard
%Europe/Berlin %060 %2005, 01:27
owke.. teken een vierkant, selecteer hem, druk op F8, selecteer button, kies n toepasselijke naam als hidden, ga erin (dubbelklikken op het vierkant), sleep het 1ste keyframe naar het frame waar hit bovenstaat. en dat is het..

Feyenoord20
%Europe/Berlin %698 %2005, 16:46
sleep het 1ste keyframe naar het frame waar hit bovenstaat

snap ik nog neit hellemaal wel !
de rest wel dus eigenlijk gewoon
iets tekenen
Selecteren
button van maken
name geven bijv. "klik"
dan dubbel klikke op button
en dan snap ik het niet meer:P

Fatty Owl
%Europe/Berlin %739 %2005, 17:45
het vakje met het bolletje in, in de button, verslepen naar het laatste vakje :)

Feyenoord20
%Europe/Berlin %761 %2005, 18:17
-.- het spijt me zeer . bedoel je het registratie punt ?

Fatty Owl
%Europe/Berlin %773 %2005, 18:33
in de button, veranderd de tijdlijn(zie plaatje) naar 4 vakjes
[flashpic=timeline]
UP, OVER, DOWN, HIT

||| |_| |_| |_|

Vakje up is grijs gekleurd. Druk met je muis daarop en beweeg met je muis ingedrukt naar het vakje hit. laat dan de muis los en je hebt een onzichtbare button. deze zal een lichtblauwe kleur krijgen in de .fla zelf, maar in de eigenlijke film is hij onzichtbaar :)

Feyenoord20
%Europe/Berlin %789 %2005, 18:57
ahha ,
Dankje wel zeg :)
ik ga het nu dus METEEN proberen :o
niet meteen :p moet tot half 10 trainen ;)
Maar bedankt ... !!! heel erg
en kan ik nu dan ook nog
dat als je op die knop drukt hij verwijst naar Frame 3 ?
en in frame3 komt er een menutje naar beneden :)

Fatty Owl
%Europe/Berlin %805 %2005, 19:19
dan geef je de button deze actions(selecteer de button en duw F9)
on(release){
gotoAndStop(3);
}

Feyenoord20
%Europe/Berlin %938 %2005, 22:32
Oke, en dan in heel frame 3, de hele menu enz :)
en als ze het menu nou weer dicht willen klikken !! wat voor
code moet ik dan gebruiken !

Dauntless
%Europe/Berlin %961 %2005, 23:03
Ik pik niks,
dit is van een spel habbohotel.nl dat zijn verschillende hotels en 4 screenshots
heb ik bij elkaar gezte, en die weg heb ik zelf gemaakt -.-
Pfff, dat noem je niet stelen?

Als ik een image van BD z'n site afhaal en op m'n site zet en zeg: Ik steel het niet want ik heb hem zelf gekopieert en ik heb m'n naam er zelf bijgezet... Wat denk jij dan??

Feyenoord20
%Europe/Berlin %992 %2005, 23:49
HAllo kees,
ikke heb ong alles zelf gemaakt daar behalve die 4 hotels,
wat doe jij moeilijk zeg

theFlashWizard
%Europe/Berlin %998 %2005, 23:58
owke.. show ons wat je hebt dan..
want ik gok zomaar is dat wat jij zelf hebt gemaakt niet zoveel inhoud.. en dat het eigenlijk vooral om die 4 hotels gaat.. wat je dus (hoogstens n heel klein btje geedit) gekopiert hebt...

als je het lef hiervoor hebt om dat te laten zien, stel ik voor dat iedereen die dit bekijkt/leest een kort oordeel geeft over jou creativiteit en orginaliteit..

Heel mischien kunnen de mensen ook is achterlaten of ik de enigste bent die nog steeds vind dat je nog geen behoorlijke tuturial lijkt te hebben gedaan om de basis van flash (en dan nog niet eens actionscript) te gaan begrijpen..
ik doe dit op deze manier omdat jij niet door lijkt te hebben dat jou mening, over jou eigen orginaliteit en inzet nogal verschilt van die van anderen..

ik wil geen ruzie of beledigingen uitlokken ik wil een volwassen discussie dus ik wil ook argumenten bij elke mening zien..

xtr0
%Europe/Berlin %441 %2005, 10:35
het plaatje doet het niet :s
En ik vind idd ook dat je zelf ook wel dingen kan uitzoeken, want ik heb de indruk dat je dat niet egt doet. Maarja ik kan het ook fout hebben. Kijk in iig ff naar dat tutorial lijstje van theFlashWizzard daar staan vast wel een paar nuttige tussen. En hier op flashfocus ook, en natuurlijk in flash zelf.

Feyenoord20
%Europe/Berlin %540 %2005, 12:58
Hm,
ik heb die 4 hotels een screen van gemaakt !! hoe ik hieraan kom ?
nou op die 4 hotel websites, de weg zelf gemaakt er tussen door!!
enz.. dus was je nou allemaal dom zit te lullen !,
en waarom begin je ineens over het plaatje ? Ik vroeg alleen

Oke, en dan in heel frame 3, de hele menu enz
en als ze het menu nou weer dicht willen klikken !! wat voor
code moet ik dan gebruiken !

niet meer niet minder !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Feyenoord20
%Europe/Berlin %545 %2005, 13:05
Test:o

edit: sorry:p

Dopefish
%Europe/Berlin %628 %2005, 15:05
dat moet zo
[ as]
[ /as]
maar dan zonder spaties

zo ziet het er uit, ik krijg eigelijk ook de indruk dat je van alles aan het jatten ben
van habbohotel. pixelen is zo makkelijk nog niet, al je vragen gaan ook over habbohotel.
als je zelf zo'n ding wil maken, ik zou het uit je hoofd zetten. Want dat gaat je gewoon
weg nog niet lukken.
Ik ben ook niet opzoek naar ruzie maar dit moest ik even kwijt

Fatty Owl
%Europe/Berlin %670 %2005, 16:04
Deze topic gaat dus weer eindigen in een flamewar en zal gesloten worden 8~

theFlashWizard
%Europe/Berlin %679 %2005, 16:18
ik hoop eerlijk gezegt dat het geen flamewar wordt.. ik hoop dat feyenoord20 zo sportief is om zijn huidige werk te laten zien en dat andere bezoekers hun mening, op een volwassen manier met argumenten achterlaten.

Dauntless
%Europe/Berlin %688 %2005, 16:31
Jup, bij deze sluit ik hem ;).

Ik heb wat zitten zoeken en vergelijken.
De orginele site: www.habbohotel.nl
Jouw site: www.habbocity.nl

Heb je daar een geschreven toelating voor ? In de algemene voorwaarden van Habbo lees ik namelijk dit:
1.7 De Gebruiker mag de Dienst en informatie op de Website niet aanpassen, kopiëren, verspreiden, versturen, verzenden, publiceren, vertonen, uitvoeren, reproduceren, in licentie geven of verkopen. De Gebruiker mag geen afgeleide producten van de Dienst en de Website ontwikkelen. Alle intellectuele eigendomsrechten en de rechten van de partijen die content leveren voor de Website en de Dienst zijn gereserveerd.
1.11 De content van de Dienst bevat materiaal waarop copyrights, gedeponeerde merken en andere intellectuele rechten van kracht zijn. Hieronder vallen, zonder uitzondering of beperking, tekst, software, audio visuele opnamen en grafische elementen. De volledige contents van de Dienst valt onder copyright als een gemeenschappelijk werk onder van kracht zijnde copyright wetten. Supernation bezit het copyright op de selectie, coördinatie, organisatie en verbetering van deze content, alsmede de content die van origine toebehoord aan Supernation. Derde-partij content leveranciers bezitten de copyrights over de content dat door hen is ingebracht in de Dienst of op de Website. "Habbo" en "Habbo Hotel" zijn gedeponeerde merken en diensten van Sulake Corporation Ltd. (Service Provider’s licentiegever) en/of haar zuster- en/of dochterondernemingen. Alle rechten zijn gereserveerd. Alle overige gedeponeerde merken en diensten die middels de Dienst worden aangeboden of gebruikt zijn het eigendom van de rechtmatige eigenaar, waaronder, in sommige gevallen, Service Provider of Sulake Corporation Ltd. of haar zuster- of dochterondernemingen. Alle rechten zijn gereserveerd. Het gebruik van onze gedeponeerde merken en diensten of namen als "metatags" op andere websites is verboden. Je mag onze content niet laden binnen een frame van een andere website of via "in-line links" zonder de specifieke toestemming van Sulake Corporation Ltd.
Je weet toch wat dat betekent?

Als je een geschreven toelating hiervoor hebt kan je mij altijd contacteren via PM, dan kan ik eventueel het topic terug openen.

Maar voor nu gaat hij dicht omdat:
a) Je blijkbaar nogal véél ript (tenzij anders bewezen) van habbo hotel (ook teksten en zo)
b) Je écht geen moeite doet om zelf iets op te zoeken of zelfs gewoon op F1 te drukken of in je handleiding te kijken.

Als je hier niet mee akkoord ben kan je me contacteren via PM.