PDA

Volledige versie bekijken : Volledig scherm.

arbadelli
%Europe/Berlin %959 %2005, 23:01
en dan bedoel ik ook eigenlijk ook echt een volledig scherm. Ik heb een bepaalde flashsite en ik zou graag willen, dat wanneer iemand bijvoorbeeld mijn adres intikt, of mij via google aanklikt, dat de site direct fullscreen geopend wordt!

Dus niet met boven een blauwe balk met rechtsbovenin het kruisje, nee ik wil hem zo hebben zoals je bijvoorbeeld een powerpoint presentatie bekijkt, die opent zichzelf ook in een volledig scherm!

In mijn flashsite maak ik dan uiteraard een button waarmee je de site kan sluiten!

Hoe zit het trouwens met pop up blockers? Houden die mijn site dan tegen of toch weer niet?

Alvast bedankt :)

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %979 %2005, 23:30
en dan bedoel ik ook eigenlijk ook echt een volledig scherm. Ik heb een bepaalde flashsite en ik zou graag willen, dat wanneer iemand bijvoorbeeld mijn adres intikt, of mij via google aanklikt, dat de site direct fullscreen geopend wordt! Ok dit is dus volstrekt onhandig, want ik wil naar meerdere site in meerdere tabs (of vensters) kunnen surfen zonder dat ze zich allemaal fullscreen openen, zodat ik ze allemaal weer weg moet klikken. Oftewel de toegankelijkheid van je website wordt flink aangetast. De enige oplossing, ook gelijk goede omzeiling van de meeste pop-up blockers, is om een splashscreen te maken waarin mensen door middel van een knop een website kunnen openen in een fullscreen, nog steeds volstrekt onhandig zo'n fullscreen site, tenzij hij echt te vet is, zoals bijvoorbeeld movie/evenement-trailers en andere creative uitspattingen.

Dus niet met boven een blauwe balk met rechtsbovenin het kruisje, nee ik wil hem zo hebben zoals je bijvoorbeeld een powerpoint presentatie bekijkt, die opent zichzelf ook in een volledig scherm! Niet mogelijk voor Firefox of andere alternatieve browsers anders dan Internet Explorer.

In mijn flashsite maak ik dan uiteraard een button waarmee je de site kan sluiten! Gelukkig... ;)

Hoe zit het trouwens met pop up blockers? Houden die mijn site dan tegen of toch weer niet?Ja alle automatisch geopende pop-ups worden tegengehouden door dat soort programma's.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %987 %2005, 23:41
ik vind het nog altijd gewoon het prettigst als het in vensters zit..
Volgens mij kan je flash sites zich laten aanpassen aan de grootte van het venster, dus inweze kan je mshn wel het beste fullscreen in n gewoon venster werken..

arbadelli
%Europe/Berlin %012 %2005, 00:17
Oke, ik begrijp dat jullie het onhandig vinden, maar wat ik bijvoorbeeld ook toe ga voegen is een soort scriptje ( hoe dat weet ik nog niet, dat daaruit weer internet explorer geopend wordt! Zodat er wel weer verder ge surfd kan worden.

Maar zoals ik jullie begrijp is het dus wel mogelijk!
Ik ben dan van plan om voor de FULLSCREEN scherm dus een knop op een html site ( waarschijnlijk ) te plaatsen ( met hierop natuurlijk een waarschuwing ;)). zodat de site wel geopend gaat worden en niet door de pop up blocker als pop up wordt gezien, als ik dat tenminste goed begrepen heb!?

Over Mozilla heb ik hieronder een lijstje van mijn webstat tellertje:

1. Internet Explorer 6.x 90.1 %
2. Mozilla Firefox 1.x 6.0 %
3. Internet Explorer 5.x 2.6 %
4. Internet Explorer 4.x 0.7 %
5. Mozilla Firefox 0.7 %

Wat inhoudt dat 90.1% + 2.6% + 0.7% Met internet Explorer mijn site bezoekt, dat is in totaal dus 93.4% van mijn bezoekers waar het dus ook bij gaat werken.

Weten jullie ook hoe ik dit zou kunnen doen?
Ik heb wel al gevonden dat er nog zo'n lelijke blauwe balk met zo'n kruisje boven in het scherm blijft staan! dus dat het wel in een venster zit maar nog niets over echt Fullscreen!

Alvast bedankt voor de moeite

TrueChaoZ
%Europe/Berlin %349 %2005, 08:23
zoek maar eens op google op: javascript window.open fullscreen (dan vind je genoeg)
een soort van browser window in een browser window is overigens alleen mogelijk met iframes

damarez
%Europe/Berlin %462 %2005, 11:06
ik vind het zwaar onhandig die fullscreen openener
en het is volgens mij niet mogelijk om direct je pagina fullscreen te doen openen mits je
op een keyframe de acties zet die op je button moesten komen
en dan alsnog is het niet je index pagina die fullscreen word

Dopefish
%Europe/Berlin %599 %2005, 14:23
ik vind het zwaar onhandig die fullscreen openener
en het is volgens mij niet mogelijk om direct je pagina fullscreen te doen openen mits je
op een keyframe de acties zet die op je button moesten komen
en dan alsnog is het niet je index pagina die fullscreen word

het kan heel goed fullscreen zelfs nog in het zelfde scherm.. het word dan een soort van Java instance.

arbadelli
%Europe/Berlin %605 %2005, 14:31
Dopefish, hier heb ik wat aan ;)

Iemand die zegt dat het kan en niet zegt dat het onhandig is of wat dan ook!

Zou jij mij misschien kunnen vertellen hoe ik dit dan voor elkaar moet krijgen?

Mijn uiteindelijke doelstelling is dus, om eigenlijk direct mijn index.html helemaal fullscreen weer te laten geven, en niet zoals met F11, maar echt helemaal FULLSCREEN.

Ik zou het echt geweldig vinden, ik ben al een weekje bezig ongeveer, om alleen dit voor elkaar te krijgen, en alles wat ik vind is niet zoals k het wens.

Alvast bedankt!

mknol
%Europe/Berlin %687 %2005, 16:30
Direct gaat niet lukken, dit omdat 't vaak beveiligd wordt om vensters aan te passen en werkbalken te laten verdwijnen.
Ook om het direct fullscreen te maken lukt vaak niet.
Je kunt wel direct een fullscreen popup maken die -20px links en van boven uitgelijnt staat. Maar of dit ideaal is... Je gaat toch met popupblockers in strijd.

Wat je wilt is gewoon beveiligd en het ligt aan mensen hun instellingen of ze dit toelaten, maar standaard staat dit geblokkeerd.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %693 %2005, 16:38
hou et nou maar gewoon in een venster.. dat vinden mensen met firefox of andere tab enabled browsers ook veel prettiger..
maar das mijn mening..

arbadelli
%Europe/Berlin %738 %2005, 17:44
oke, dan zou ik het wel in een venster willen hebben!

Maar dan moet het in een venster geopend worden die er zo uit ziet:

Een heel klein lijntje rondom, onder in eventueel de balk die je ook ziet met F11, en bovenin het scherm alleen een blauwe balk met rechtsboven het kruisje/minimaliseer gedeelte!

Weten jullie hier dan een script voor?

En ook dat eigenlijk direct het scherm op de juiste resolutie geopend wordt?

Of gaat dat niet lukken, ik gebruik 1027x768, maar er zijn ook nog mensen die 800x600 gebruiken. Kan dit ook ingesteld worden, dat hij bij elke bezoeker nagaat welke resolutie gebruikt wordt op die pc?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %873 %2005, 20:57
owke.. ik heb ff een oude site van mij opgezocht..
en toen werkte et..

in de head:

<script type="text/javascript">

function popup(url, winName, w, h, scroll) {//popup('iets.html','mijnnaam','800','300','no')
var winl = (screen.width - w) / 2;
var wint = (screen.height - h) / 2;
winprops = 'height='+screen.height+',width='+screen.width+',t op=0,left=0,scrollbars='+scroll//+',resizable'//haalcommentaar weg om te resizen
win = window.open(url, winName, winprops)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) {
win.window.focus();
}
}

</script>

in flash een knopje met:

link.onRelease = function(){
getURL("javascript:popup('pages/aurastylisten.html','aurastylisten','900','550','n o');");
}

heb je daar wat aan?
ik heb et ook maar ooit opgezocht toen hoor..

arbadelli
%Europe/Berlin %940 %2005, 22:33
Het lukt me niet!

ik heb nu een nieuwe lege site gemaakt, test.fla genaamd

en een blank.fla gemaakt! Allebei gepubliced, zodat ik ze ook in swf en html krijg!

Nu heb ik jouw bovenste code in de begin site gemaakt test.fla! en wel nadat ik hem gepubliceerd had, heb ik hem geopend met kladblok en in de head gezet! onder de titel maar voor </head>

En ik heb in blank.fla een 2de layer aangemaakt hierin een button gemaakt en deze button de actie gegeven die je onderaan had staan.

Als ik ze allebei publiceer, en daarna in de eerste test.html de bovenste code weer invoer, staat de button er wel, ik kan er op drukken maar er gebeurd helemaal niets, ondanks dat ik in de button jouw tekst

'pages/aurastylisten.html'

vervangen heb in

'blank.html' ( dit is immers de site waar hij bij mij naar moet toeverwijzen zonder dat ik hem in een andere map heb staan, ze staan nl allebei in dezelfde map

wat doe ik nu nog fout dan?

theFlashWizard
%Europe/Berlin %954 %2005, 22:55
em... al het script moet op dezelfde pagina he...
redelijk logisch ook want het script op de button spreekt het javascriptje aan..
en daarmee wordt dan een nieuwe pagina fullscreem geopent..

arbadelli
%Europe/Berlin %962 %2005, 23:05
OKe, als ik de eerste pagina waar ik de button in zet wil publishen, dan zegt hij dit:

**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 2, frame=1:Line 1: Statement must appear within on handler

Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1

wat voor fout is dit?

------------------------

Het hoofdscherm is test.html en de button verwijst naar test.html Zodat exact dezelfde pagina geopend wordt in die flash, dit was overigens alleen om het te testen, maar als ik een andere pagina wil openen lukt het ook niet en geeft hij ook dezelfde fout aan

theFlashWizard
%Europe/Berlin %971 %2005, 23:19
dat script hoor je op een key frame te zetten.. :)
em.. dat laatste vind ik maar een raar idee hoor.. want je wilt bijde uitdelijk toch een andere inhoud geven.. de 1 is een openings scherm en de volgende de eigenlijke site..

arbadelli
%Europe/Berlin %973 %2005, 23:21
Oke, omdat ik hetzelf niet begrijp!

Ilk heb het gedaan en getest en het werkt niet!

Nu kunnen jullie wel denken dat ik echt heel dom ben, maar ik denk dat het komt omdat het voor jullie zo heel erg gemakkelijk is. en ff wat lastiger is om het, mij in ieder geval, uit te leggen! ;) Het zal wel een mix zijn!

Maar wat moet ik nu doen ik maak maar weer eens 2 nieuwe sites aan! de een noem ik index en de ander is site

Wat moet ik exact in index zetten?

ik moet daar toch een button in plaatsen?
moet deze dan ook een action hebben of niet?
(want dat wordt me bij de vorige opmerking ff niet duidelijk)

en in het site bestand maak ik gewoon een wit vlak van 1024x768, de resolutie die ik gebruik, het is nl alleen maar om te testen!

Oke.

als ik beide gemaakt heb kan ik de site.fla gewoon publishen en klaar die staat dan in een bepaalde map op mijn pc.

en dan pak ik de eerste fla weer index.fla en daar zet ik op layer 1 in direct het eerste frame de volgende code?

getURL("javascript:popup('site.html','aurastylisten','900' ,'550','n o');");
}

als ik dit gedaan heb, en bewaard heb natuurlijk, open ik index.fla met behulp van het kladblok en zet ik het volgende in de head van het html bestand

<script type="text/javascript">

function popup(url, winName, w, h, scroll) {//popup('iets.html','mijnnaam','800','300','no')
var winl = (screen.width - w) / 2;
var wint = (screen.height - h) / 2;
winprops = 'height='+screen.height+',width='+screen.width+',t op=0,left=0,scrollbars='+scroll//+',resizable'//haalcommentaar weg om te resizen
win = window.open(url, winName, winprops)
if (parseInt(navigator.appVersion) >= 4) {
win.window.focus();
}
}

</script>

Als ik dit gedaan heb, dan moet het werken of heb ik het mis?

want het werkt bij mij toch niet nl

theFlashWizard
%Europe/Berlin %006 %2005, 00:09
gebruik eerst is ff de tags die het forum aanbied, de [ html ] voor de html en javascript en de [ as ] voor het actionscript.

dingen die bij jou nu nog fout zouden kunnen gaan zijn dat je de button in je fla niet de instancename link hebt gegeve..
voorderest kan ik et niet echt bedenken.. mischien kun je de fla, de swf en de 2 html pagina's ff zippe en als bijlage invoegen.. dan kunne we die ff bekijken..