Volledige versie bekijken : fotoshow werkt niet na laden (swf)
kweenie
%Europe/Berlin %929 %2005, 22:17
Hallo, ik ben redelijk nieuw met AS, maar heb op alle mogelijke manieren al gezocht om een oplossing te vinden voor mijn probleem.
In mijn site wil ik de standaard fotopresentatie laden zoals die in Flash te vinden is. Het laden lukt wel, echter de knoppen in de fotopresentatie (om naar de volgende foto te gaan) werken niet als ik verwijs naar een target_mc. Verwijs ik hier niet na een target_mc dan werkt het wel, echter dan wordt de SWF in de linkerbovenhoek geladen van mn main.sfw en da's niet de bedoeling.
Wie kan helpen, alvast bedankt!
theFlashWizard
%Europe/Berlin %959 %2005, 23:01
alle _root verwijzingen relatief maken..
de _root wordt namelijk na inladen de root van de movie waarin je de movie inlaad.. dus werkt het script niet meer..
de mooiste oplossing is te gaan werken met this en this._parent enzo..
kweenie
%Europe/Berlin %993 %2005, 23:50
alle _root verwijzingen relatief maken..
de _root wordt namelijk na inladen de root van de movie waarin je de movie inlaad.. dus werkt het script niet meer..
de mooiste oplossing is te gaan werken met this en this._parent enzo..
Ik heb het volgende AS toegevoegd bij een button in mn main.swf, hoe zou ik het moeten veranderen dan.....
on (release) {
loadMovie("fotoshow.swf", _root.foto);
}
theFlashWizard
%Europe/Berlin %000 %2005, 00:00
ik bedoel het script in de movie die je inlaad..
kweenie
%Europe/Berlin %028 %2005, 00:41
ik bedoel het script in de movie die je inlaad..
wordt waarschijnlijk te lastig dan, dat is nl. een template in flash, AS opbouw is niet iets voor beginners, lijkt me...
theFlashWizard
%Europe/Berlin %293 %2005, 07:02
ow.. vervelend..
zet daar (in de movie die je inlaad) dan bij iets van:
lockroot = true
Kweet niet zeker of ik het goed schrijf maar zoek dat anders maar ff op op het forum :)
dit is namelijk een erg veel voorkomend probleem..
TheDutch
%Europe/Berlin %342 %2005, 08:13
Zet this._lockroot = true; in je externe SWF op de main timeline en frame 1 :).
theFlashWizard
%Europe/Berlin %385 %2005, 09:15
is dat this eigenlijk niet overbodig aangezien het gewoon op een frame script staat?
TheDutch
%Europe/Berlin %420 %2005, 10:06
Het is good practice en een goede manier van coden :).
Er zijn op dit forum mensen die this niet gebruiken en ook binnen objecten via de objectnaam naar het object verwijzen waar ze in zitten. Dat is in mijn opinie een erg slechte manier van coden. Om te refereren naar het object waar je in zit hoor je altijd this te gebruiken. Niet alleen is dit een goede manier van coden, het maakt de code ook een heel stuk duidelijker en wanneer de objectnaam veranderd hoef je ook niet al je verwijzingen aan te passen.
De mensen die dit nu allemaal "overbodig" vinden, zullen zichzelf snel genoeg tegenkomen wanneer ze flink OOP gaan programmeren :).
kweenie
%Europe/Berlin %458 %2005, 11:00
Zet this._lockroot = true; in je externe SWF op de main timeline en frame 1 :).
thx het werkt, geen problemen meer, daar heb ik al een halve dag mee zitten worstelen! :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.