Volledige versie bekijken : oplossing bolletjes effect gevraagd!
code
%Europe/Berlin %866 %2005, 20:47
Hallo,
Ik zit met een probleempje en met mijn huidige flashkennis kom ik niet uit zonder uur na uur eraan te prutsen.
Ik heb nodig:
1 witte startpagina voor een website.
Daarop is op de de achtergrond een scala aan rondjes te zien die gelijdelijk van kleur veranderen. --> Van wit naar groen en bijv. weer uit de hoek van het scherm van groen naar (rechtsonder) paars, waarna bijv. vanuit de rechterbovenhoek alle bolletjes weer wit (onzichtbaar) worden richting de linker onderhoek.
Ik loop maar met gradients te stoeien en met maskereffecten maar iets verteld mij dat een flashgoeroe hierop zo het antwoord heeft.
Kan iemand me even op weg helpen? dat zou erg uitkomen, omdat er anders natuurlijk weer kostbare tijd verloren gaat.. ;) Ik kom er maar niet uit hoe het nou lekker zou moeten kunnen.
Alvast SUPERBEDANKT!
giel12
%Europe/Berlin %903 %2005, 21:41
Ik snap je vraag niet echt. Kan je geen gewone shape/motiontween?? of wat scheelt er?? Wil je je vraag even beter formuleren? Ook je titel van je topic misschien aanpassen en er duidelijke kernwoorden in verwerken. Dan zal je sneller verder geholpen worden denk ik.
Slukes!!
code
%Europe/Berlin %393 %2005, 09:27
Gewoon witte bolletjes op een witte achtergrond. (dus onzichtbaar) die vanuit de hoek van het scherm van kleur veranderen naar de andere hoek van het scherm.
APB
%Europe/Berlin %418 %2005, 10:02
moeten de bolletjes gelijk een heel bolletje zijn of mogen ze ook steeds verder opgevuld worden?
Thierry
%Europe/Berlin %468 %2005, 11:14
Maak een bolletje in de kleur die je wilt hebben, en maak er dan een graphic of movieclip van (maakt niet echt veel uit). Maak dan in je hoofdtimeline op frame 10 een keyframe. Ga terug naar frame 1 en selecteer je graphic. Onder properties staat dan color: none, daar maak je alpha van. Zet de alpha op bijv. 10%. Dan selecteer je je hele timeline, frame 1 t/m 10 en klik dan op de rechtermuisknop terwijl je de frames hebt geselecteerd. Selecteer motiontween en voila! Hopelijk heb je er wat aan.
code
%Europe/Berlin %489 %2005, 11:45
@ abp
Nee, ze mogen verlopen.
Aan de rest:
Het gaat hier misschien wel om 30 x 30 bolletjes. Die kan ik niet allemaal gaan motion tweenen met een alphakanaal.
Ik had zo gedacht er totaal 1 graphic ofzoiets van te maken en die te maskeren over een gradient?
Maar hie fix ik dit?
code
%Europe/Berlin %349 %2005, 08:23
:) kick
ixus
%Europe/Berlin %621 %2005, 14:54
Ik zou dit probleem aanpakken door het te scripten.
Probeer eens het volgende:
Maak een MC en pas de tween toe op het bolletje. (in jouw geval een alpha-tween).
Noem deze MC "bolletje".
Ga vervolgens naar de library en dan naar de linkage properties.
Zet een vinkje bij "export for actionscript". Laat verder alles staan.
Maak een keyframe en open je actions panel.
Type dan de volgende code :
this.attachMovie("bolletje", "bolletje1_mc", this.getNextHighestDepth(), {_x:50, _y:50});
this.attachMovie("bolletje", "bolletje2_mc", this.getNextHighestDepth(), {_x:200, _y:100});
Test je movie en je zult zien dat de tween op meerdere plaatsen begint te lopen.
Probeer hier eens mee te stoeien.
Op deze manier kun je de verschillende mc's "kopieren".
Maak op dezelfde manier een MC met een tween de andere kant uit en gebruik wederom attachMovie om hem op de stage te zetten.
Het kan nog eenvoudiger door met een "for loop" en een variabele te werken, bijv.:
var i:Number;
for (i = 0; i < 5; i++) {
this.attachMovie("bolletje", "bolletje_mc" + i + "_mc", i, {_x:(i * 50),_y:(i*50)});
}
Test het maar eens uit.
Dopefish
%Europe/Berlin %659 %2005, 15:50
maar ik denk dat hij er een kleine vertraging in wil hebben.. en dat het natuurlijk zo gaat
*
- volgende plaatje--
**
*
-volgende plaatje
**
*
---
dat het zo groeit
ixus
%Europe/Berlin %718 %2005, 17:15
Hmm, uit de vraag haal ik dat hij 1 MC meerdere keren (30x30) op de stage wilt hebben, vandaar mijn verhaal.
De beweging (kleurverandering, alpha, motiontween) kan dan ofwel gescript worden, of in de MC zelf gezet worden.
Een vertraging kan d.m.v. een functie met setInterval.
Heb je misschien een voorbeeld van wat je precies zoekt, code ?
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.