PDA

Volledige versie bekijken : Spiraal spel.

FantasTies
%Europe/Berlin %781 %2005, 18:45
Hee flashers :D,

IK heb een probleem, ik wil een spel maken waarin je een stokje hebt waarmee je zeg maar langs een ijzerdraadje moet, raak je dat ijzerdraadje aan dan.. gebeurt er iets, je kent dat vast wel van in het echt!
Nou zit ik met het probleem dat ik niet weet hoe ik dat precies moet aanpakken! ik weet wel dat je dat met wiskunde kan fixen maar hoe? want het parcours moet kronkelig worden.
Overigens moet het parcours wel steeds hetzelfde zijn.
Het stokje moet meebewegen met de muis.
Het meeste gaat wel lukken behalve dat dat hij ziet als het stokje het parcours aanraakt, hitTest is hiervoor ongeschikt volgens mij!
Ik hoop dat iemand mij in de goeie richting kan helpen :)
Groetjes, Ties.

SaphuA
%Europe/Berlin %785 %2005, 18:51
Je kunt ook een onzichtbaar vlak om de spiraal tekenen en deze gebruiken voor een pixel-hitTest met de muis-positie. Als de muis dan buiten het vlak komt, betekend dit dus ook dat het stokje de lijn raakt.

Roenes
%Europe/Berlin %788 %2005, 18:56
Als je het parcours opdeelt in losse mc's dan is hittest wel te gebruiken hoor. :) Maar saphua's oplossing is ook een goeie :)

FantasTies
%Europe/Berlin %797 %2005, 19:08
Aha, dus saphua dat betekend dat je voor de muis ook een parcours maakt en dan de musi laat hitTesten zeg maar, kan je dan niet beter doen dat als je muis afwijkt van zijn parcours dat hij dan iets doet? zeg maar .
In ieder geval bedankt! ik weet nu al beter welke richting ik op moet denken!

Dopefish
%Europe/Berlin %591 %2005, 14:11
In flash 8 is hiervoor een hele mooie shape vs shape voor...

weet alleen nog niet hoe die werkt [V]

SaphuA
%Europe/Berlin %620 %2005, 14:54
Neh die shape to shape test heb je niet nodig, dan denk je veels te moeilijk :)
Ik heb even een voorbeeldje in elkaar gezet, hoop dat het duidelijk is.

Ik heb eerst gewoon een lijn getekend, en deze gekopierd, daarna modify -> shape -> Convert Lines to Fills en daarna de shape groter gemaakt met modify -> shape -> Expand Fill Dit is dus uiteindelijk het hit-veld geworden.