PDA

Volledige versie bekijken : Kiwi Flight!

X_OwNeR_X
%Europe/Berlin %383 %2010, 09:11
He allemaal,

Voor mijn afstudeeropdracht heb ik een game gemaakt voor Tsjakka.nl Na veel gekloot en veel vragen gesteld(o.a. hier op FlashFocus) is hij eindelijk af :D Het design is volledig gemaakt door Ngou-Yin, een Vormgever en tevens een stagaire zoals ik. De lof voor de oh-zo schattige King Kiwi gaat dan ook naar hem :)

De game is dan ook gericht op het jongere publiek. Ik mocht dan ook geen geweldadige game maken dus kwamen we met dit idee. je kunt je score toevoegen, zodat het ook een beetje competitief wordt :)

Lijkt me leuk als jullie hem willen testen en oordelen. Voel je vrij om het te bekritiseren of tips te geven ;)

http://www.tsjakka.nl/index.php?ID=2&cID=35

http://i47.tinypic.com/3520v0o.jpg

Bartj3
%Europe/Berlin %411 %2010, 09:51
Krijg nog wel 'n aantal errors, zal niet te zien zijn als er geen flash debug player gebruikt word maar dat zou toch nog wel opgevangen moeten kunnen worden?

25: Het opgegeven DisplayObject moet een onderliggend item van de aanroeper zijn.
at flash.display::DisplayObjectContainer/removeChild()
at Help/removeThem()[H:\afstudeeropdracht\FD\final\Final\src\Help.as:14 4]

ArgumentError: Error #2025: Het opgegeven DisplayObject moet een onderliggend item van de aanroeper zijn.
at flash.display::DisplayObjectContainer/removeChild()
at Game/onRemoveScore()[H:\afstudeeropdracht\FD\final\Final\src\Game.as:54 8]
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEventFunction()
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEvent()
at SetScore/onScorePost()[H:\afstudeeropdracht\FD\final\Final\src\SetScore.a s:31]
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEventFunction()
at flash.events::EventDispatcher/dispatchEvent()
at creactiv.tools::Highscores/onScorePost()[H:\afstudeeropdracht\FD\final\Final\src\creactiv\t ools\Highscores.as:43

los van de errors werkt alles wel gewoon en ziet er leuk uit

X_OwNeR_X
%Europe/Berlin %412 %2010, 09:53
In IE is dat zkkr? Heb ik ook ja, weet alleen niet echt hoe ik dat op kan lossen :S

Moet je hem even in FireFox proberen :) Dan krijg je die irri errors niet.

tijmen_4real
%Europe/Berlin %423 %2010, 10:10
Vanuit de highscores kan je niet terug naar het menu?
Is het niet leuker als de kiwi in zee stort ipv dat ie onderin beeld verdwijnt?

X_OwNeR_X
%Europe/Berlin %426 %2010, 10:14
Vanuit de highscores kan je niet terug naar het menu?
Is het niet leuker als de kiwi in zee stort ipv dat ie onderin beeld verdwijnt?
Als het goed is kun je wel gewoon terug hoor, linksboven staat een knop ;)

Is idd leuker, echter was het belangrijker dat alles werkte. Animaties kwamen op het einde pas :) Maar misschien kan ik nog iets toevoegen van een Splash ofzo :D

Bartj3
%Europe/Berlin %431 %2010, 10:21
de errors krijg ik in safari (op de mac), maar het zijn toch gewoon actionscript errors dus browser zou niet uit moeten maken toch?

X_OwNeR_X
%Europe/Berlin %438 %2010, 10:31
de errors krijg ik in safari (op de mac), maar het zijn toch gewoon actionscript errors dus browser zou niet uit moeten toch?Nee ok, heb zelf geen Safari dus wist niet dat het daar ook in weergeven wordt :)

Tom.
%Europe/Berlin %455 %2010, 10:55
Na 1100 meter schiet je terug naar 800 meter op de plaatjes. De meters bovenin lopen wel door.

Lavis
%Europe/Berlin %460 %2010, 11:03
Bij mij in chrome werkt het perfect, mooi gedaan! :)

X_OwNeR_X
%Europe/Berlin %463 %2010, 11:07
Wauw, iemand heeft 1860 gehaald XD Zit er toch een soort bug in...

Edit:
Na 1100 meter schiet je terug naar 800 meter op de plaatjes. De meters bovenin lopen wel door.
Jij was dat dus XD Klopt datie dan terug springt, eigelijk zijn het iets van 5 achtergronden waarop bordjes staan met aantal meter. Ik had dit eigelijk zo gedaan omdat ik nooit had verwacht dat iemand verder dan 1100 zou komen :)

Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Dan kan ik het even fixen xD

Edit2:
Iemand op kantoor heeft et al gevonden, als je het window resized dan kun je hem ontzettend hoog laten kome XD

Perrytje
%Europe/Berlin %640 %2010, 15:21
ik vind die boost wel erg kort hoor :S

Tom.
%Europe/Berlin %718 %2010, 17:13
Mag ik vragen hoe je dat gedaan hebt? Dan kan ik het even fixen xD

Edit2:
Iemand op kantoor heeft et al gevonden, als je het window resized dan kun je hem ontzettend hoog laten kome XD
Dat was niet mijn manier. Muisknop ingedrukt, en ik sleepte dat ding gelijk helemaal naar de bovenkant. Bleef daar gek genoeg hangen, dus ik ben even blijven kijken. :)

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %737 %2010, 17:42
Ik vind het een beetje saai spel, ik denk dat er met verschillende bonussen iets meer uit te halen zou zijn. Of dat je onderweg nog dingen in de lucht kan pakken.

Verder wel mooi gemaakt! Ziet er netjes uit.
Alleen bij het beginscherm is de titel "kiwi flight" een beetje pixelig. Aangezien de rest wel allemaal netjes vector is valt dat een beetje op.

X_OwNeR_X
%Europe/Berlin %972 %2010, 23:19
Ik vind het een beetje saai spel, ik denk dat er met verschillende bonussen iets meer uit te halen zou zijn. Of dat je onderweg nog dingen in de lucht kan pakken.

Verder wel mooi gemaakt! Ziet er netjes uit.
Alleen bij het beginscherm is de titel "kiwi flight" een beetje pixelig. Aangezien de rest wel allemaal netjes vector is valt dat een beetje op.Daar zat ik ook nog aan te denken inderdaad, echter vanwege tijdgebrek lukte dat niet meer maar he; kan em altijd uitbreiden :)

Maar begin scherm is gewoon Vector hoor :S Want alles is gewoon in Illustrator gemaakt :S

X_OwNeR_X
%Europe/Berlin %393 %2010, 09:26
Da fak, iemand heeft over de 7000 gehaald XD

Tom.
%Europe/Berlin %552 %2010, 13:16
Iets custom gepost wellicht? :)

cornedor
%Europe/Berlin %829 %2010, 19:54
was even bezig voordat ik ht doorhad maar is wel leuk, zit nu iemand met 9900 score XD