Volledige versie bekijken : Flash buttons willen niet linken..
elunatic
%Europe/Berlin %699 %2005, 16:46
Hoi, ik heb het volgende probleem. Tis eigenlijk heel simpel, ik heb 7 buttons
gemaakt, althans dat heeft een maat dan voor me gemaakt. Maar ze doen
het niet als je er op klikt.
Ik heb alles al geprobeerd, overal met actions, get url en dan Target: home.html
Window: content....
Maar het wil maar niet werken zoals ik wil. Of de button verliest zijn animatie, of
de button gaat bij mouseover al naar de subpagina.......
Maar kijk zelf maar is. Je kunt ze openen met flash mx, dus niet import to library..
fla's vd buttons (http://www.elunatic.hulpopafstand.com/downloads/7flashbuttons.zip)
Wie weet op welke plek het target en window moet?
pulletje
%Europe/Berlin %553 %2005, 13:17
om te beginnen, zit er op geen enkele button een actionscript. Ten tweede kun je flash niet laten werken met html. je kunt natuurlijk wel als je op een knop drukt dat je met getURL een nieuw scherm laat komen met daarin de html file maar je kunt niet met frames werken en dan via je flashknop een html bestand in een bepaalde frame zetten.
elunatic
%Europe/Berlin %756 %2005, 18:09
klopt, want ik weet niet op welke plek dat action script moet..
Nu is het wel verandert en 5 buttons werken naar behoren...
Maar de button naar het forum is content gemaakt en had
_top moeten zijn...
Maar hoe ik ook zoek ik kan nergens terug vinden waar hij
het as neer gezet heeft.. Wel in Swf Decompiler maar daar
lukt het mij niet mee om te editen... :X
pulletje
%Europe/Berlin %808 %2005, 19:23
Ik denk dat wat jij bedoeld is hetvolgende: Jij hebt een html geschreven pagina, daar heb je iets in staan van
<a href="http://www.mijnsite.nl/top.html">HIER STAAT DE CODE VAN JE SWF</a>Op het moment dat je dus op je flash knop drukt krijg je dus het bestand top.html te zien. je moet dan in je href hetvolgende zetten: <a href="http://www.mijnsite.nl/top.html" target="top">HIER STAAT DE CODE VAN JE SWF</a>er vanuitgaande dat top de frame naam is van je htmlframe.
Dit heeft verder erg weinig te maken met flash. anders zet je html file maar eens online neer dan kan ik er naar kijken..
Laiverd
%Europe/Berlin %917 %2005, 22:01
Lijkt me slimmer om gewoon even in de handleiding te kijken hoe je buttons maakt en daar acties aan hangt. De manier van Pulletje is leuk bedacht, maar een swf is NIET een plaatje waar je op een dergelijke manier een link aan hangt. Misschien een idee voor Pulletje om ook even de basis tutorials door te nemen; het staat er allemaal in beschreven.
Dit alles voordat je verbaasd bent dat het zo niet lukt.
John
pulletje
%Europe/Berlin %933 %2005, 22:24
eerlijk gezegd heb ik ook nog nooit zoiets gedaan... Dacht dat het zo wel zou kunnen maar nou ik even nuchter na heb gedacht begrijp ik ook goed dat dat zo niet gaat :#
elunatic
%Europe/Berlin %106 %2005, 02:33
Inmiddels doen 6 van de 7 buttons het. Weer iemand heeft voor mij het AS
er in gezet.
Nu werkt dus bijna alles naar behoren. Alleen de button guestbook zou nog
content moeten worden.
Misschien komt het omdat ik een oude versie van flashMX gebruik, want in de
screenshots bij hun staan dingen heel anders dan bij mij...
snelhome
%Europe/Berlin %613 %2005, 14:43
je kunt het beste zo een button actionscript maken: (mogelijk werkt het niet, weet het niet zo uit mijn hoofd):
on (release) {
geturl (index.html);
}
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.