Volledige versie bekijken : buttons area
flashb33
%Europe/Berlin %707 %2010, 16:58
Hallo allemaal,
iK Heb een beetje problemen met een link toe te voegen aan button area,
schijnt dat ik geen action script kan toevoegen aan button area, wie kan mij helpen.
Mij graag laten weten hoe en wat ... FILE.FLA HIER (http://www.flashfocus.nl/forum/attachment.php?attachmentid=9378&stc=1&d=1262706966)
eriknoorland
%Europe/Berlin %761 %2010, 18:16
Kun je wat specifieker uitleggen wat er niet lukt en waar dat niet lukt? Alleen een .fla posten met de opmerking het lukt niet schieten we weinig mee op.
flashb33
%Europe/Berlin %764 %2010, 18:20
in de buttons area, doe ik het volgende ( word aangegeven in Inventario como button )
on (release) {
getURL("javascript::Somefunction()"); ( ook www.someurl.com, "_self") werktniet
}
vervolgens krijg ik de error dat ik geen action script kan toevoegen aan iets dat geen button instance is...
nu denk ik te zien dat de instance wel een button is ?
ik vraag niet alles kant enklaar me terug te sturen, maar wel graag hoe ik dit kan doen.. vandaar dus de fla, zodat iemand mij in stappen uit kan leggen wat ik moet doen .. (Ben zelf php'er, maar wil dit wel graag ook leren.. :) )
eriknoorland
%Europe/Berlin %769 %2010, 18:27
ik heb deze code:
on(release){
trace('ie');
}
op de plek waar jou code stond, en in flash zie ik mijn trace terug. Dus bedoel je misschien iets anders?
flashb33
%Europe/Berlin %772 %2010, 18:31
kan geen on (release) actions gebruiken in NIET button instance..
dat is wat het blijft zeggen, de jsFooBar() werkt gewoon prima :)
eriknoorland
%Europe/Berlin %774 %2010, 18:35
Je omschrijving is nogal vaag, je .fla is vrij onduidelijk (layers hebben geen namen) dus het is voor mij maar gissen waar je probleem dan wel zit.
Jij noemt een "Inventario como button", sorry maar die kan ik nergens vinden. Zorg dat je probleemstelling duidelijk is zodat mensen je goede hulp kunnen bieden.
Jan
%Europe/Berlin %927 %2010, 22:15
kan geen on (release) actions gebruiken in NIET button instance..
Die error wil je vertellen dat je zulke code (dus die 'on handlers') enkel OP objecten kan plaatsen en dat je dat soort script niet IN een frame kan zetten.
Als je dat in een frame wil scripten moet je het veranderen in
btn.onRelease=function()
{
}
Jan
flashb33
%Europe/Berlin %721 %2010, 17:18
**Error** Scene=Scene 1, layer=Layer 1, frame=2:Line 1: Mouse events are permitted only for button instances
on (release) {
Total ActionScript Errors: 1 Reported Errors: 1
F11, in de lijst click ik op button area 1, en voeg vervolgens de actie toe.
als ik dit bijvoobeeld ABOUT US doe, na de movieclip on een button te hebben gewijzigd werken de mouseover effecten niet meer.
oftewel de link buttons in de flash, krijg ik maar niet aan het werk!
Nosotros | etc.. | ect... | contactenos
is dit duidelijk ?
Jan
%Europe/Berlin %855 %2010, 20:31
F11 is de library...
Je moet die code toewijzen aan een instance van zo'n (basis) symbool.
En een instance van dat library item maak je door het naar de stage te slepen of door middel van actionscript: attachMovie. En daar/dan acties toekennen.
Groeten;
Jan
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.