PDA

Volledige versie bekijken : input text scrollen met component

TECE
%Europe/Berlin %245 %2005, 05:53
hallo,

ik heb een input textveld gemaakt en de scrollbar component van mijn flash m erbij gezet met de bedoeling dat als de tekst groter is dan het tekstveld dat de scrollbar dan zijn werk zou kunnen doen, ik heb het tekstveld op scrollable gezet.

Ook heb ik volgend scriptje in de betreffende frame gezet om de scrollbar even groot te maken als het tekstveld.
balk.setSize(tekstveld._height);
balk.setEnabled(true);

(balk is de scrollbalk en tekstveld is logisch het tekstveld)
ik dacht dat omdat ik dit ook gebruik bij dynamische tekstvelden en het daarbij wel werkt.

Ik weet niet wat ik fout doe, maar het werkt niet, de scrollbar schiet niet in actie als er meer tekst in het tekstveld staat dan dat het veld groot is. en dat zou ik toch graag willen bereiken.

kan iemand me helpen hiermee?

groeten van TECE

LB Back
%Europe/Berlin %522 %2005, 12:32
Eerst stomme vraag: hebben ze instancenamen?

Ik heb vaak een vergelijkbaar probleem met dynamische tekst, ik zorg eerst dat de tekst aanwezig (geladen) is dan gooi ik het in het tekstveld en dan laat ik de scrollbalk pas zijn werk doen (doe dat gewoon per frame). Misschien dat dat helpt.

TECE
%Europe/Berlin %744 %2005, 17:52
ja de instance namen zijn allemaal aanwezig,
kijk de scrollbalk moet er al van int begin staan, maar pas zijn werk beginnen doen vanaf de tekst die ik in het tekstveld zet groter is dan het tekstveld zelf.
ik had dat scriptje zelf al gebruikt bij dynamische tekstvelden en daar werkte het perfect.

Hoe zou ik ervoor kunnen zorgen dat die scrollbalk pas zijn werk begint te doen als het tekstveld vol staat?

TECE
%Europe/Berlin %874 %2005, 20:58
kheb het aant werk gekregen, ik had mijn tekstveld een varnaam EN een instance naam gegeven maar was zo dom om mijn scrollbar aan de varnaam te koppelen, silly me.

theFlashWizard
%Europe/Berlin %888 %2005, 21:19
goed dat je er zelf bent uitgekome :)
en voortaan altijd alleen een instancename gebruiken he ;)

Jo_lan_da
%Europe/Berlin %696 %2005, 16:43
En is deze scrollbar onzichtbaar als er te weinig tekst is??
Want ik zoek nog zoiets.. En dat wil niet echt lukken..
Wel een scrollbar, maar die is dan altijd zichtbaar (het deel waarover hij scrollt dan)