Volledige versie bekijken : Vraag over fps
dopaminsx
%Europe/Berlin %005 %2005, 00:08
Wat is eigenlijk de ideale frame rate voor een flash site. Is het zo, als in een film 24 bps
Of is daar een andere maatstaaf voor.
Alvast bedankt ;)
pulletje
%Europe/Berlin %009 %2005, 00:14
het ligt eraan of je een project maakt met veel beweegende delen of juist niet. Het bepaald eigenlijk meer of een animatie smooth verloopt. er is daar een keer een heel topic over geweest, wat nu de beste framerate was....(wel lang geleden, nog van voor de opsplitsing dacht ik)
dopaminsx
%Europe/Berlin %030 %2005, 00:44
Hooo ja,……………. daar heb ik wat aan ! :S :P :D
Ik heb wel animaties maar geen film of zo
SaphuA
%Europe/Berlin %062 %2005, 01:30
Ik gebruik zelf altijd 25, maar heb eigenlijk geen idee waarom :)
Er zijn ook mensen die zweren dat 31 het heilige getal is |)
Het ligt meer aan wat jij het beste eruit vind zien, maar hoe lager hoe beter natuurlijk.
En ja, je hebt een hoop aan pulletje's post, een beetje dankbaarheid mag best.
theFlashWizard
%Europe/Berlin %067 %2005, 01:36
eigenlijk meer een discussie voor Flash Animatie & Design..
ik hou et erbij dat des te hoger je dat doet des te soepeler je bewegingen gaan maar des te meer et je comp ook kost..
ik dacht btw dat disney 24 fps gebruikte.. heeft n leraar ooit gezegt..
TheDutch
%Europe/Berlin %262 %2005, 06:18
Ik gebruik zowat altijd 31 FPS, buiten dat het een "heilig getal" (http://www.flashfocus.nl/forum/showpost.php?p=45807&postcount=5) is, vindt het oog een lagere FPS gewoon minder prettig om te zien. Dit is ook de rede waarom de mensen die mijn signature zien en mij de vraag stellen hoe ik het zo "smooth" en vloeiend heb gekregen.
Wanneer je een Flash applicatie bouwt voor de computer van de gemiddelde internetter kan je makkelijk een FPS tussen de 30 en 60 kiezen om op die manier gewoon een hele vloeiende presentatie te hebben. Ga je echter rekening houden met computers met een processor lager dan een Pentium III 800Mhz dan zou ik onder de 30FPS gaan zitten.
Gelukkig zal Flash Player 8.5 met de nieuwe AVM een hele snelheidsverbetering brengen en dus ook hogere FPSen toe staan op minder snelle computers :).
kolnedra
%Europe/Berlin %391 %2005, 09:24
48 FPS :p
Fatty Owl
%Europe/Berlin %415 %2005, 09:58
ik gebruik meestal 24 fps, ik heb geen idee waarom :p
Flashgirl
%Europe/Berlin %451 %2005, 10:49
Check deze topic dus even:
http://www.flashfocus.nl/forum/showthread.php?t=5564
Roenes
%Europe/Berlin %474 %2005, 11:23
Heel leuk deze discussie, maar tot op heden valt er nog geen zinnig woord te zeggen op de vraag want er wordt helemaal niet aangegeven hoe die flashsite in elkaar moet gaan zitten. Komen hier animaties en overgangen in? Of is het een statisch geheel waar alleen de tekst veranderd? Of moet het iets worden in de trant van 2Advanced?
Zolang je niet weet hoe de site eruit komt te zien, kun je niets zinnigs over de FPS zeggen. Als het geheel statisch is en alleen de tekst veranderd, dan is de FPS helemaal niet interessant aangezien je dan toch alleen met LoadVars oid werkt en dus alleen in de onLoad de tekst wisselt. De FPS maakt dan niets uit. :)
Wil je in je site wat overgangen en dergelijke, dan is de fps alweer wat belangrijker. Dan moet je er 1 kiezen die smooth is bij je overgangen. Welke fps je dan moet kiezen is weer afhankelijk van de "zwaarte" van je animaties.
Wil je iets maken in de trant van 2Advanced, dan zal je een hoge fps moeten hebben omdat het anders totaal niet soepel loopt. :)
Dus voordat er echt een uitspraak gedaan kan worden, zul je moeten aangeven hoe je site er ongeveer uit gaat zien :)
pulletje
%Europe/Berlin %495 %2005, 11:52
@ Roenes, Dat zei ik ook (welliswaar in 3 zinnen maar toch :D ) en wat voor antwoord krijg je dan:
Hooo ja,……………. daar heb ik wat aan ! :S :P :D
:@
mknol
%Europe/Berlin %507 %2005, 12:10
een mac heeft maar een aantal framerates. ik gebruik daarom ook 31. soepel en smooth
dopaminsx
%Europe/Berlin %569 %2005, 13:40
Hee pulltje zo bedoelde ik het niet, maar je gaf me geen richtlijn van 24 of zo ?? snap je
En trouwens de Amerikaanse film industrie waaronder ook disney, gebruikt 25 fps. En Europa 24 fps standaard.
[?] De site bouwt zich op met anime, net zo als 2 ad.
Dopefish
%Europe/Berlin %640 %2005, 15:23
ik gebruik 59 fps :D :D :D :D
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.