PDA

Volledige versie bekijken : Antie print screen in flash

flashexprience
%Europe/Berlin %949 %2005, 22:47
Hallo

Kan er iemand vertellen of het mogelijk is om een script in te bouwen in flash om printscreen tegen te gaan.

Alvast bedankt voor de eventuele reacties.

Mvg Flashexprience

RenderingRebel
%Europe/Berlin %951 %2005, 22:50
Waarom zou je? je staat altijd in je recht als iemand iets van je steelt omdat jij de copyrights hebt

Vinc
%Europe/Berlin %951 %2005, 22:50
Helaas... een Printscreen is iets wat gewoon standaard in windows/je vid kaart ingebouwd zit, en dat is niet te blokkeren :)

flashexprience
%Europe/Berlin %958 %2005, 23:00
"een Printscreen is iets wat gewoon standaard in windows/je vid kaart ingebouwd zit"

Is er geen script om dit uit te schakelen dan ook niet

RenderingRebel
%Europe/Berlin %961 %2005, 23:04
Je kunt (gelukkig) via flash geen dingen in windows veranderen, uitzetten
Anders zou hier massaal misbruik van worden gemaakt

LB Back
%Europe/Berlin %526 %2005, 12:37
Printscreen blocken is net zoiets als drukwerk maken dat scanners onklaar maakt.

flashexprience
%Europe/Berlin %531 %2005, 12:44
En is het ook niet mogelijk dat als ze op printscreen klikken er een pikzwarte movie de hele website kan bedekken.

Grtz Flashexprience

LB Back
%Europe/Berlin %534 %2005, 12:50
Nee, de Flashplayer reageert niet op de printscreen button

Roenes
%Europe/Berlin %542 %2005, 13:01
Dit is idd niet mogelijk. Maar waarom wil je dit zo graag tegen gaan? Zodat ze plaatjes niet van je site kunnen kopieren? Want dat mag zoiezo al niet ivm copyrights en zo. :)

SaphuA
%Europe/Berlin %561 %2005, 13:27
Ik ben hier een tijd geleden mee bezig geweest, maar ben er mee gestopt omdat ik er de moeite niet in wilde steken.

Een idee die ik toen had, was om te kijken waneer de gebruker de prtsc button indrukt, en dan vervolgens snel een plaatje vóór je huidige plaatjes tonen. Dit kan alleen niet met Flash-only, aangezien flash deze knop niet kent. Dus je zou hier zoiezo een extern (java?) scriptje voor moeten maken die deze knop detecteerd, en dat vervolgens aan Flash doorgeeft. Ik vraag me alleen of of je dit zo snel kunt maken dat je de prtsc voor bent :) Het is ook maar een idee :p

Maar opzich ben ik het met flashexperience eens, er zijn een hoop mensen die werken van anderen stelen en claimen dat het van hunzelf is. Je kunt er vaak niets tegen doen, en vaak weet je niet eens als er iemand werk van je heeft. Dus ik vind het niet eens zo'n slecht idee.

~Sph

Dopefish
%Europe/Berlin %591 %2005, 14:11
Bij windows movie player is het meestal wel zo.. Dan zet jeje filmpje op pauze ofzo. dan maak je printscreen en plak je het bv in paint.. dan is het allemaal gelukt.. maar zet je dan de film verder aan kan je hem in paint ook verder bekijken... als de film uit is gaat het plaatje oko sweg.

joldemans
%Europe/Berlin %599 %2005, 14:23
om dat te verhelpen ga je in mediaplayer naar extra ->opties->prestaties->geavanceerd->vink ovelays gebruiken uit -> klaar

Dopefish
%Europe/Berlin %627 %2005, 15:04
ooh oke.. waarom staat ie dan standaard aan ... >_<

o1-jasper
%Europe/Berlin %861 %2005, 20:39
ik denk dat je het best je plaatjes kunt watermerken..
Anders zijn er altijd andere manieren om plaatjes te stelen

Thierry
%Europe/Berlin %482 %2005, 11:34
Printscreen blocken is net zoiets als drukwerk maken dat scanners onklaar maakt.

Gewoon je drukwerk van steen maken... dan zakt het vanzelf wel door de scanner heen :P

$ilver
%Europe/Berlin %493 %2005, 11:51
ik denk dat je het best je plaatjes kunt watermerken..
Anders zijn er altijd andere manieren om plaatjes te stelen

Met zo'n oplossing laat ik ze nog liever jatten... :)

haas
%Europe/Berlin %554 %2005, 13:18
nu is het zo dat je drukwerk wel kunt "beveiligen" door middel van lichtgevende delen maar is nu niet echt reeel, zelfde gebeurt bijvoorbeeld met je ID, deze is ook beveiligt in de meeste gevallen tegen kopieren maar er zijn altijd manieren om daar omheen te werken.

Daarnaast vindt ik het wel een goede vraag en ik zou er graag een antwoord bij horen maar helaas. Je hebt bijvoorbeeld script en pagina's die beveiligt zijn tegen kopieren (tegen codecopy) en daarnaast zou je dan nu in elke site moeten vermelden dat alles gebruikt in je movie onder jouw copyright valt en dat het niet over genomen mag worden. Desondanks heb ik weinig persoonlijke site's gezien met een eigen disclaimer. Van mij mag iedereen mijn spul over nemen tenzij ik dat anders vermeld. Zo heb ik op mijn opleiding al menig gezeik gehad omdat over genomen was en iedereen heet dan ineens haas...

Toch vindt ik dat actionscript over genomen mag worden, waarom zou je immers tweemaal hetzelfde wiel uitvinden? Maar grafisch recht is meer respect en als iemand je persoonlijke spul overneemt lijkt het mij niet echt haalbaar om daar een advocaat tegenin te gooien, daarnaast moet je goede bewijzen hebben dat jij het origineel hebt! Maar goed...

Pointer
%Europe/Berlin %560 %2005, 13:26
Toch vindt ik dat actionscript over genomen mag worden, waarom zou je immers tweemaal hetzelfde wiel uitvinden?

Er zijn genoeg mensen die denk ik hiermee niet met je eens zijn.
Niet elk stukje code schrijf je in 5 seconden :P

Dopefish
%Europe/Berlin %588 %2005, 14:06
Tsja..
meeste dingen die eigelijk altijd wel nodig zijn zoals preloaders, css in flash, php in flash etc. zijn superveel tutOrials voor