Volledige versie bekijken : 3d letters
w00
%Europe/Berlin %936 %2005, 22:29
Ik ben pas begonnen met 3d studio, sinds 1 dag en nu vroeg ik me eigenlijk af hoe je 3d letters kan maken. Want dat is eigenlijk het doel waarom ik ermee begonnen ben. Ik moet een 3d letter 'S' maken. Ik heb alleen geen idee hoe. Ik heb wel al wat tutorials gevolgd dus een beetje bewerken moet verder wel lukken.
Het gaat overigens over 3d studio max 7.
w00
%Europe/Berlin %970 %2005, 23:18
Een letter is me toch nog gelukt, alleen om hem een 3d uiterlijk te geven niet. Hij blijft namelijk plat.
digitalnrg
%Europe/Berlin %971 %2005, 23:18
rechtermuisknop > polygon edit > extrude
zwaksteschakel
%Europe/Berlin %024 %2005, 00:34
je kan als je bij de splines kijkt gewoon een teksttool kiezen... en dan inderdaad extruden
w00
%Europe/Berlin %342 %2005, 08:13
*edit*
Het is me zojuist gelukt, ik moest alleen via edit mesh gaan. Want hij staat er niet bij als ik met me rechtermuis knop erop klik.
Maar ik zie nu net dat de achterkant van de letter doorzichtig is, dit betekend dan toch dat hij polygonen mist? Maar inelk geval is dit een fout van mij of hoort dit, en ik zou graag die achterkant ook opvullen. Hoe kan ik dit doen?
INKA
%Europe/Berlin %512 %2005, 12:18
Kijk ff naar de tutorial "adding text for a logo" daar staat alles in!!!
Of onder F1 "text spline"!
inka
vivendi
%Europe/Berlin %823 %2005, 19:45
Sorry, maar waar staat die tutorial. Ik kan hem namelijk niet vinden, en F1 drukken werkt ook niet want ik zie niets bijzonders gebeuren. Ik heb namelijk precies het zelfe nodig.
INKA
%Europe/Berlin %935 %2005, 22:26
hoi,
de tutorial staat onder de "help",mits je de cd,s hebt, en in de F1 staat de HELE beschrijving van ALLE functies in 3dsmax.
En voor alle die het niet kunnen vinden, "shapes">"text">typ je letter en je parameters,selecteer in je viewport de letter,onder "modify"klik je modifier list,kies "extrude",geef dikte(amount) aan je letter,rechtsklik en kies voor "convert editable poly", klaar!, daarna kun je dus nog via sub-select poly verder gaan met bevel,extrude,chamfer,enz.
Dus eerst extruden dan converten om je letter aan de achterkant dicht te maken,
inka
FlashL
%Europe/Berlin %966 %2005, 23:12
maak een nieuw poly tekst
convert hem naar een editable poly
Doe dan een poly extrude. Dan de lengte opgeven.
Een camera invoegen of en renderen. Gewoon simpel in je camera window 2 sided light aanvinken voor een iets mooier effect en dan renderen.
http://flashleon.nl/flashfocus/3d tekst.jpg
kon het niet laten om te bewerke met photoshop [:o)]
Tok Tok
%Europe/Berlin %600 %2005, 14:24
Try Xara 3D (http://www.xara.com/products/xara3d/)!
Ongeloofelijk makkeiljk om 3d letters te maken, je kunt echt naar veel dingen exporteren.
Van Flash tot Screensavers.
mech7
%Europe/Berlin %627 %2005, 15:04
Dat is dan ook het enigste :)
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.