PDA

Volledige versie bekijken : flash kopen via ebay/marktplaats?

Magnum Draggan
%Europe/Berlin %587 %2009, 14:06
Beste Mensen,

Ik heb geruime tijd flash als student, met een student-licentie gebruikt. Nu ben ik geen student en ik wil flash ook commercieel gaan gebruiken. Ik vond op marktplaats.nl en op ebay.nl goedkope versies van Flash CS3 & CS4, volgens de beschrijving nog gesealed in de doos met geldig serienummer. Ik vind het allemaal een beetje verdacht omdat de prijs echt honderden euro lager is dan de gwoonlijke adobe-prijs. Heeft iemand ervaring met de aanschaf van software via dit soort sites? Hoop dat iemand informatie kan verschaffen..

MVG,
Thomas

WernerL
%Europe/Berlin %629 %2009, 15:06
Ik zou het zelf toch niet zo snel vertrouwen en Flash aanschaffen via de officiële weg.

Tom.
%Europe/Berlin %743 %2009, 17:51
Mee eens. Bij twijfel kan je altijd eventjes de URL doorsturen naar Adobe, als het fout zit dan is die verkoper zo van Marktplaats of wat dan ook weggegooid, en als het goed zit heb je bewijs in de mail van Adobe dat het écht legaal is.

Ergens anders eens gelezen dat Adobe erg behulpzaam is in zulke gevallen.

b-here
%Europe/Berlin %423 %2009, 10:10
Beste Mensen,

Ik heb geruime tijd flash als student, met een student-licentie gebruikt. Nu ben ik geen student en ik wil flash ook commercieel gaan gebruiken. Ik vond op marktplaats.nl en op ebay.nl goedkope versies van Flash CS3 & CS4, volgens de beschrijving nog gesealed in de doos met geldig serienummer. Ik vind het allemaal een beetje verdacht omdat de prijs echt honderden euro lager is dan de gwoonlijke adobe-prijs. Heeft iemand ervaring met de aanschaf van software via dit soort sites? Hoop dat iemand informatie kan verschaffen..

MVG,
Thomas

Op zich kan je via ebay prima software kopen, er zijn veel betrouwbare leveranciers. Het voordeel is als je uit de us koopt dat je echt veeeel goedkoper een licentie kan krijgen. Vooral met een ouder pakket. Zo kan je cs3 webpremium wel krijgen voor 300 euro. volgens mij heb je dan geen service. Maar je kan je afvragen hoe vaak je dat nodig hebt, of dat je daar 500 euro meer voor wilt betalen.

gl!

nancy_kelpie
%Europe/Berlin %062 %2009, 01:29
Ik zou het zelf ook niet durven, maar kan geen goede reden geven :p

Je zegt zelf marktplaats en ebay.nl,dat is prima, met ebay.com moet je echter oppassen dat je geen amerikaanse licentie koopt want die telt niet in europa. Je moet dus zorgen dat je een nederlandse/europese (is zelfde geloof ik) licentie koopt. Een amerikaanse licentie mag wettelijk gezien niet en telt dus als illegale software. Misschien dat je boete wel minder hoog is dan helemaal geen licentie, dat weet ik niet.