Volledige versie bekijken : Gedeelte van pagina inladen
thebeatman
%Europe/Berlin %830 %2005, 19:56
Beste mensen!
Ik heb weer een vraag:
Ik wil graag een mp3 speler in een php site inladen. Echter heb ik nu een probleem omdat als ik naar een ander gedeelte van de site wil de mp3 speler steeds opnieuw begint. Is er een script waarmee ik een gedeelte van de de site opnieuw kan laden. Zodat de mp3 spelers dus gewoon doorloopt?
Alvast bedankt!
Groeten,
Ronald
latino
%Europe/Berlin %852 %2005, 20:28
volgens mij moet je dan met frame swerken of je site in flash maken :)
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %863 %2005, 20:42
Het zou ook eventueel kunnen met behulp van AJAX (Asynschronous Javascript And Xml), hierbij gebruik je HTML, JavaScript, CSS en XML om pagina's te kunnen verversen via een server-side script zonder dat ze fysiek verversen, ik zou zeggen zoek er eens op via google.
thebeatman
%Europe/Berlin %864 %2005, 20:44
Ik werk nu met een php code:
<?php
if (!isset($_GET["pagina"])) {
$include = "hoofdpagina";
}else{
$include = addslashes($_GET["pagina"]);
}
if(file_exists("inhoud/$include.php")) {
include("inhoud/$include.php");
}else{
include("inhoud/home.php");
}
?>
Maar hiermee laad hij steeds de hele pagina opnieuw. Is er geen php code die dat niet doet? Het zou echt een stuk makkelijker zijn.
Alvast bedankt!
Groeten,
Ronald
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %870 %2005, 20:53
Nee helaas dat is niet mogelijk, elke html/php/etc pagina is zo gemaakt dat als je linkt tussen verschillende pagina's dat deze opnieuw geladen worden, alle objecten (teksten/plaatjes/vakjes/etc) worden dan opnieuw geladen, alles start dus weer bij 0.
Er is dus geen simpele oplossing voor jou probleem, je zou wel eventueel in je mp3 speler een andere nummer kunnen laten kiezen, al weet ik niet precies watvoor mp3 speler je gebruikt, maar doorspelen is er echt niet bij. De simpelste oplossing is het werken met frames, maar is niet aan te raden, want het wordt officieel niet echt ondersteund door de www.WC3.org.
Daarnaast zou je iets kunnen maken in Flash naast je PHP pagina of met JavaScript in je PHP pagina, simpeler is het niet mogelijk.
thebeatman
%Europe/Berlin %635 %2005, 15:15
Het is echt op geen manier mogelijk? Ook niet met javascript, php enz..?
thebeatman
%Europe/Berlin %636 %2005, 15:15
Op www.dj-xceqte.nl laad hij wel in de frame. Weet er iemand een oplossing. Het zou me echt een heel stuk helpen!
TrueChaoZ
%Europe/Berlin %833 %2005, 20:00
Het is echt op geen manier mogelijk? Ook niet met javascript, php enz..?Dat zeg ik daar is het mee mogelijk, dan moet je even zoeken op het forum of op het internet (google bijvoorbeeld).
Op www.dj-xceqte.nl laad hij wel in de frame. Weet er iemand een oplossing. Het zou me echt een heel stuk helpen!Ik zou zeggen zoek eens op frameset op het forum of het internet (google bijvoorbeeld).
Wij zijn geen 'u vraagt...wij maken' forum, we willen graag helpen maar kom eerst eens zelf met iets, dus ga even zoeken op de onderwerpen die wij in de antwoorden al aangedragen hebben. Heb je dan specifieke vragen over die technieken of heb je iets gemaakt maar werkt het nog niet goed, dan helpen wij je graag verder, veel succes.
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.