PDA

Volledige versie bekijken : geneste movieclips

quebo
%Europe/Berlin %939 %2009, 22:33
Hallo,
Een volgend probleem:
Als ik een mc gebruik die op zijn beurt bestaat uit divere andere layers met verschillende movieclips loopt de tijdslijn gewoon door terwijl de "kinder-movieclips" niet eerst volledig zijn afgewerkt. logisch natuurlijk maar ik vroeg me af hoe je dit kan tegengaan?

Concreet een layer met 2 keyframes;
op 't eerste keyframe een movieclip die 90-frames duurt. Op de 2de keyframe komt er een tekst te voorschijn. Resultaat: de movieclip (eenvoudige shapetween) start ... bijna onmiddellijk ook komt de tekst van het tweede keyframe te voorschijn en de shapetween wordt verder afgewerkt. Ik zou nu willen dat eerst die 90-frames durende mc wordt afgespeeld en pas daarna de tekst tevoorschijn komt.

Iemand een tip ?

Alvast bedankt!
Fred.

jaspermuts
%Europe/Berlin %970 %2009, 23:17
als je geneste mc 90 frames bevat, dan duurt die animatie dus ook zolang in de hoofdtijdlijn, je zou dus wat nu frame 2 is op frame 91 kunnen plaatsen.
Ik zou als je je animatie liniair wilt houden (geen tijdlijnen door elkaar, maar alleen achter elkaar) niet al te veel gebruik maken van animaties in movieclips, maar ze gewoon in de hoofdtijdlijn animeren, zodat de tijdlijn ook daadwerkelijk de tijd vertegenwoordigt.

quebo
%Europe/Berlin %246 %2009, 05:55
bedankt! Dat is inderdaad zoals ik het nu gedaan heb... maar probleem is wanneer ik ooit die geneste animatie van 90 frames bewerk... ik eigenlijk het volledige flash-bestand moet gaan aanpassen en dat lijkt me niet zo handig bij het maken van grotere projecten. Maar inderdaad bij kleinere applicaties lijkt dat de meeste handige workaround... toch bedankt!!

MSLourens
%Europe/Berlin %523 %2009, 12:34
in de hoofd movieclip met twee frames zet je een stop() in beide frames. Vervolgens zet je een keyframe aan het einde van de eerste animatie van 90 frames en daarin zet je de code parent.gotoAndStop(2). Dit zorgt ervoor dat je tweede animatie pas start als de eerste klaar is.

quebo
%Europe/Berlin %677 %2009, 16:15
Super, dat zocht ik! Thx

quebo
%Europe/Berlin %407 %2009, 09:46
Blijkbaar moet je het wel casten... :
(this.parent as MovieClip).gotoAndPlay(2);