Volledige versie bekijken : MC onderbroken/sluiten
DC-R
%Europe/Berlin %611 %2009, 14:41
Ik ben bezig om een website te maken om wat meer kennis op te doen van AS3. Nu loop ik vast een stuk.
Ik heb weinig kennis van scripten maar ben wel veel opzoek naar op internet maar kan dit er helaas niet vinden
Wat ik momenteel heb is een website met een hoofdmenu. hier kan je klikken op Gallery. als daarop wordt geklikt wordt een MC gestart met categorien van foto's. Deze komen 1 voor 1 van rechts naar links in beeld.
Als ik nou halve wegen de animatie toch op een andere knop op het menu druk dan verdwijnt die MC zoals zou moeten maar wat ik wil is dat de knoppen dan stoppen en weer uit het beeld gaan dus rewind timeline.
de MC moet eigelijk pas gesloten worden zodra die weer gerewind is naar frame 1 van die MC.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitlegt en hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen :)
MVG Ron
chille001
%Europe/Berlin %840 %2009, 20:10
Programatorisch kan je niet terug gaan in je tijdlijn. Je zal dezelfde opbouw moeten spiegelen voor de afbouw. Dit kan via tijdlijn annimatie of via actionscript. Via programatie kan je wellicht het makkelijkst iets laten lijken alsof je rewind doet. Via de tijdlijn kan je makkelijk via copy en inverse frames een spiegelbeeld maken. Maar natuurlijk, als je halverwege een annimatie op een knop drukt zal je tijdlijn nooit weten dat hij vanop die positie de afbouw moet beginnen..
DC-R
%Europe/Berlin %846 %2009, 20:19
http://www.developphp.com/Flash_tutorials/show_tutorial.php?tid=390
hier is een tutorial waar het ingedaan wordt alleen gebeurt het hier bij een bepaalde frame.
neem aan dat dit toch ook mogelijk moet kunnen zijn maar dan op een willekeurige plek.
MVG Ron
chille001
%Europe/Berlin %881 %2009, 21:09
ik moet een deel van mijn visie herzien. ik zie het ook goed lukken met rechttoerechtaan annimaties. maar bij een website, met geneste mc, ik ben er sterk benieuwd naar. in elk geval geven ze op je link een duidelijk voorbeeld om een annimatie te rewinden. laat het me weten!!!
DC-R
%Europe/Berlin %001 %2009, 00:02
ik kan de animatie nu stoppen halve wegen en teruglaten lopen maar hij gaat maar met 1 frame per klik die ik doe terug. Hier heb ik het scipt. Weet iemand hoe ik dit kan veranderen zodat ie automatisch terug loopt tot frame 1?
var direct: String = "forward";
btn_Home.addEventListener(MouseEvent.CLICK, categories);
function categories(event:MouseEvent):void {
if (categories_MC.stop){
direct = "backward";
}
var backAmount:Number = categories_MC.currentFrame - 1;
if (direct == "backward") {
categories_MC.gotoAndStop(backAmount);
}
}
MVG Ron
DC-R
%Europe/Berlin %759 %2009, 18:13
Ik heb momenteel een andere script omdat naar mij gevoel die andere niet goed was.
btn_HomeG.addEventListener(MouseEvent.CLICK, categories);
btn_ContactG.addEventListener(MouseEvent.CLICK, categories);
function categories(event:MouseEvent):void {
if(categories_MC.currentFrame > 1){
categories_MC.prevFrame();
}
}
Nu zoek ik alleen een manier om het "if" gedeelte te blijven herhalen elk frame tot deze terug op frame 1 is.
hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen
MVG Ron
chille001
%Europe/Berlin %953 %2009, 22:53
Je if steek je dan in een loop van het aantal(cruurentFrame)..
probeer het wat annalytisch aantepakken.. denk na over de stappen die je moet nemen,, zoek daarna in je cursus de code die deze stappen vertalen,, daarna kan je fouten opsporen met "trace" of debugger..
DC-R
%Europe/Berlin %974 %2009, 23:23
ben er al een poosje mee bezig en curses doe ik helaas niet. Ik doe dit echt als hobby maar dit is de eerste keer dat ik dieper op script van flash inga. trace heb ik wel al iets over gelezen maar moet daar nog is goed voor gaan zitten om te kijken hoe het precies werkt
vBulletin® v3.8.1, Copyright ©2000-2012, Jelsoft Enterprises Ltd.