kmarien2
%Europe/Berlin %905 %2009, 21:43
Hallo,
Ik heb een probleem met transparantie toe te voegen aan een afbeelding. Dit is de situatie:
Ik laad een afbeelding in (jpg, png of gif) en ik maak een nieuwe, vierkante afbeelding aan die transparant zou moeten zijn. Dan plak ik de ingeladen afbeelding op de aangemaakte. Zo bekom ik een afbeelding die vierkant is met een eventueel niet vierkante foto. Later geef ik deze afbeelding weer in html en zo kan ik hem als een vierkante foto behandelen.
Dit is de code:
$oldImg = imagecreatefrompng($file);
$newImg = imagecreatetruecolor($size, $size);
$colorBg = imagecolorallocate($newImg, 255, 225, 255);
$colorBg = imagecolortransparent($newImg, $colorBg);
imagecopy($newImg, $oldImg, ($size - $imginfo['width'])/2, ($size - $imginfo['height'])/2, 0, 0, $imginfo['width'], $imginfo['height']);
imagepng($newImg, $file, $quality);
Maar ik krijg hierbij geen transparantie, wat gaat er mis?
Ik heb een probleem met transparantie toe te voegen aan een afbeelding. Dit is de situatie:
Ik laad een afbeelding in (jpg, png of gif) en ik maak een nieuwe, vierkante afbeelding aan die transparant zou moeten zijn. Dan plak ik de ingeladen afbeelding op de aangemaakte. Zo bekom ik een afbeelding die vierkant is met een eventueel niet vierkante foto. Later geef ik deze afbeelding weer in html en zo kan ik hem als een vierkante foto behandelen.
Dit is de code:
$oldImg = imagecreatefrompng($file);
$newImg = imagecreatetruecolor($size, $size);
$colorBg = imagecolorallocate($newImg, 255, 225, 255);
$colorBg = imagecolortransparent($newImg, $colorBg);
imagecopy($newImg, $oldImg, ($size - $imginfo['width'])/2, ($size - $imginfo['height'])/2, 0, 0, $imginfo['width'], $imginfo['height']);
imagepng($newImg, $file, $quality);
Maar ik krijg hierbij geen transparantie, wat gaat er mis?